Batman: Arkham Knight kräver 6 GB minne

Permalänk
Medlem

Tur man äger en Ps4.

Visa signatur

| Lenovo Legion Y520 | i7 8700K | ASUS Rog Strix Z370-F GAMING | Corsair CL15 Vengeance 3000Mhz | Acer 27" Predator XB271HU | Fractal Design Meshify C | EVGA CLC 280 WaterCooling | Samsung 860 Evo 1Tb/850 Evo 512 Gb| RTX Strix Asus 2070 | EVGA 650W GQ | Steelseries Rival | Logitech G105 | Playstation 4 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozeroun:

Japp!! Gaming ska tydligen rikta sig åt de rikare. GTX 980 ligger kring 6000kr nästa generation kommer hamna kring 8000-10000kr

Och då räcker ju inte singelkort frågan är om ens SLI räcker, trippelkort?

Sen har vi ju skärmarna med "144 mhz" uppemot 5000kr

Lägg därtill hårdvara på datorn för minst 15000kr

Så nånstans mellan 20-25-30000kr för att "nå prestanda" för hur många år ligga på topp?

Nä mitt 970 gtx blir nog mitt sista blir nog konsoll framöver

Hur tänker du nu?
Jag sitter med en skärm som har upplösning 1680*1050 och en processor som är 4 år gammal. Behöver kanske köpa ett nytt graffe och det är efter 3-4 år.
Du behöver inte vara rik för det.
Sen om du nöjer dig med en konsol, köp en motsvarande pc då...

Hmm börjar undra om jag inte precis föll i en trollfälla

Permalänk
Medlem

Tur att man har 24GB RAM då.

Visa signatur

Intel Core i7 4790k | ASUS STRIX GTX 980 OC | 1TB SAMSUNG 850 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozeroun:

Japp!! Gaming ska tydligen rikta sig åt de rikare. GTX 980 ligger kring 6000kr nästa generation kommer hamna kring 8000-10000kr

Och då räcker ju inte singelkort frågan är om ens SLI räcker, trippelkort?

Sen har vi ju skärmarna med "144 mhz" uppemot 5000kr

Lägg därtill hårdvara på datorn för minst 15000kr

Så nånstans mellan 20-25-30000kr för att "nå prestanda" för hur många år ligga på topp?

Nä mitt 970 gtx blir nog mitt sista blir nog konsoll framöver

Nu snackar du i nattmössan. Ingen som säger att du måste köra en 144HZ skärm, med 8x kantutjämning osv osv. Om du bara vill matcha grafiken på en konsol kan du köra GTA 5 i 30FPS på LOW med en laptop för 5000kr. Du kan bygga en stationär dator (exklusive skärm då) för samma summa som klarar spel ännu bättre än så. Finns flera bra trådar på budgetgaming. Kikar man på begagnatmarknaden kan man göra riktigt bra fynd på både grafikkort och cpu:er. Tex begagnade SandyBridge och GTX6XX serien grafikkort som typ ges bort nästan.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Inget ultra för oss med 970 alltså;) *upprepar mantrat "det var ett bra köp"..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av voleyro:

Tur man äger en Ps4.

"new gen" konsol med grafikprestanda som en laptop från 2010. (nu är jag elak)

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BrottOchStraff:

"new gen" konsol med grafikprestanda som en laptop från 2010. (nu är jag elak)

Men ack så rätt du har

Har själv en PS4'a och instämmer vad dem flesta säger - den jäveln suger. Hoppet mellan ps3 och 4'a är allt för litet.

Men så är det, både Sony och MS snålade som bara fan för att gå plus direkt, därför fick vi det minsta hopp någonsin mellan generationerna.
Detta tillråga att det var den längsta tiden mellen generationerna gör det hela ännu mera patetiskt.

Köpte PS4'an enbart för ett fåtal exkusiva titlar men visst hade det varit roligare med lite mer kraft under huven, den jäveln är som en rullator i uppförsbacke, även om man jämför mot en laptop från 2010 :D!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clocked:

Men ack så rätt du har

Har själv en PS4'a och instämmer vad dem flesta säger - den jäveln suger. Hoppet mellan ps3 och 4'a är allt för litet.

Men så är det, både Sony och MS snålade som bara fan för att gå plus direkt, därför fick vi det minsta hopp någonsin mellan generationerna.
Detta tillråga att det var den längsta tiden mellen generationerna gör det hela ännu mera patetiskt.

Köpte PS4'an enbart för ett fåtal exkusiva titlar men visst hade det varit roligare med lite mer kraft under huven, den jäveln är som en rullator i uppförsbacke, även om man jämför mot en laptop från 2010 :D!

Ja dessutom kommer ju typ alla spel till PC också. Är ju enbart för konsolunika titlar man vill ha konsolen. Det var darför jag köpte ett Wii förra gången, och tror det får bli ett WiiU framöver igen. Då har man iaf några spel som är lite mer unika än allt man redan har på PC:n. Skulle MS bara släppa Halo till PC nån jäkla gång skulle det vara trevligt

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Skrivet av Ozeroun:

Japp!! Gaming ska tydligen rikta sig åt de rikare. GTX 980 ligger kring 6000kr nästa generation kommer hamna kring 8000-10000kr

Och då räcker ju inte singelkort frågan är om ens SLI räcker, trippelkort?

Sen har vi ju skärmarna med "144 mhz" uppemot 5000kr

Lägg därtill hårdvara på datorn för minst 15000kr

Så nånstans mellan 20-25-30000kr för att "nå prestanda" för hur många år ligga på topp?

Nä mitt 970 gtx blir nog mitt sista blir nog konsoll framöver

Jag håller med. Grannen skaffade en Ferrarri för en halv mille, så nu går det inte att åka med min billiga volvo till jobbet längre.
Bilkörande ska tydligen rikta sig mot de rika.
Hur många har ens råd att ha den dyraste bilen!!

Volvon blir min sista, det blir nog cykel framöver.

Edit: Helvete, det finns cyklar för flera hundra tusen också.
Cykling ska tydligen bara rikta sig mot de rikare.
Då får jag gå i fortsättningen.

Edit: Men åh. Det finns designerskor som kostar mer än min lägenhet,
Att även gående bara skall rikta sig mot de rika.

Synd att man inte kan göra nånting alls, om man inte har råd med det allra dyraste.

Får väl sitta hemma hela dagarna och spela på en billig konsol istället.

Edit: Nehe. Då var även konsolspelande riktat mot dom rika då..
http://www.independent.co.uk/life-style/gadgets-and-tech/gold...

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Hellre att dem utnyttjar mer RAM än VRAM.
VRAM är liksom lite svårare att uppgradera.
Och 8gb ram är ju standard idag. Har man lägre än 8gb ram så är troligtvis resten av pc'n inte kraftfull nog att köra spelet iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiinis:

Hur tänker du nu?
Jag sitter med en skärm som har upplösning 1680*1050 och en processor som är 4 år gammal. Behöver kanske köpa ett nytt graffe och det är efter 3-4 år.
Du behöver inte vara rik för det.
Sen om du nöjer dig med en konsol, köp en motsvarande pc då...

Hmm börjar undra om jag inte precis föll i en trollfälla

Min dator jag köpte i December 4970K 8gb GTX 970 gick på ca 13k utan skärm och jag kan köra 1980 x 1020 very high ultra på GTA 5 utan hack och lagg

Men köper jag ny skärm med 144 mzh och högre upplösning är väl risken stor att datorn redan då börjar hacka och lagga

Så min dator med skärm går runt 15000k - Ska jag köra sli hamnar jag lätt på 20k - ska jag byta ut grafikkorten med sli blir det uppemot 25k

Ett PS4/XBOX kostar drygt 3500kr var

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozeroun:

Min dator jag köpte i December 4970K 8gb GTX 970 gick på ca 13k utan skärm och jag kan köra 1980 x 1020 very high ultra på GTA 5 utan hack och lagg

Men köper jag ny skärm med 144 mzh och högre upplösning är väl risken stor att datorn redan då börjar hacka och lagga

Så min dator med skärm går runt 15000k - Ska jag köra sli hamnar jag lätt på 20k - ska jag byta ut grafikkorten med sli blir det uppemot 25k

Ett PS4/XBOX kostar drygt 3500kr var

Kan du spela på samma skärm med en ps4 och få samma fps?
Köp en pc för 3500 så blir din jämförelse mer korrekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiinis:

Kan du spela på samma skärm med en ps4 och få samma fps?
Köp en pc för 3500 så blir din jämförelse mer korrekt.

Jag bryr mig inte om "fps" så länge det inte hackar laggar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozeroun:

Jag bryr mig inte om "fps" så länge det inte hackar laggar

Varför pratar du då om att köpa en 144hz skärm?
Vill du ligga i topp med reglagen i topp och fps över 100 fps i hög upplösning då kostar det. Bryr du dig inte kör på en medioker dator, men gnäll inte på att det är dyrt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimMy2003:

Riktig "aftonbladet" headline

Hahaha, maked my day.

Alltså spelet kräver 6GB? Ja? Gör inte alla dagens spel det, 8GB? Inte så märkvärdigt.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Trodde först de menade VRAM, men insåg att det var RAM de menade

Visa signatur

Fractal Design R6 - AMD 3700X - Lian Li Galahad 360 - Gigabyte X570 Elite
ASUS RTX3080 White - Corsair MP510 960GB - G.Skill 32GB 3600MHZ - Corsair RM 850W

Permalänk
Medlem

4gb vram för 1080p, ajaj.

Permalänk
Medlem

2GB VRAM som minimumkrav? Inte ännu en AC:Unity, optimera era jädrans texturer! =(

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Skrivet av Ozeroun:

Min dator jag köpte i December 4970K 8gb GTX 970 gick på ca 13k utan skärm och jag kan köra 1980 x 1020 very high ultra på GTA 5 utan hack och lagg

Men köper jag ny skärm med 144 mzh och högre upplösning är väl risken stor att datorn redan då börjar hacka och lagga

Så min dator med skärm går runt 15000k - Ska jag köra sli hamnar jag lätt på 20k - ska jag byta ut grafikkorten med sli blir det uppemot 25k

Ett PS4/XBOX kostar drygt 3500kr var

Trollar du på riktigt nu?

En dator KAN vara dyr, men den måste inte.

Vad händer om du köper din skärm med 144Hz, och hög upplösning, och kopplar in den till en konsol för 3500?
Tror du att du får bättre upplösning än med datorn? Eller trollar du bara järnet?

(Svar: Du kommer att få mycket sämre resultat med en konsol än med din dator)

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tagit bort tjafs/meninglösa inlägg enligt §1.5/§1.6.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozeroun:

Min dator jag köpte i December 4970K 8gb GTX 970 gick på ca 13k utan skärm och jag kan köra 1980 x 1020 very high ultra på GTA 5 utan hack och lagg

Men köper jag ny skärm med 144 mzh och högre upplösning är väl risken stor att datorn redan då börjar hacka och lagga

Så min dator med skärm går runt 15000k - Ska jag köra sli hamnar jag lätt på 20k - ska jag byta ut grafikkorten med sli blir det uppemot 25k

Ett PS4/XBOX kostar drygt 3500kr var

Då sitter du antagligen och spelar i uppskalad 720P i 30 FPS eller så sitter du och spelar i 1920x1080 på din dator med bra FPS. Tror du seriöst att en konsol som PS4 skulle kunna utmana din dator? Snälla..

Skrivet av Ozeroun:

Japp!! Gaming ska tydligen rikta sig åt de rikare. GTX 980 ligger kring 6000kr nästa generation kommer hamna kring 8000-10000kr

Och då räcker ju inte singelkort frågan är om ens SLI räcker, trippelkort?

Sen har vi ju skärmarna med "144 mhz" uppemot 5000kr

Lägg därtill hårdvara på datorn för minst 15000kr

Så nånstans mellan 20-25-30000kr för att "nå prestanda" för hur många år ligga på topp?

Nä mitt 970 gtx blir nog mitt sista blir nog konsoll framöver

Sedan sitter du där med en nedskalad maskin som knappt klarar av att dra spelen i 30 FPS på uppskalade upplösningar. Sedan är det roligt hur du också har en spåkula. Anledning varför Nvidias GTX kort är så pass dyra är dels. pga den låga kronan men även pga. att de saknar konkurrens för tillfället. Spel är väldigt långt ifrån att behöva SLI för att driva runt i bra inställningar i Full HD. Det är snarare så att spelande i 4K kräver en rejäl dator men det beror på att hårdvaran har hamnat efter. Dessutom är 4K gaming en nisch för tillfället.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Svårt att tro att i7-3770 verkligen behövs.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Entusiast

Ännu en bult i kistan för urgamla 32 bitars system.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Livsnjutare 😎

Vem har inte minst 8gb i en dator man spelar hyffsat nya spel på idag?

... gåta för mig, men kanske bara är jag isåfall.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Hjälpsam

Tror att jag skaffade 8 GiB till min gamla burk hösten 2007.
Har bara 32 GiB nu åtta år senare, verkar som att utvecklingen stannat av lite.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Skrivet av Ratatosk:

Tror att jag skaffade 8 GiB till min gamla burk hösten 2007.
Har bara 32 GiB nu åtta år senare, verkar som att utvecklingen stannat av lite.

Bara och bara. Tänk på dom stackars barnen i afrika (Och mig) som sitter på 16 :/

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av n_sandstrom:

Bara och bara. Tänk på dom stackars barnen i afrika (Och mig) som sitter på 16 :/

Bara 16?!? :cry:

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Tur man inte e intresserad av de senaste actionliren, hade ju fått uppgradera i tid o otid o blitt utfattig på köpet :/

Vet att mitt system e gammalt fast det märks inte så mycket jämfört med 7 års skillnad mellan t.ex 2000 - 2007 lr 1998 - 2005. På den tiden hade det varit en avgrundsdjup skillnad.
Får ge mig ut på begagnatmarknaden ^^

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Skrivet av Ratatosk:

Bara 16?!? :cry:

Skulle byta allt mot 4X8GB precis när fabrikerna började brinna och priserna sköt i höjden.
Sen har jag tänkt i 2 år att det säkert ändå när dags för DDR4 snart så att man lika gärna kan hålla ut.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Väldigt otydligt vad som menas med ultra dock, de hade ju kunnat skriva 1080P och 60FPS för att förtydliga det hela om så är fallet vilket jag och många antar att det rör sig om.