billiga spel på blocket ?

Permalänk
Medlem

billiga spel på blocket ?

någon som kan förklara hur det funkar med nedladdnings bara spel som köps genom blocket. Eftersom dem är så billiga, är det nå fuffens eller ? Det är såna här annonser jag syftar på. http://www.blocket.se/stockholm/Billigt_Playstation_Spel_5976...

mvh danne

Permalänk
Medlem

Tänkte precis skapa en tråd om just precis detta.
Har sett ett par olika säljare senaste veckorna, samma koncept.

  1. Frågan är om det är olika säljare eller samma scammer?

  2. Är det bara ett 100%:igt scamförsök?

  3. Om det är någorlunda "legit", varifrån får han då keysen från början? Bättre att gå till källan än via en mellanhand.

Jag tror nog att det är en total scam, finns inga keys. Handlar bara om att få folk att förskottsbetala, 299:- scammade pengar är mer än inga pengar och typ halva nypris mot spelen så annonsören spelar väl på att folk ska lockas betala just pga det låga priset.

Edit: Mailade lite frågor, får se om jag får nått svar

Edit2: Relativt snabbt svar
Ställde upp frågorna i punktform men fick ett svar som känns som det körts genom google translate.
Får ett konto med spelen i? Det verkar väldigt fishy detta.

Citat:

Vi har fullt upp så vi ber om ursäkt över att vi svarar så sent.
Du får ett konto med spel i. Ja spelet funkar vi har sålt flera exemplar.
Är du intresserad kontakta oss.

-John

Permalänk
Testpilot

Troligtvis handlar det om det som diskuteras i den här tråden: http://www.sweclockers.com/forum/84-spelkonsoler-och-konsolsp...

Spel köps i billiga regioner men går bara att aktivera på konton som är skapade i de regionerna så de kan inte sälja vidare spelen till Europa utan måste sälja konton som äger spelen. Man måste alltså ha flera konton på sitt Playstation men man kan spela alla andra kontons spel från sitt huvudkonto ändå.

Köper man många spel betyder det ändå alltså att man har sitt Playstation fullt med konton och man har väl heller ingen garanti för att Sony inte kommer blockera kontona i framtiden. Jag tycker det känns alldeles för skumt och omständigt för att jag skulle orka mig på det bara för att spara lite pengar men det beror väl på hur mycket pengar man har och hur mycket man vill chansa.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]