Grand Theft Auto V (PC) Tråden

Permalänk
Medlem

Sitter me 4.94/5.04Gb nerladdat av patchen, nu får ja direkt "Connection to download server lost" när ja pausar och startar igen. FML

Visa signatur

Maskinen:
[ASUS Maximus Ranger VII][Intel I5 4690K @ 4.6Ghz 24/7 med Noctua NH-U14S]
[16Gb Gskill 2400Mhz 2x8Gb][MSI GTX 770 Gaming i SLI][XFX PRO 850w PSU]
[Kingston HyperX 240Gb SSD + 2Tb HDD]
[Windows 7 Ultimate][CoolerMaster Silencio 650 PURE][+ massa noctua fläktar]

Permalänk
Medlem

Vad är detta nu då? 60.04 GB blev färdigt och stod Verifying game... Sen fick jag ytterligare en patch på 353.64 MB som tar 2h ?
Hur många patcher ska det finnas och hinna komma innan man kan börja spela egentligen? Kvällen är förstörd i alla fall..

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk
Medlem

Blir grafikkortet varmare när man har nedladdningen igång?

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

Kan inte bestämma mig! Med datorn i sign får jag ~50 Fps med MSAA på x2 och stadiga 60 Fps med MSAA på Off, men så tråkigt utan AA!

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av polanski:

Samma här, 55GB tog ca 8 timmar, väntar på de sista 5GB som hittils kommit 800MB på 2 timmar. 100/100 fiber.

jag köppte spelet på dvd skivor för jag hoppades att det skulle gå att spela när installtionen var klar.

men nu får datorn vara på i natt och förhopnings vis kan jag spela i morgon.

hoppas att det är värt att vänta så länge.

puttebr

Visa signatur

Dator 1 [] AMD FX-8350 5.06Ghz [] CROSSHAIR V FORMULA-Z [] Ram : Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1866Mhz []CF Radeon HD7870 [] PSU : XFX Core Edition 850W 80+ Bronze [] Kylning : Beg vattenkylning med cpu Ek-Supremacy Elite AMD .::. 5GHz klubben 2014.::. - .::. OC 1GHz+ Cinebench Klubben 2014 .::.-.::. 4GHz+ Klubben 2014 .::..::. 3DMark FireStrike Klubben .::.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Friterad:

Uppenbarligen eftersom Youtube komprimerar videon, gör du en jämförelse IRL så ser du en stor skillnad även mellan PS4 och PC

Är ju just en sådan jämförelse jag gjort, äger ju alla tre utgåvorna.

Permalänk
Medlem

Hej!
jag verkar ha otroligt mycket problem. Jag har en i7 4790k och två R9 280X, så det borde funka ganska bra på min dator. Men jag får typ 25-40FPS och då med inställningar high/very high, det finns ultra också men kör inte på ultra. jag får en massa vita fläckar också som kommer och försvinner otroligt snabbt(tror det kan bero på crossfire). Jag har liknande problem i andra spel också ibland, vet inte hur jag ska fixa det. Snälla hjälp mig ni som använder er av crossfire, funkar det bra för er, glicthar er spel också?

Skulle vara jätte tacksam om någon kunde hjälpa mig då jag jätte gärna vill spela GTA V på datorn efter att ha spelat det jätte länge på PS3.

Permalänk
Medlem

Detta är nog redan sagt. Men man kan inte ha reda på alla 20 sidor om just release/download.

Gillar att man kan använda "Join game" i steam för joina en polare. Väldigt användbart!

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Skrivet av JagdKatzen:

Om jag inte minns helt fel så bygger injektorer som SweetFX och ENB på DX9-APIet. Man kan alltså inte göra det med native DX11-spel som GTA V faktiskt är på PC.

Men jag tycker ändå att det vore helt överflödigt - syftet med att injektera såna saker i GTA IV var ju för att det spelet var gråbrunt och dystert för sin tid. GTA V ser däremot helt naturligt ut, med superfin färgbalans och dynamik. Det är gameplay-moddar som kan behövas, men grafiken är IMHO "färdig".

Problemet är att jag inte köper eller spelar GTA för att jag är ute efter realism, och gillar starka färger Är flera ställen där färgerna är lite väl grådaskiga för min smak. Gällande ditt minne så ska SweetFX numera fungera för DX9, DX10 och DX11.

Att SweetFX ger lite SMAA är inte heller fel.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Klubban:

Jag kör en non-retina iMac 27" Late 13 med 3,4GHz i5, GTX 775M 2GB och 16GB ram, kör i 1080p med high på det mesta. Ligger runt 30-45fps. Helt klart spelbart tycker jag i alla fall. Ditt 295 är ju rätt mycket bättre, så det borde inte vara några problem anser jag

Problemet är att det ser grötigt ut att köra 1080P på en 5K skärm, är just rädd över att det flyter på dåligt när det gäller lite högre upplösningar.

Jag vet att det är lite för tidigt att fråga nu, men folk brukar vara otroligt snabba när det gäller sånt här: har ni hört om några mods som är på väg ännu? Det är just modsen som har fått mig att vilja köpa det till PC.

Visa signatur

| Retina iMac - 2014 | Intel Core i7 Quad Core - 4,0 GHz | 32GB RAM (Crucial Ballistix Sport 1866 MHz SODIMM) | AMD Radeon R9 M295X 4GB GDDR5 | 1TB SSD | LaCie D2 Thunderbolt 4TB | ASUS BW-12D1S-U (Blu-ray-brännare) | Apple Time Capsule 3TB | Denon DA-300USB (DAC) | Denon AH-D7000 | Logitech Z2300 (2.1) |

Permalänk
Medlem

Har märkt att spelet ser snyggare ut om man stänger av Depth of Field tycker jag, blir så suddigt med det på. Men det kanske är en smaksak.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk

100MB Kvar på uppdateringen.. Förhoppningsvis kan jag testa det innan man ska sova. Men jag får väl vara inställd på att bli besviken när det stannar här mot slutet.

Permalänk
Medlem

Hittade äntligen en lösning på nedladdning för oss som köpt på skiva, är inne och spelar tillslut.

Jag kunde knappt ladda ner alls, hade 10-50kb/s med konstant "Connection to download server lost. Reconnecting..." så började gräva i lite olika lösningar, såhär gjorde jag:

* Gå in i din motsvarighet till M:\Spel och Program\Spel\update\x64\dlcpacks\mpheist och _FLYTTA UR_ "dlc.rpf.part". Ta INTE bort den, lägg den på skrivbordet sålänge t.ex.

* Detta gör så att det tyngsta partiet av nedladdning inte laddas ner (den alla sitter fast på) utan hoppar direkt till resten. Du kommer nu maxa din download.
(Efter nedladdning går spelet att starta men kommer krasha så fort du försöker starta Story Mode/Online/Benchmark)

* Efter nedladdningen är slut av den delen så stäng ner launchern igen.

* Använd en VPN med PPTP-protokoll och anslut dig till USA. Jag använde ibVPN för detta. Andra protokoll verkar inte fungera.

* Starta launchern igen, den kommer nu ladda ner de 2,84gb som du valde bort innan när du tog bort "dlc.rpf.part". Denna gången kommer du gå genom de amerikanska servrarna och ligga på ostabila 200-900kb/s men den kommer aldrig tappa anslutningen av någon anledning.

* Spela!

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem

Hur får man sina pengarna från förbokningserbjudandet ? Hittar inget vettigt när jag söker på det.

MVH

Visa signatur

Fractal Design R5 | MSI X370 Pro Carbon | Ryzen 5 3600 | Corsair DDR4 3200 | DH-15 | Sapphire RX 5700 XT Pulse | Corsair RM850W | 2x Corsair Force Series 3 120GB + Crucial BX100 250GB| 4TB Mek disk | Corsair MP510 M.2 SSD 1tb

Permalänk
Medlem

Fy fan vad trött jag blir. Plöjde precis igenom sista updaten på 353 när den är klar så säger den Rockstar bla bla inte tillgänlig. Tar retry och den börjar om från 0

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk

Så installationen om man nu har spelet i fysisk format kan ta upp till en hel dag har jag förstått. Börjar fundera allt mer på att skaffa spelet via Steam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av peji89:

Hur får man sina pengarna från förbokningserbjudandet ? Hittar inget vettigt när jag söker på det.

MVH

de ska komma automatiskt när du väl skapar ett rockstar konto och är i spelet så ska de komma.

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Medlem

Stöööööööön. Jag kan inte få igenom de sista 353mb.......

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Problemet är att jag inte köper eller spelar GTA för att jag är ute efter realism, och gillar starka färger Är flera ställen där färgerna är lite väl grådaskiga för min smak. Gällande ditt minne så ska SweetFX numera fungera för DX9, DX10 och DX11.

Att SweetFX ger lite SMAA är inte heller fel.

OK, to each his own

Visst kan man använda det till DX10 och 11, det stämmer när jag tänkte efter. Tror att jag använde det till BF3 pga. dess överdrivet blåtonade färgbalans. Medhåll om SMAA i synnerhet, den metoden brukar ge bäst AA sett till prestanda/kvalitet.

Nu med GTA V så kör jag MSAAx2 samt FXAA. Den senare varianten suddar bilden pyttelite, men FXAA är liksom det enda som fixar kanterna på alfatexturer som inne i träd och buskar. Det räcker för mig, på 1440p ser allt fint ut.

Visa signatur

Marknadsreferenser: 1 2
3
4

Permalänk
Medlem

Som seden kräver har jag nu invigt det här mästerverk till spel med att penetrera en prostituerad (i spelet ofc), som numera ligger mörbultad framför bilen jag tog henne i. Tillsammans med det här drack jag en öl och konsumerade en helig snus. Livet är bara för gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Så installationen om man nu har spelet i fysisk format kan ta upp till en hel dag har jag förstått. Börjar fundera allt mer på att skaffa spelet via Steam.

Själva skivorna tar inte alltför lång tid, kanske en timme. Men dom sista 5GB man laddar ner kan ju ta en hel dag om man har otur, Social Club servrarna är bra sega

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cubebenq:

Som seden kräver har jag nu invigt det här mästerverk till spel med att penetrera en prostituerad (i spelet ofc), som numera ligger mörbultad framför bilen jag tog henne i. Tillsammans med det här drack jag en öl och konsumerade en helig snus. Livet är bara för gott.

Fan va fint gjort av dig Att ta hand om de galanta damerna på ett så fint sätt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

GTA 5 pc fail bekräftat att launchen faila är inte det viktigaste nu har alla fått en gamestopper spelet krashar efter ett mission. Applåd till rockstar som tar pengar och inte levererar .

https://support.rockstargames.com/hc/communities/public/quest...

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem

Stängde av SC Tools och startad e datorn nu mina 11 underbara glassar är borta och nu börjar på nytt...

Visa signatur

1)Phanteks Ethoo pro /Corsair-RM750 750W 80 Plus Gold /Asus z490-p / Intel i7 10700KF @ 4,9 GHZ /Cooler Master ML240L V2 RGB/ Hyper Savage Black DDR4 4X8 3200 Mhz/ Samsung SSD 980 EVO 1Gb NVMe / Kingston SV300 240G/ Seagate 3TB 7200 rpm/ Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB EAGLE OC /AOC Agon AG271QG /Corsair K70 & M65
2) Asus Rog G752VT

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lexius:

GTA 5 pc fail bekräftat att launchen faila är inte det viktigaste nu har alla fått en gamestopper spelet krashar efter ett mission. Applåd till rockstar som tar pengar och inte levererar .

https://support.rockstargames.com/hc/communities/public/quest...

Tydligen någon som kommit på en lösning att komma förbi detta. Har inte ens lyckats starta spelet så vet ej om det funkar.

Guys, its one road in the first car mission that is broken. But you cant avoid it. I even tried it a couple of time in safe mode. If any of you find a way to drive fast enough let me know.
It is the road after you went on the mountain. I took another road which is no problem. Only when I merge in that road I get the ZLIB!! By the way Online Jobs is working for me.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Någon som vil hoppa med och göra en schysst lobby med lite spelare? adda FoamBox på Socialclub!

Visa signatur

CPU: Intel i7 8700K (H2O) GPU: ASUS GeForce GTX 770 DCII OC @ 1350Mhz
RAM: 16GB DDR4 Vengeance RGB 3600Mhz Moderkort: ASUS Prime Z370-A
Burk: Fractial Design Meshify C PSU: Corsair 800W
Systemdisk: Samsung EVO 840 250GB SSD Lagringsdisk: Samsung 1TB 7200rpm
Mus: Cyborg R.A.T 5 Tangentbord: Razer Black Widow Ultimate

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SaadRH:

Hej!
jag verkar ha otroligt mycket problem. Jag har en i7 4790k och två R9 280X, så det borde funka ganska bra på min dator. Men jag får typ 25-40FPS och då med inställningar high/very high, det finns ultra också men kör inte på ultra. jag får en massa vita fläckar också som kommer och försvinner otroligt snabbt(tror det kan bero på crossfire). Jag har liknande problem i andra spel också ibland, vet inte hur jag ska fixa det. Snälla hjälp mig ni som använder er av crossfire, funkar det bra för er, glicthar er spel också?

Skulle vara jätte tacksam om någon kunde hjälpa mig då jag jätte gärna vill spela GTA V på datorn efter att ha spelat det jätte länge på PS3.

Frågan är då, har du saphire kort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cubebenq:

Som seden kräver har jag nu invigt det här mästerverk till spel med att penetrera en prostituerad (i spelet ofc), som numera ligger mörbultad framför bilen jag tog henne i. Tillsammans med det här drack jag en öl och konsumerade en helig snus. Livet är bara för gott.

Den här kommentaren förtjänar en guldstjärna. Så jäkla klockren *nattskrattet flyger runt i rummet*

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem

Har spelat i 7 timmar idag och är riktigt nöjd såhär långt, de enda negativa jag kunde hitta är lite buggar där o där, som t.ex. hackig meny. Sen stör jag mig extremt mycket på att karaktärerna byter kläder hela tiden!

Visa signatur

| Mobo: Gigabyte X570 GAMING X | CPU: AMD Ryzen 9 3900X + Dark Rock 4 | RAM: 32GB @ 3000MHz | GPU: Gigabyte RTX 3080 OC | PSU: Seasonic GX 850W | Chassi: NZXT S340 Elite Matte Black | M.2: Samsung 970 Evo 500GB & 1000GB | HDD: 4TB | Monitors: Acer Predator X34 GS & Acer XB270HU |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dave1080:

Har spelat i 7 timmar idag och är riktigt nöjd såhär långt, de enda negativa jag kunde hitta är lite buggar där o där, som t.ex. hackig meny. Sen stör jag mig extremt mycket på att karaktärerna byter kläder hela tiden!

Visst hackar det när man särskilt ska kolla kartan och markera osv? Så är det för mig, drygt.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil