Permalänk
Inaktiv

Projekt Hej då Iphone

Mitt mål med den här projekten är att omvandla min Iphone Case laddare till en MicroUsb laddare till min OneplusOne och kanske till andra prylar som stödjer MicroUSB.

Ja, bilderna ser inte fantastiska ut men syftet är att lära ut att man kan göra simpla prylar utan att kunna mycket om tekniken om det.

----------------------------------------------------------------------------------
Steg 1. Öppna skalen. [KLAR]

Steg 2. Ta isär komponenterna. [KLAR]

Steg 3. Löda ihop MicroUsbet med Plus pol och Minus pol.
---------------------------------------------------------------------------------

Projekt Hej då Iphone

Permalänk
Medlem

Hmm, tänker du sätta telefonen i själva fodralet eller bara kunna ladda andra enheter med den? Intressant hur som

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Inaktiv

Bara för att kunna ladda andra enheter. Om jag inte kommer på att göra något annat med den.

Permalänk
Avstängd

kan man kanske byta batteri mot något större också? göra nåt 10000 mAh battery pack

Permalänk

Ersätta resistor med alu folie?... resistorn sitter där av en anledning och kan medgöra antingen grillat batteri eller telefon gissar jag.

Skulle kasta den eller montera ny resistor för säkerhet skull... alu folie är inte en lösning mer än möjligen en nödlösning.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Roligt projekt men jag förstår inte riktigt vitsen med det hela då ett 2600mah powerpack kostar runt 99:- http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2768622

Fast att göra det som en rolig grej är förstås alltid roligt