Avinstallation av nVidia HD audio driver hjälp.

Permalänk

Avinstallation av nVidia HD audio driver hjälp.

Jag är en sån person som maximerar prestanda när det kommer till DPC Latency och allt sånt. Tar bort allt onödigt skit i BIOS och i windows. Det betyder också att jag alltid lirar med bara själva grafikdrivrutins-delen av nVidia's drivers. Men vad jag än gör så fortsätter datorhelvetet att installera nvidia HD audio drivern vid startup. Även fast jag stängt av automatisk installation av drivers. Vad ska jag göra? Just nu stänger jag bara av skiten i device managern men vill helst att herket försvinner helt.

Någon som vet? Googlat runt och det verkar vara många med liknande problem som inte löser sig. :V Tack på förhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlueProbe:

Jag är en sån person som maximerar prestanda när det kommer till DPC Latency och allt sånt. Tar bort allt onödigt skit i BIOS och i windows. Det betyder också att jag alltid lirar med bara själva grafikdrivrutins-delen av nVidia's drivers. Men vad jag än gör så fortsätter datorhelvetet att installera nvidia HD audio drivern vid startup. Även fast jag stängt av automatisk installation av drivers. Vad ska jag göra? Just nu stänger jag bara av skiten i device managern men vill helst att herket försvinner helt.

Någon som vet? Googlat runt och det verkar vara många med liknande problem som inte löser sig. :V Tack på förhand.

Öppna aktivetetshanteraren crtl + shift + esc
Hitta processen du inte vill ha,

markera den

högerklicka

och välj egenskaper

Spåra var någonstans den ligger. Du hittar den på första fliken där det står (plats)
Gå till den destinationen och radera skiten manuellt.

Nu har jag förvisso inte nVidia, men såvida dom inte byggt in skiten i ett större program, så bör du kunna radera det enligt den vägen jag har skrivit.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk

Jag har lyckats tagit bort den... problemet är att windows laddar ner den igen vid reboot. :C

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlueProbe:

Jag har lyckats tagit bort den... problemet är att windows laddar ner den igen vid reboot. :C

Vilket as till operativsystem. Frågan är om man skulle kunna hitta en väg att spärra processen, som gör att skiten laddas ned.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk

Win7 ultimate 64bit, så ja... redigt as. Håller fortfarande på att kolla runt ifall man kan tvinga skiten att låta mig vara

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlueProbe:

Win7 ultimate 64bit, så ja... redigt as. Håller fortfarande på att kolla runt ifall man kan tvinga skiten att låta mig vara

Men borde väl vara Windows update som laddar ner den, och Windows update kan man styra så den inte laddar ner och installerar sånt du inte vill ha.
Först ställer du in update att bara medela dig att det finns uppdateringar, markera drivern och göm den, sen ska den inte störa mer.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300