GTA V PC - Nedladdning avstannad?

Permalänk
Medlem

GTA V PC - Nedladdning avstannad?

Köpte GTA V igår på G2A.com, skrev in koden och nedladdningen började. Men efter ca 8 timmar stannade nedladdningen och har nu stått helt stilla under skoldagen, (7 timmar) vad kan jag göra?

Permalänk
Moderator
Moderator

*redigerade trådtiteln*

Välkommen till SweClockers Edbom, ska se om vi kan hjälpa dig.

När du skrev in koden, var det via den här sidan? https://socialclub.rockstargames.com/activate

Kan du ta en bild av din skärm och lägga upp den här så vi lättare förstår vad som hänt? Inga felmeddelanden? Vad säger launchern? Ingen mätare som står och tickar?

Fungerar din uppkoppling i övrigt ok?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Startat om datorn? Är det ett Steam spel? Finns det kvar i ditt spelbibliotek efter omstart?

Visa signatur

Thermaltake W100 | 7800X3D | Asrock X670E Steel Legend | 64GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000 CL30 | RTX 4090FE

Permalänk
Medlem

fattar inte denna sidan så bra, är det ingen som kan kan hjälpa mig via skype, ts3, ventrilo eller liknande?

Permalänk
Medlem

såhär står den och tuggar fram och tillbaka, i 7 timmar http://imgur.com/tctZmi4

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Edbom:

såhär står den och tuggar fram och tillbaka, i 7 timmar http://imgur.com/tctZmi4

Tryck på pause nere till höger och sedan igen på samma knapp, då startar den igen på samma ställe. Ser ut som att du är på en av patcherna efter den stora nedladdningen av spelet. Kan vara så att du fått en timeout på din anslutning till servern men att den ändå försöker.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Har tryckt där flera gånger men verkar inte som det blir någon skillnad..

Permalänk
Medlem

har du ts3 channel?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Edbom:

Har tryckt där flera gånger men verkar inte som det blir någon skillnad..

Siffrorna ändras alltså inte alls efter säg, 5-10 minuter? Ta en till bild om du känner dig osäker så dubbelkollar jag.

Jag jobbar, kan inte gå in på TS3 för tillfället.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

det står Downloading (hoppar från 0-30 MB/353.75 MB stått så i 7 timmar / 8-9 MB per second)

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Edbom:

det står Downloading (hoppar från 0-30 MB/353.75 MB stått så i 7 timmar / 8-9 MB per second)

Ta en skärmdump till så vi ser samma sak?

Förstår att det är frustrerande.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Moderator
Moderator

Ok, du är faktiskt fortfarande ansluten till deras servers och har tankat ner 18,76mb av patchen på första bilden och på andra bilden 18,78 mb.

Edit: På den tredje skärmdumpen hoppade du till 27,09mb.

Hm. Det är åt helvete långsamt men ändå värt att veta att du fortfarande tankar.

Vilket bolag är du kund hos för din internet lina?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

bredbandsbolaget

Permalänk
Medlem

på andra bilden står det 27 MB, den hoppar hela tiden. står inte still 1 sekund ens

Permalänk
Moderator
Moderator

Vad har du för abonnemang, 100/100?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

ingen aning..

Permalänk
Medlem

tror det funkar nu! tack som fan för hjälpen! återkommer om det blir något annat problem!

Permalänk
Moderator
Moderator

Tror inte Bredbandsbolaget har något abonnemang som begränsar hur mycket du får tanka ändå.

Tyvärr har jag inga mirakelförslag, GTA är på 60 gig plus patcher så det tar folk väldigt lång tid att tanka hem. Plus att Rockstars servers varit knepiga, så jag tror inte problemet ligger på din ände tyvärr. Det som folk föreslagit är att man just pausar och startar igen för att få en bättre anslutning mot GTA's servers.

Jag ska snoka runt lite på nätet och se om jag hittar något, ska också be några fler kika in här. Låt den fortsätta tanka så länge är mitt råd.

Edit: Bra!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edbom:

ingen aning..

Gå in på http://www.bredbandskollen.se/ och ta en skrämdump på resultatet.

Rockstar har haft stora problem med patcharna.... Prova att stänga av socialclub och starta det sedan igen.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem... stod still och hoppade upp och ner mellan 22-27mb av 300 någonting. Hade stått så hela dagen.
Jag stängde av uppdateringen och startade om och så funkade det sen.

Jag kör en seg ADSL från glocalnet så inget med BBB att göra.