Ny speladator 10k/ inget grafikort eller windows

Permalänk

Ny speladator 10k/ inget grafikort eller windows

Hej sweclockers.
Jag behöver hjälp med att få ihop en ny spel dator då min nuvarande håller på att krångla.
http://www.inet.se/kundvagn/visa/7895591/2015-04-15

Är det jag har valt hitlis men är inte helt säker med om det är tillräkligt eller om man kan få det biligare eller om man kan få bättre för mindre rättare sakt.
Jag har redan Windows 8.1 och har redan en ssd i mitt nuvarande system, jag kommer inte köpa ett nytt grafikort för en amd släpper sin 300 serie då det kommer att bli ett priskrig (förhopningsvisst)
Alla tips är välkommna och jag tackar i förväg för all hjälp.

Permalänk

Gjorde en mindre för fining på det jag har valt så det ser ut så här just nu
http://www.inet.se/kundvagn/visa/7896466/2015-04-15

Permalänk
Avstängd

vilket datum släpper amd sin 300 serie?

Permalänk
Visa signatur

P4NW 1.8A@2.4B | 1GB DDR (2, 5, 2, 2) | Leadtek A250 Ultra TD |
WD 120GB-SE + SG Ba.IV 40GB| 18,1 TFT | Audigy m. Inpire 5300 5.1 |

Permalänk
Skrivet av DaggarN:

vilket datum släpper amd sin 300 serie?

Det snackas om att det ska lanseras vid Computex i juni

Skrivet av AntiChrist:

Tänkte kolla med varför i7? jag ska bara spela och inte hålla på med redering eller 3d så känns rätt onödigt med i7 eller har jag missat nåt här?
Och är det inte värt med vattenkylning till procsessorn?
Men det där R5 + EVGA paketet va fan lockande

Permalänk
Skrivet av siferhumen:

Det snackas om att det ska lanseras vid Computex i juni

Tänkte kolla med varför i7? jag ska bara spela och inte hålla på med redering eller 3d så känns rätt onödigt med i7 eller har jag missat nåt här?
Och är det inte värt med vattenkylning till procsessorn?
Men det där R5 + EVGA paketet va fan lockande

Kör på i5 om du bara ska spela, skulle tagit en 250gb samsung ssd och en 1tb wd blue istället för en 500gb ssd. CM hyper 212 evo hanterar 4,2Ghz utan problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av siferhumen:

Det snackas om att det ska lanseras vid Computex i juni

Tänkte kolla med varför i7? jag ska bara spela och inte hålla på med redering eller 3d så känns rätt onödigt med i7 eller har jag missat nåt här?
Och är det inte värt med vattenkylning till procsessorn?
Men det där R5 + EVGA paketet va fan lockande

Om det är en spel- och vardagsdator så duger i5 (4690k) utmärkt. För övrigt så tycker jag att det ser ut som ett schysst bygge. Liknar min rigg (som för övrigt är film/fototedigeringsrigg - därav 32gb ram och i7). Som det redan har sagts är evo212 en mycket prisvärd kylare. Jag hade köpt den billigare kylaren och sparat pengarna till ett roligare grafikkort.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Intel i7 4790K @ 4500mhz, 1,2v | Asus Sabertooth Z97 Mark 2 | Asus Nvidia GTX 770 2GB OC |
| G.Skill TridentX 32GB @ 2400mhz CL10 | Samsung 840 Evo 250GB | 2x WD Green 2TB |
| Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W |

Permalänk
Skrivet av SiggsterFTW:

Kör på i5 om du bara ska spela, skulle tagit en 250gb samsung ssd och en 1tb wd blue istället för en 500gb ssd. CM hyper 212 evo hanterar 4,2Ghz utan problem.

Skrivet av pallee:

Om det är en spel- och vardagsdator så duger i5 (4690k) utmärkt. För övrigt så tycker jag att det ser ut som ett schysst bygge. Liknar min rigg (som för övrigt är film/fototedigeringsrigg - därav 32gb ram och i7). Som det redan har sagts är evo212 en mycket prisvärd kylare. Jag hade köpt den billigare kylaren och sparat pengarna till ett roligare grafikkort.

Skickades från m.sweclockers.com

Så helt enkelt evo212 räcker gott och väl och vattenkylning är bara om man vill lägga extra på kylningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av siferhumen:

Så helt enkelt evo212 räcker gott och väl och vattenkylning är bara om man vill lägga extra på kylningen.

Vattenkylning har ju fördelar som att de tar upp mindre utrymme runt cpu, och ser coolare ut. Men de kostar också mer än motsvarande luftkylare. Sen har de bästa vattenkylarna mycket bättre prestanda än de bästa luftkylarna. Det ska man inte sticka under stolen med.

I min rigg sitter en luftkylare från noctua, vilket får anses vara en lite lyxigare modell, kylprestandan motsvarar många vattenkylare i 1000+ kr segmentet samt att jag riskerar inga läckor. Hade jag byggt efter att pressa priset och inte överklocka hade jag nog valt en 212 Evo. Den har mycket bättre kylprestanda för priset.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Intel i7 4790K @ 4500mhz, 1,2v | Asus Sabertooth Z97 Mark 2 | Asus Nvidia GTX 770 2GB OC |
| G.Skill TridentX 32GB @ 2400mhz CL10 | Samsung 840 Evo 250GB | 2x WD Green 2TB |
| Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W |

Permalänk
Skrivet av pallee:

Vattenkylning har ju fördelar som att de tar upp mindre utrymme runt cpu, och ser coolare ut. Men de kostar också mer än motsvarande luftkylare. Sen har de bästa vattenkylarna mycket bättre prestanda än de bästa luftkylarna. Det ska man inte sticka under stolen med.

I min rigg sitter en luftkylare från noctua, vilket får anses vara en lite lyxigare modell, kylprestandan motsvarar många vattenkylare i 1000+ kr segmentet samt att jag riskerar inga läckor. Hade jag byggt efter att pressa priset och inte överklocka hade jag nog valt en 212 Evo. Den har mycket bättre kylprestanda för priset.

Skickades från m.sweclockers.com

Hehe gott ya tänkte som du sa att det ser snyggare ut och tar mindre utrymme och mer prestanda vid överklockning, men sen kom jag på (juste jag överklockar inte) så det är då bättre som du säger med att bara gå på 212 evo xD uppskattar hjälpen