Counter Strike 1.6-config så att spelet flyter på så bra som möjligt?

Permalänk
Medlem

Counter Strike 1.6-config så att spelet flyter på så bra som möjligt?

Det finns många trådar men ingen speciellt ny. Spelet har uppdaterats många gånger därför tänkte jag att det var dax
för en ny tråd.

Hur ställer man in sin Counter Strike 1.6-config så att spelet flyter på så bra som möjligt?

Permalänk

Hej!

Skriv in detta i din console:

rate 25000
cl_updaterate 101
cl_cmdrate 101
ex_interp 0.01
fps_max 101
net_graph 3
net_graphpos 2
net_graphwidth -125
graphheight 50
cl_dynamiccrosshair 0
hud_fastswitch 1
_cl_autowepswitch

Och sikte & upplösning efter egen känsla, så kommer det flyta på riktigt bra!

Mvh

Permalänk
Medlem

Flyter så bra som möjligt?
Sitter du på en P2a med ett TNT2 kort eller?

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Skrivet av Twiggeh:

Flyter så bra som möjligt?
Sitter du på en P2a med ett TNT2 kort eller?

Man behöver ett par inställningar för att få cs att flyta på bra, ja det är stor skillnad

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twiggeh:

Flyter så bra som möjligt?
Sitter du på en P2a med ett TNT2 kort eller?

Innan du frågar;

Ja, 100 fps gör skillnad.

Permalänk

cl_format C 1000

Permalänk
Medlem

Det hjälper väldigt mycket ifall man lirar CS på en netbook utan ion eller liknande

Visa signatur

CPU: 3570K |Minne: 8GB Corsair Vengence|GPU: GTX 650|Chassi: Nano 304|PSU: Corsair 600W M|Kylning: Batterisyra|Mus: MX150|Tangentbord: JP|Platta: Nexus 7(2013)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Handa:

Innan du frågar;

Ja, 100 fps gör skillnad.

Jo, jag vet. Spelade från betan till ungefär nånstans där CS:S kom (lirade iof betan på det med).
Dock hade jag bara svårt att se hur det kunde vara ett problem att komma upp i 100fps, men som bud986 sa - Netbooks. då trilla poletten ner

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk

Det är väl inte direkt fps:en han är orolig över. Det är ju inställningarna för data som skickas mellan server och klienten man vill ha pejl på

Visa signatur

Fractal Define R3 | Gigabyte Z68XP-UD4 | Intel Core i7 2600K @ 4Ghz | Asus GTX 580 DirectCU II | Corsair XMS3 DDR3 16GB @ 1333MHz | Corsair Force 3 120GB | WD 500GB x2 | Corsair AX 850W | Corsair H80 | Dell U2312HM x 2 | Windows 7 Pro 64-bit

Galleri på rummet

Permalänk
Medlem
Skrivet av roosenquist:

Det är väl inte direkt fps:en han är orolig över. Det är ju inställningarna för data som skickas mellan server och klienten man vill ha pejl på

Precis, jag kan ändå bara få ut 60 FPS pga min skärm.

Permalänk
Medlem

Inga konkreta svar angående klient - server - klient informationsutbytet, spelar en del på public.brutalcs.nu:27015 och där har jag stora problem med att få informationen att flyta mellan mig och servern.

Har ändrat en del på rate, cl_updaterate och cl_cmdrate men nej, det är fortfarande små fördröjningar som är jobbiga. Servern är på 1000mbit anslutning och jag detsamma så det känns löjligt med lagg då.

Permalänk
Medlem

De gånger jag har varit inne på BrutalCS så har det varit choke och helt omöjligt att träffa något.

Permalänk
Medlem

Är det servern som har problem i det läget?

EDIT: Fick lösningen, har tagit mig 4 månader att hitta den, men man kan ställa in i launch options att spelet ska köra på directX 7 eller lägre.

Permalänk
Medlem

om man nu har skrivit alla dem kommandon i consul men har ändå hög ping vad gör man då?