Fredagspanelen 94: Windows 10 får Candy Crush, AMD Zen och kommande Radeon

Permalänk
Melding Plague

Fredagspanelen 94: Windows 10 får Candy Crush, AMD Zen och kommande Radeon

Efter intensiv vecka håller Jonas och Emil trötthetstecknen på behörigt avstånd genom att sätta tänderna i en uppsjö högaktuella ämnen, däribland AMD Zen och den nya Radeon-serien.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Yttligare en fredag räddad

Visa signatur

Main: Core-i7 2600K@stock, Noctua NH-U12S, ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Corsair Vengeance 1600MHz 32GB, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, Corsair HX750 PSU, MSI GTX 1080 Gaming X, Win 10 Pro 64 bit eng, Acer XB270HU Predator, Logitech MX-518
Nettop: Samsung NC10, Tablet: Samsung Galaxy Tab 3, Phone: Honor 8

Permalänk

Härligt! Ni borde släppa fredagspanelerna som pod också, Trevligt att lyssna när man jobbar, Städar eller liknande

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Mysigt med en panel.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Grymt ! Blir alltid en lyckad fredag med er i rutan

Permalänk
Medlem

Kan ni inte använda Youtubes egna uppspelare...

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Brädgård heter det

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Orici:

Kan ni inte använda Youtubes egna uppspelare...

Nej, det kan vi inte. Den hårda sanningen är att vi behöver ha möjlighet att köra reklam före klippen, något som helt enkelt inte fungerar med native-spelaren. Vi kikar på diverse olika lösningar och kommer nog experimentera en del framöver, men att köra Youtubes egna är tyvärr inte ett alternativ i dagsläget. Om någon vill diskutera vidare i frågan, skapa gärna en tråd i Feedback så hamnar inte den här helt off topic.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

Har Emil gått ner i vikt? Ser så ut!

Visa signatur

Tomorrow Never Knows - Ringo Starr

Permalänk
Medlem

Får någon tanke att det är Red Bull / Vodka i Jonas glas och Rom / Cola i Emils glas. Tror det är för att Emil drack ur ett vinglas för några månader sen.

Skål!

Visa signatur

Intel i7-4790K | Palit GeForce GTX 1080 Super Jetstream | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance Low Profile 32GB DDR3 PC3-12800 | Samsung SSD 840 EVO 250 GB | Asus Z97-A

Permalänk
Medlem

Tror Emil syftar på Hover vid 31:34. För något år sedan ville jag uppleva gamla barndomsminnen, hittade en version på internet och spelet rullar fint i windows 7. Verkar som Microsoft lanserat en webbaserad version.

Rekommenderade systemkrav från readme :P:

RECOMMENDED SYSTEM REQUIREMENTS
===============================
- 486/66 DX processor
- 8 MB RAM
- Sound card
- CD-ROM drive
- SVGA monitor
- Microsoft Windows 95

Dold text
Permalänk
Medlem

YES! Har längtat efter fredagspanelen!!!!

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

HELVETE VAD GLAD JAG BLIR, NU VÄNDER DET IGEN!!!!!

Permalänk
Medlem

Du dummar jag mig, men jag skrattade faktiskt lite @ 36.40 "..kostade ganska mycket, men det gör ofta som här lite dyrare skärmarna..". Aha?

Tack för ett bra avsnitt!

Visa signatur

Ja och jag har helt olika betydelser, likaså va och vad.

Permalänk
Medlem

Tji fick ni som var helt säkra på att overdrive och Freesync aldrig skulle fungera tillsammans.

Gissningsvis så kommer Freesync bara bli bättre och bättre, och förhoppningsvis hamna i skärmar i alla prisklasser så småningom. Händer det så blir nog Nvidia mer eller mindre tvungna att stödja Adaptive sync.

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem

varför är folk förvånade att GOG.com ägs av CD Projekt? det är ju aldrig något de döljt.

Visa signatur

WIDOW | Debian, Windows 7 | i5-4670K | Corsair H110 | MSI Z87-G45 GAMING | 16GB DDR3-1600MHz(2x8GB) | 2xKingston 120GB | 1TB WD black | 1TB Seagate | XFX AMD Radeon R9 280 DD 3GB | Fractal Design Define R5 | Corsair CX750M | 3x24" Asus VE247h 1080p |
Dell Dimension 4100 | Win98SE | Pentium III 1GHz | 512MB RAM | Sound Blaster Live! 24-bit | Geforce3 Ti 200 64MB AGP | Dual 1.44MB FDD | DVD-ROM | CD-RW |
Socket 7 Pentium | MS-DOS 6.22 | Pentium MMX 200MHz | 64MB RAM | nVidia Riva TNT2 | Yamaha Audician 32 Plus | Dual 1.44MB FDD |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Är det någon ny spelare som ni använder eller så? För den är sjukt jobbig. För att få fram själva "spelaren" eller vad man ska säga så måste man föra musen till mitten utav fönstret där videon spelas i. Om man råkar hamnar utanför fönstret bara en millimeter så försvinner den direkt. Hoppas någon förstår mig..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av InfraViolet:

Har Emil gått ner i vikt? Ser så ut!

Tänkte exakt likadant. Fan vad Emil ser snygg ut NO HOMO!

Permalänk

Tack för ännu en fantastisk fredagspanel!

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse p400 | Mobo: ASUS Sabertooth Z77 | CPU: Intel Core i7 3770k 4.4GHz | GPU: EVGA Geforce GTX 1070 FTW | RAM: Corsair Vengeance 16GB 1600MHz | PSU: Corsair RM750x | SSD: Samsung 850 EVO 500GB | HDD/ 2x4TB & 3X8TB Seagate IronWolf | Kylning: Deepcool Captain 240 EX RGB

Permalänk
Avstängd

Emil om du nu ska envisas med att ha skägg så tycker jag du kan linjera upp det något.

Det tar inte många minuter och behöver inte vara "linjal rakt". Det där ser något ovårdat ut.

Jag tappar fokus på informationsflödet periodvis och har bara lust att springa in i studion med rakblad / lödder å styra upp skiten.

Om Jonas kan hålla sin beard in shape så borde du också kunna göra det.

Visa signatur

Carbide 540 - Formula VI - i7 4790K - Dominator Platinum - 780Ti SLi - AX860

Permalänk
Medlem
Skrivet av Motherofgod:

Är det någon ny spelare som ni använder eller så? För den är sjukt jobbig. För att få fram själva "spelaren" eller vad man ska säga så måste man föra musen till mitten utav fönstret där videon spelas i. Om man råkar hamnar utanför fönstret bara en millimeter så försvinner den direkt. Hoppas någon förstår mig..

Jag har samma, o jag tror att det är mer flash som är problemet. Om du klickar utanför så får du tillbaka musen

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

JAAAA! Man kan pausa med mellanslag! Äntligen! Jag har stört mig på det så mycket, mellanslag = paus ju, det vet ju alla!
Tack!

Permalänk
Medlem

Fan vad jag älskar er!

När ni nämnde "Svärare på Win95" så gick det verkligen upp ett ljus för mig!
Har haft jättesvaga minnen av detta underbara spel tills idag. Hover, äntligen fann jag det!

Tack Jonas & Emil! Fredagspanelen förgyllde en aning extra igår!!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Relik 📜

Om någon vill veta lite mer om historiken bakom hur SweClockers 6.0 kom till skrev jag ett inlägg i lanseringstråden.
#15409603

Skrivet av InfraViolet:

Har Emil gått ner i vikt? Ser så ut!

Mja, inte just nu direkt, men det har försvunnit några kilon senaste halvåret eller så.

Skrivet av Motherofgod:

Är det någon ny spelare som ni använder eller så? För den är sjukt jobbig. För att få fram själva "spelaren" eller vad man ska säga så måste man föra musen till mitten utav fönstret där videon spelas i. Om man råkar hamnar utanför fönstret bara en millimeter så försvinner den direkt. Hoppas någon förstår mig..

Ja och nej. Det är egentligen samma spelare, men i uppdaterad version. Den kommer dock säkerligen bytas ut eller ses över på ett eller annat sätt närmaste veckorna, det har bara lite låg prioritet just nu. Skapa gärna en tråd i Feedback om du vill diskutera vidare!

Skrivet av Ttek418:

Emil om du nu ska envisas med att ha skägg så tycker jag du kan linjera upp det något.

Det tar inte många minuter och behöver inte vara "linjal rakt". Det där ser något ovårdat ut.

Jag tappar fokus på informationsflödet periodvis och har bara lust att springa in i studion med rakblad / lödder å styra upp skiten.

Om Jonas kan hålla sin beard in shape så borde du också kunna göra det.

Vad tråkigt att min bristande skäggvård förstörde din upplevelse! Jag ska göra mitt bästa för att förenkla din vardag genom mer utstuderat rakande till nästa video. Förhoppningsvis har vi inte precis jobbat ett par dygn i sträck med en ny webbplats då, vilket säkerligen underlättar.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Jag trodde 290 skulle bli 380

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem

Måste säga att det är tråkigt att Rockstar bestämmer sig för att jobba emot moddar. Hoppades verkligen på "Arma life" liknande moddar i GTA. Kanske redan finns?

Fortsatt trevlig helg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ttek418:

Emil om du nu ska envisas med att ha skägg så tycker jag du kan linjera upp det något.

Det tar inte många minuter och behöver inte vara "linjal rakt". Det där ser något ovårdat ut.

Jag tappar fokus på informationsflödet periodvis och har bara lust att springa in i studion med rakblad / lödder å styra upp skiten.

Om Jonas kan hålla sin beard in shape så borde du också kunna göra det.

Herregud.... det här säger nog mer om dig än om Emil.
Klura lite på vad du skriver nästa gång innan du postar.

Och ni andra 6 muppar som gillade inlägget, ni kanske skulle titta på något annat forum i stil med Mode i framtiden.

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem

Att de lägger in Candy crush tror jag är ett smart drag, jag har aldrig spelat det men det är ju väldigt populärt. Men det kommer även reta upp folk som redan hatar microsoft kanske blir nya "startmenyn fattas ju"

Skrivet av emilakered:

Vad tråkigt att min bristande skäggvård förstörde din upplevelse! Jag ska göra mitt bästa för att förenkla din vardag genom mer utstuderat rakande till nästa video. Förhoppningsvis har vi inte precis jobbat ett par dygn i sträck med en ny webbplats då, vilket säkerligen underlättar.

Skit i dom.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb