Ni som bor i Göteborg! Project Cars/Assetto Corsa tävlingar?

Permalänk
Medlem

Ni som bor i Göteborg! Project Cars/Assetto Corsa tävlingar?

Tjena! Kanske fel sektion ja skapar tråden i, men tycker de verka rätt?

Barroz heter jag online, är en 25årig service tekniker från Göte-la-borg som även är racemek på fritiden i svenska clubman serien. älskar allt som komprimerar diniosarie-juice och skjuter ut parfym doftande aska! Simulatorer gör dock inte detta i verkligheten, men med dagens teknik är man bra nära!

Anledningen till att jag skapar denna tråden är för att under de åren jag träffat nya människor och snackat me folk online, så inser jag att sim-racingen i sverige är väldigt liten... Även fast den är stor online kanske, så har jag inte träffat en enda go människa i götet som gillat att lira lite racing spel.
Så nu når ja ut till er på forumet som bor i Göteborg, älskar utmaningar och kan tänka sig umgås x-antal timmar med bilspel och köra lite goa race, kanske turneringar?

Det finns goa internet caféer inne i stan och dom erbjuder ju tjänster som steam villet gör det möjligt för oss enthusiaster att lira ProjectCars/Assetto Corsa på bra spec datorer, finns bra komfort och möjligheten att ta me egna rattar.
Blir så matt på att sitta hemma o lira i den mest tråkigaste miljön man kan tänka sig! Inget slår ju splittscreen/LAN känslan när man kör VS spel med polarna!

Så vilka kan tänka sig träffas nåndag och ha en liten presentation om vem man är och sen visa vad man går för på bana? Hör av er i tråden

Permalänk

synd att jag inte bor i göteborg:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av EatenMoth72:

synd att jag inte bor i göteborg:(

Får väll lira online då
Vad kör du?

Permalänk
Medlem

Äger spelet men bor inte i Göteborg och skulle vilja ha någon att spela med då ingen av mina polare äger spelet. Har spelat cirka 120h och är helt frälst.
Skulle det vara av intresse att eventuellt dra ihop ett par stycken och köra, som du säger, nån turnering eller så och köra online?

Två bilar som jag verkligen gillar är, Reanult Clio Cup och SLS AMG GT3. Riktigt härliga bilar båda två.

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squedo:

Äger spelet men bor inte i Göteborg och skulle vilja ha någon att spela med då ingen av mina polare äger spelet. Har spelat cirka 120h och är helt frälst.
Skulle det vara av intresse att eventuellt dra ihop ett par stycken och köra, som du säger, nån turnering eller så och köra online?

Två bilar som jag verkligen gillar är, Reanult Clio Cup och SLS AMG GT3. Riktigt härliga bilar båda två.

Ta kontakt med Filip_Ovik här på forumet så kommer du nog få hjälp att hitta race med fler svenskar.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Tjena!

Bor utanför Trollhättan, är 18 år och söker folk att lira Assetto Corsa med då jag köpte det för en vecka sedan men än så länge bara glider runt, testar bilar och kör lite karriär.

Gillar Formel-bilarna allra bäst och kör dessa mest men kör egentligen alla modeller!

Lirar gärna med folk över teamspeak eller liknande, finns möjlighet att ta sig till Göteborg men är ju inte jättesmidigt att kånka runt på en G27a!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lalasken:

Tjena!

Bor utanför Trollhättan, är 18 år och söker folk att lira Assetto Corsa med då jag köpte det för en vecka sedan men än så länge bara glider runt, testar bilar och kör lite karriär.

Gillar Formel-bilarna allra bäst och kör dessa mest men kör egentligen alla modeller!

Lirar gärna med folk över teamspeak eller liknande, finns möjlighet att ta sig till Göteborg men är ju inte jättesmidigt att kånka runt på en G27a!

Har du inte testat än så är det värt ett försök med de modsen som finns ute för formula 1, jävligt svåra att köra och inte direkt min typ av bil men eftersom du verkar gilla de som redan är i spelet så kan du nog gilla dom

Någon borde göra en skip barber, hade nog fått mer folk att börja bry sig om såna bilar (me included)

Har f.ö en hatkärlek till lotus 98t, ibland känner jag mig som en själv-sadist och måste köra den. Ursäkta offtopic.

stavfel
Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Tja!
Mitt namn är Mikael och bor i partille. 27 år och är gift. Jobbar ute på öckerö som axelsvarvare så det har inget att göra med mitt spel intresse.

Själv kör jag Project Cars med ratt och det är väl samma här att jag inte har någon direct nära vän som brinner lika mycket för det som mig. jag har väl ett par och en kan vara på g att köpa sig en ratt iaf.

nu till det viktiga. jag antar att du kör på PC Barroz och jag kör på PS4 :S

Visa signatur

Driver en Grupp i Forza Motorsport 4 (GT Northern Racers) intresserad?? Kontakta mig här eller via XBL. GT: sssHUNT3Rsss eller på mail: gtnorthernracers@gmail.com

Permalänk

Hej, tänkte bara säga att vi i Asgard Gaming håller på att starta upp en tävling på project cars ( Första kommer bli med GT3 bilar under 12 race ). Vi söker förare för att det ska bli lite roligare. Planen är väl att ha nån form av prispott också. Ni kan hitta oss på www.asgardgaming.se, eller så kan ni hitta mig på steam under användarnamnet Vansinnes. Söker även jag lite själar att spela project cars med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sssHUNT3Rsss:

Tja!
Mitt namn är Mikael och bor i partille. 27 år och är gift. Jobbar ute på öckerö som axelsvarvare så det har inget att göra med mitt spel intresse.

Själv kör jag Project Cars med ratt och det är väl samma här att jag inte har någon direct nära vän som brinner lika mycket för det som mig. jag har väl ett par och en kan vara på g att köpa sig en ratt iaf.

nu till det viktiga. jag antar att du kör på PC Barroz och jag kör på PS4 :S

Tjena Mikael! Roligt och höra!
Jag kör på PC, har införskaffat ny utrustning också. Thrustmaster T300 GTE och T500 pedaler med T8HA shifter.
Så blir nog inget PS4 införskaffande för min del tyvärr.

Men du kanske har möjlighet att lira på PC? Annars vad kör du för utrustning? Kan ju lira på Internet cafe med egen utrustning bara om man är några stycken?

Skrivet av vansinnes:

Hej, tänkte bara säga att vi i Asgard Gaming håller på att starta upp en tävling på project cars ( Första kommer bli med GT3 bilar under 12 race ). Vi söker förare för att det ska bli lite roligare. Planen är väl att ha nån form av prispott också. Ni kan hitta oss på www.asgardgaming.se, eller så kan ni hitta mig på steam under användarnamnet Vansinnes. Söker även jag lite själar att spela project cars med.

Fan va kul? Jag kollar hemsidan och lägger till dig på Steam. Mitt användarnamn på steam är Barroz86 eller Kympling

Permalänk
Medlem

Tjena!

Bor tyvärr inte i Göteborg, men spelar väldigt mycket Assetto Corsa, ni som vill får gärna lägga till mig på steam så kan vi dra ihop något roligt!

Steam: Werty58

Permalänk

Kul med lite folk som kör project cars!
Är 24 år, bor dock i Västervik. Men söker sköna folk att köra emot samtidigt som man kan sitta och ha trevligt i skype eller liknande.
Mest inne på gt3-ligan, kör på PC
Adda mig gärna!
http://steamcommunity.com/id/Sanarion/

Permalänk
Skrivet av Barroz:

Tjena! Kanske fel sektion ja skapar tråden i, men tycker de verka rätt?

Barroz heter jag online, är en 25årig service tekniker från Göte-la-borg som även är racemek på fritiden i svenska clubman serien. älskar allt som komprimerar diniosarie-juice och skjuter ut parfym doftande aska! Simulatorer gör dock inte detta i verkligheten, men med dagens teknik är man bra nära!

Anledningen till att jag skapar denna tråden är för att under de åren jag träffat nya människor och snackat me folk online, så inser jag att sim-racingen i sverige är väldigt liten... Även fast den är stor online kanske, så har jag inte träffat en enda go människa i götet som gillat att lira lite racing spel.
Så nu når ja ut till er på forumet som bor i Göteborg, älskar utmaningar och kan tänka sig umgås x-antal timmar med bilspel och köra lite goa race, kanske turneringar?

Det finns goa internet caféer inne i stan och dom erbjuder ju tjänster som steam villet gör det möjligt för oss enthusiaster att lira ProjectCars/Assetto Corsa på bra spec datorer, finns bra komfort och möjligheten att ta me egna rattar.
Blir så matt på att sitta hemma o lira i den mest tråkigaste miljön man kan tänka sig! Inget slår ju splittscreen/LAN känslan när man kör VS spel med polarna!

Så vilka kan tänka sig träffas nåndag och ha en liten presentation om vem man är och sen visa vad man går för på bana? Hör av er i tråden

Adda mig gärna! Alltid skojj att ha några att köra med

Har länkat min steam i inlägget ovan