lite trångt med två 980s i asus maximus vii hero?

Permalänk
Medlem

lite trångt med två 980s i asus maximus vii hero?

Tjena jag har för tillfället ett asus strix 980 grafikkort som sitter i ett asus maximus vii hero moderkort och i det moderkortet finns det så vitt jag förstår 3 platser för gpun varav två är precis bredvid varandra (plats 1 och 2) och sätter man två grafikkort i de platserna blir det väldigt trångt mellan dem. borde det inte gå att använda den understa platsen om man hittar en sli brygga som är tillräckligt lång för att få lite mer space och därav luft mellan korten? har aldrig hållt på med sli förut så är rätt grön på det

Permalänk

Det går fint, du bör dock kolla vad det är för hastigheter på dem (x1,x4,x8,x16)

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Avstängd

Jag kör själv 2 kort i de första 2 platserna på maximus vii hero, men då har jag tagit bort originalkylaren och satt på en passiv på båd akorten och låter 2 fläktar blåsa uppifrån.

Här har du 10 cm brygga:

http://www.amazon.com/ATI-CrossFire-Interconnect-Bridge-Conne...

lär säkert finnas till nvidia också och de lär säkert säljas i en svensk butik någonstans också.

Permalänk
Medlem

tack så mycket men visst borde det inte vara några problem med att köra den första och den tredje platsen?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Valle98:

tack så mycket men visst borde det inte vara några problem med att köra den första och den tredje platsen?

Vet inte, har inte kollat på kortet. Står nog i manualen vilka platser som är pci-e x8 i dual. Tror den tredje är x4 men är inte säker och jag orkar inte googla åt dig :D.

Permalänk
Medlem

ok tackar