Naturvetenskaps uppsats HJÄLP

Permalänk
Medlem

Naturvetenskaps uppsats HJÄLP

Godmorgon Sweclockare, jag har fått en uppgift att skriva en naturvetenskaps uppsats på 5-6 A4 sidor och vi får välja vad som helst inom naturvetenskap men jag är på den svåraste delen jag behöver hjälp med och det är vad jag ska skriva om. Jag funderar på nånting inom astronomi/rymden men vet inte än så undrar om ni skulle orka "brainstorma" eller något liknande och bara komma upp med några idéer om vad jag ska skriva om!

Visa signatur

CPU= Intel Core i7 6700k
PSU= EVGA Supernova G2 750W
Moderkort= ASUS Z170 Pro Gaming
GPU= ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX
Minne= Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 (2x8GB)

Permalänk

Blommor

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mythzs:

Godmorgon Sweclockare, jag har fått en uppgift att skriva en naturvetenskaps uppsats på 5-6 A4 sidor och vi får välja vad som helst inom naturvetenskap men jag är på den svåraste delen jag behöver hjälp med och det är vad jag ska skriva om. Jag funderar på nånting inom astronomi/rymden men vet inte än så undrar om ni skulle orka "brainstorma" eller något liknande och bara komma upp med några idéer om vad jag ska skriva om!

Vilken nivå det skall ligga på kan vara bra att veta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cheben:

Vilken nivå det skall ligga på kan vara bra att veta.

Min gissning är högstadie- eller gymnasienivå, med ledning av att det rör sig om en "uppsats" på 5-6 sidor. Det som grumlar till det hela litet är samlingsbegreppet naturvetenskap, eftersom ämnena är uppdelade redan på dessa nivåer. Kan det kanske röra sig om naturkunskap i gymnasiet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cheben:

Vilken nivå det skall ligga på kan vara bra att veta.

Inte alls hög nivå läser på folkhögskola!

Visa signatur

CPU= Intel Core i7 6700k
PSU= EVGA Supernova G2 750W
Moderkort= ASUS Z170 Pro Gaming
GPU= ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX
Minne= Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 (2x8GB)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuttokova:

Jag hatar blommor då jag är allergisk mot skiten så vill inte veta av dom x)

Visa signatur

CPU= Intel Core i7 6700k
PSU= EVGA Supernova G2 750W
Moderkort= ASUS Z170 Pro Gaming
GPU= ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX
Minne= Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 (2x8GB)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mythzs:

Jag hatar blommor då jag är allergisk mot skiten så vill inte veta av dom x)

Utmärkt tillfälle att skriva om blommor. Skriv om blommors utveckling i dessas tidigaste period och posta sen resultatet här.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

växthuseffekten kanske? viktigt aktuellt ämne med massor av data och info samt du kan ta många olika infallsvinklar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mythzs:

Jag hatar blommor då jag är allergisk mot skiten så vill inte veta av dom x)

Ypperligt tillfälle att skriva om pollen och/eller pollenallergi, det faller väl ändå inom ramen för naturvetenskap?
"Lära känna fienden" - typ. Skadar ju inte heller att fördjupa sig i vad som faktiskt händer i kroppen vid en allergisk reaktion och varför det händer.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem

Svarta hål i rymden.

Både coolt och lätt att hitta info om.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig