Permalänk
Medlem

Sälja stationär - prisförslag?

Hej!

Måste tyvärr göra mig av med datorn i min signatur pga flytt. Vad kan den vara värd? Allt är fullt fungerande, bara någon enstaka repa på chassit.

Tack på förhand

Visa signatur

Sapphire HD 7950 Vapor-X @1150/1400 | Intel Core i5 4670k@stock | 8gb Corsair Vengance @1600mhz | Gigabyte Z87M-D3H | Antec HCG620M | 500GB WD Blue | Silverstone Sugo SG09 |
"Screw doing this properly, where is my hammer?" - Owen Wootton 2013

Permalänk
Medlem

Runt 4k kanske?

Permalänk
Medlem

Hmm, mindre än jag trodde. Lurade på att lägga ut den för 6k, men antar att det kan bli svårt att få den såld då, eller vad tror du?

Visa signatur

Sapphire HD 7950 Vapor-X @1150/1400 | Intel Core i5 4670k@stock | 8gb Corsair Vengance @1600mhz | Gigabyte Z87M-D3H | Antec HCG620M | 500GB WD Blue | Silverstone Sugo SG09 |
"Screw doing this properly, where is my hammer?" - Owen Wootton 2013

Permalänk

Jag har fått bud på min dator i signaturen på 5k, då borde du lätt få 7k. 4k plz.

Visa signatur

AMD 7600X@? | RTX 3080 |

Permalänk
Avstängd

Nja en 5.5-6k ska väl inte vara helt omöjligt.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Skrivet av Fabulo19:

Hej!

Måste tyvärr göra mig av med datorn i min signatur pga flytt. Vad kan den vara värd? Allt är fullt fungerande, bara någon enstaka repa på chassit.

Tack på förhand

4,5-5,5 k, kanske lite mer om någon är i akut behov eller sugen på en lite mindre extraburk.
sätt ut den för 6 k så har du lite prutmån

Skrivet av t3chn0:

Jag har fått bud på min dator i signaturen på 5k, då borde du lätt få 7k. 4k plz.

oj, då hade jag sålt den fort som ögat

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic | i9 9900KS @5GHz | Aorus Master Z390 | Corsair Vengeance Black RGB LED Pro 3200MHz | NZXT Kraken X72 | Gigabyte RTX 3080 OC | Seasonic Prime Ultra Gold 1000w | Intel 660p Series M.2 2280 1TB | Creative Labs X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Asus Swift PG279Q IPS G-Sync | Ducky One 2 SF MX Red RGB | Philips Fidelio X1 | V-MODA BoomPro | Logitech G900 Chaos Spectrum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daniel Raftö:

Jag har fått bud på min dator i signaturen på 5k, då borde du lätt få 7k. 4k plz.

Lol, hittar man rätt kund så...

4.5-5.5k skulle jag gissa på. På blocket antagligen lite mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xxxPaladinxxx:

4,5-5,5 k, kanske lite mer om någon är i akut behov eller sugen på en lite mindre extraburk.
sätt ut den för 6 k så har du lite prutmån

Tror jag gör som du säger, känns rätt rimligt Lite offtopic men någon som skickat iväg en stationär? Verkar risky som fan, men det är svårt att hitta köpare lokalt här i Jämtlandstrakten.

Visa signatur

Sapphire HD 7950 Vapor-X @1150/1400 | Intel Core i5 4670k@stock | 8gb Corsair Vengance @1600mhz | Gigabyte Z87M-D3H | Antec HCG620M | 500GB WD Blue | Silverstone Sugo SG09 |
"Screw doing this properly, where is my hammer?" - Owen Wootton 2013

Permalänk
Medlem

Jag har skickat min dator från sverige till italien med posten. I original förpackningen.
Och sedan tagit med mig den tillbaka i min resväska.

Jag tog ut cpu-kylaren och grafikkortet. Och datorn klarade sig fint.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fabulo19:

Tror jag gör som du säger, känns rätt rimligt Lite offtopic men någon som skickat iväg en stationär? Verkar risky som fan, men det är svårt att hitta köpare lokalt här i Jämtlandstrakten.

Hittar du inte en köpare i närliggande område behåll skiten, kanske kommer suget tillbaka senare. Säljer du på blocket så använd blocket paketet, säkert för båda parter.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk

Såg denna tråden och tänkte ställa samma fråga då även jag tänkte sälja min dator + skärm. Skärmen i sig är egentligen inget speciellt, denna fast 21,5".
Annars säljs datorn utan SSD då jag tänkt behålla den själv. Vad tror ni att man kan få för denna? 5k?
HD 7870 är fortfarande ett ganska schysst kort, kör t.ex. GTA 5 på det mesta High och droppar nästan aldrig under 60 fps.

Skrivet av Daniel Raftö:

Jag har fått bud på min dator i signaturen på 5k, då borde du lätt få 7k. 4k plz.

Fick du 5k som bud här på Sweclockers eller var det på blocket?

Permalänk

I ärlighetens namn var det i höstas jag fick bud på 5k och det var helt riktigt på blocket. Men jag sålde inte för den passar bra att lämna vidare till min son. Fast jag tycker ändå TS inte ska ha för låg svansföring, är datorn i fint skick så finns det gott om folk därute som inte bryr sig om en tusenlapp hit eller dit.

Visa signatur

AMD 7600X@? | RTX 3080 |