Bahnhof problem får endast 10 av 100/100 lina.

Permalänk
Medlem

Bahnhof problem får endast 10 av 100/100 lina.

Som jag skrev i rubriken.
Får endast ut 10mb ner av min 100/100 lina. Men skickar filer i 100.
Detta problem startade idag, innan dess har de fungerat felfritt i flera månader.
Undrar om det är fler ifrån Bahnhof som har fått problem just idag?

Mvh Jonathan

Permalänk
Medlem

Har du startat om all din egen utrustning? Inkl fibernod?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perb:

Har du startat om all din egen utrustning? Inkl fibernod?

Jag har ju tyvärr gjort det utan någon större framgång.
Ska testa 1 gång till för säkerhetsskull

Permalänk
Permalänk
Medlem

Tusen tack

Permalänk
Skrivet av benganmx:

Som jag skrev i rubriken.
Får endast ut 10mb ner av min 100/100 lina. Men skickar filer i 100.
Detta problem startade idag, innan dess har de fungerat felfritt i flera månader.
Undrar om det är fler ifrån Bahnhof som har fått problem just idag?

Mvh Jonathan

Tror du misuppfattat detta med mb och mbit... Laddar du ner i 10mb/s, får du alltså ut full hastighet..ochnär du skickat något verkar de ha mätts i 100mbit/s ist för mb/s.. stor skillnad.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kevlarheart:

Tror du misuppfattat detta med mb och mbit... Laddar du ner i 10mb/s, får du alltså ut full hastighet..ochnär du skickat något verkar de ha mätts i 100mbit/s ist för mb/s.. stor skillnad.

Om det stämde skulle TS ha 100/1000 lina.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Kevlarheart:

Tror du misuppfattat detta med mb och mbit... Laddar du ner i 10mb/s, får du alltså ut full hastighet..ochnär du skickat något verkar de ha mätts i 100mbit/s ist för mb/s.. stor skillnad.

Prefix var det ja...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Tror du misuppfattat detta med mb och mbit... Laddar du ner i 10mb/s, får du alltså ut full hastighet..ochnär du skickat något verkar de ha mätts i 100mbit/s ist för mb/s.. stor skillnad.

Jag har skrivit fel, det har du helt rätt i.
Men mitt problem är som sagt redan löst av en annan medlem på forumet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av benganmx:

Jag har skrivit fel, det har du helt rätt i.
Men mitt problem är som sagt redan löst av en annan medlem på forumet.

Ignorera vad Viktor skrev eftersom det bara berör internationell trafik. Bästa är om du kollar vad du får ut via Bredbandskollen.se eftersom du mäter i Sverige. Jag får själv ut 97/97 från Bahnhof just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VexedRelic:

Ignorera vad Viktor skrev eftersom det bara berör internationell trafik. Bästa är om du kollar vad du får ut via Bredbandskollen.se eftersom du mäter i Sverige. Jag får själv ut 97/97 från Bahnhof just nu.

Jag får endast ut 14/99, så de borde vara att vissa har problem och vissa har inte?

Permalänk
Medlem
Skrivet av benganmx:

Jag får endast ut 14/99, så de borde vara att vissa har problem och vissa har inte?

Ring och felanmäl det, det står att det är en internationell nod som har problem, alltså borde det vara utanför Sverige. Så problemet du har beror säkert inte på det.