Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Bäst Gaming Gear för CSGO?

Tjena tjena! Har nu under en tid gått och funderat på vilken mus, tangentbord samt headset som är bäst lämpade för CSGO?
Har vart ett fan av Razer ett tag nu men börjar tröttna på det så fruktansvärt... Har kommit fram till att jag ska köpa helt nytt och därför undrar jag vad ni spelar med / tycker är bäst.

Undrar mest över tangentbord och headset, för kommer nog köpa en SteelSeries Rival. Vill ha ett headset med nästan övertydligt surround ljud (mitt nuvarande är ganska otydligt så brukar bli förvirrad när jag lyssnar efter steps). När det kommer till tangentbord så vill jag helst att det ska va mekaniskt Budget: 3000 kr för tangentbord och headset tillsammans

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Först skulle jag säga att en 144Hz skärm för GO är ett måste.
Har du det, så är det väl personlig smak som avgör vilken mus/tangentbord du föredrar.

Headset i klassen upp till 1000:- så vill jag rekommendera Kingstons HyperX Cloud.
"Fake" surround för GO är inget jag rekommenderar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Först skulle jag säga att en 144Hz skärm för GO är ett måste.
Har du det, så är det väl personlig smak som avgör vilken mus/tangentbord du föredrar.

Headset i klassen upp till 1000:- så vill jag rekommendera Kingstons HyperX Cloud.
"Fake" surround för GO är inget jag rekommenderar.

Konstigt att du rekommenderar ett par lurar som är stereolurar då

absolut så är de första man ska satsa på är 144hz skärm sen skulle jag säga att mus + musmatta och sist tangentbord med kort slaglängd.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

När det kommer till tangentbord blir det aldrig fel med ett Ducky med valfria switchar (röda eller svarta är väl "rekommenderade" för gaming).

Typos
Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Konstigt att du rekommenderar ett par lurar som är stereolurar då

Vad är det för konstigt med det? Förstår inte alls vad du menar?
Surround i lurar är hokus-pokus.

Ser du några proffs använda "surround" t.ex?
Nä, proffsen använder in-ear. (utan surround...)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Vad är det för konstigt med det? Förstår inte alls vad du menar?
Surround i lurar är hokus-pokus.

Ser du några proffs använda "surround" t.ex?
Nä, proffsen använder in-ear. (utan surround...)

Jag har sett proffs som använder surround, men inte för att det är bra utan för att du är sponsrade med surround-headset. In-ears använder du ju bara på LAN när de måste för att kunna ha hörselkåpor för att stänga ute ljud.

EDIT: kom att tänka på att de nödvändigtvis inte hade surround aktiverat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Vad är det för konstigt med det? Förstår inte alls vad du menar?
Surround i lurar är hokus-pokus.

Ser du några proffs använda "surround" t.ex?
Nä, proffsen använder in-ear. (utan surround...)

trodde du menade att det hade äkta surround, finns headset i de dyrare klasserna med flera mindre element för äkta hårdvaru surround

har själv Qpad QH-90 vilket är precis samma headset som det du länkade och det leverar grymt bra ljud men micken är verkligen inget speciellt

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

trodde du menade att det hade äkta surround, finns headset i de dyrare klasserna med flera mindre element för äkta hårdvaru surround

har själv Qpad QH-90 vilket är precis samma headset som det du länkade och det leverar grymt bra ljud men micken är verkligen inget speciellt

Nä, det är enda nackdelen, det håller jag med om. Micken är inte den bästa, men den funkar.

Angående headset med "äkta surround" och flera element.
Det blir för "instängt" och för nära för att surround ska bli bra i hörlurar.

Permalänk

Som redan påpekats är 144hz monitor något som gör stor skillnad (hur stor skillnad är dock väldigt individuellt).

Mus handlar ju mycket om vad man föredrar, själv kommer jag nog aldrig kunna använda något annat än MX518. Samma sak med tangentbord (fast det känns mindre viktigt än mus).

Själv har jag ett QPad headset (QH40?), men det jag framförallt gick efter var att de skulle vara bekväma, inte ljudkvalite (spelar ju ingen roll hur bra ljud det är om man har huvudvärk efter 30 minuters spelande)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770K @ 3,5Ghz | MSI Z87-S02 | 2 x Geforce GTX780 3Gb | 2 x 8Gb DDR3 1600Mhz | Samsung 840 Evo 500Gb SSD

i7 950 @ 3,06Ghz | MSI X58A-GD65 | 2 x Geforce GTX460 OC 1Gb | 3 x 2Gb DDR3 1333Mhz | Corsair Force Series 120Gb SSD

Permalänk
Medlem

144 hz skärm, personligen rekommenderar jag benq varianter, ej ACER då de påståtts att de inte kan leverera sina 144 hz. (om någon kan styrka detta hade de varit bra, står på jobb, strypt tillgång).

Mekaniskt tangentbord, smaksak åt vilket märke man vill luta sig åt.
Samma sak med mus.
Samma sak med hörlurar.

Jag själv kör allt från steelseries då de alltid fungerat för mig samt är stilrena.
Steelseries g6v2
Steelseries Rival
Steelseries Siberia Elite

Permalänk
Medlem

Jag kör på:
Tangentbord - Ducky Shine 3 MX Brown
Använder TKL för cs då det är bekvämare att inte ha numpaden i vägen, men utöver detta spelar tangentbord ärligt talat ingen större roll, utan hitta nåt du tycker om helt enkelt.

Mus - Steelseries Rival
Väldigt bra för spelande i överlag. Testa innan du köper.

Headset - Hyperx Cloud
Skönaste lurarna jag använt. Låter bra gör de också, samt mikrofonen är jättebra om den kopplas till ett vettigt ljudkort, annars är den sådär.

Med detta sagt dock så är mus, tangentbord och hörlurar helt subjektivt, hitta nåt som passar dig och kör på det. Razers möss i överlag fungerar rätt dåligt för fps enligt mig, med undantaget av Deathadder.

144Hz är inte ett måste men det gör verkligen stor skillnad.

Permalänk
Medlem

Jag kör med trådlöst headset. Dock är det lite tugnt för längre sessioner på 4-5+ timmar.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2813311

Sedan valfritt tangentbord med röda brytare. Dock helt värdelösa att skriva på...

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2331171

Kör dock själv med corsair.

Datormusen jag kör med:

http://www.teknikmagasinet.se/produkter/dator-o-tv-spel/moss/...

och tycker den är ljusår bättre än många andra jag provat och känt på i butik, bli inte lurad av priset här. Gå och kläm på den om du har möjlighet.

Sedan har jag bara hört av min kompis som är global elite att 144hz skärm gör stor skillnad. Han kör även med tangentbordet jag länkade.

Visa signatur

Byter hårdvara alltför ofta.... Mest troligt sitter jag på en dator med någon linuxdist på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Vad är det för konstigt med det? Förstår inte alls vad du menar?
Surround i lurar är hokus-pokus.

Ser du några proffs använda "surround" t.ex?
Nä, proffsen använder in-ear. (utan surround...)

Har faktiskt noterat att de fler och fler använder Qpads hörlurar bland proffsen nu. Tex har ju inte NiP någon deal med Steelseries längre, så de får använda valfria lurar. Så nu använder de Qpad/Sennheiser. Antar att folk börjar upptäcka att det är företag som kan ljud. Inte något larvigt surround här inte!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozTin:

144 hz skärm, personligen rekommenderar jag benq varianter, ej ACER då de påståtts att de inte kan leverera sina 144 hz. (om någon kan styrka detta hade de varit bra, står på jobb, strypt tillgång).

Mekaniskt tangentbord, smaksak åt vilket märke man vill luta sig åt.
Samma sak med mus.
Samma sak med hörlurar.

Jag själv kör allt från steelseries då de alltid fungerat för mig samt är stilrena.
Steelseries g6v2
Steelseries Rival
Steelseries Siberia Elite

ACERs nya g sync 144 hz ips skärm har inga problem att leverera 144 hz. testade bl.a. det där '' UFO - testet '' . men den kostar ju 8.000 kr också. kanske inget man vill ha direkt

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

trodde du menade att det hade äkta surround, finns headset i de dyrare klasserna med flera mindre element för äkta hårdvaru surround

har själv Qpad QH-90 vilket är precis samma headset som det du länkade och det leverar grymt bra ljud men micken är verkligen inget speciellt

Problemet jag ser det med QH90 är "förlängningen" och dosan. Ett extra ställe där det kan bli glapp, vilket det blivit för mig. Dom har väl 1½ år på nacken nu och är välanvända men det kan vara något att tänka på. Tyckte micken var väldigt bra för priset men den verkar också ha gett upp mer och mer och låter numera som man pratar i en telefonkiosk.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Problemet jag ser det med QH90 är "förlängningen" och dosan. Ett extra ställe där det kan bli glapp, vilket det blivit för mig. Dom har väl 1½ år på nacken nu och är välanvända men det kan vara något att tänka på. Tyckte micken var väldigt bra för priset men den verkar också ha gett upp mer och mer och låter numera som man pratar i en telefonkiosk.

Kör utan förlängning eftersom jag kopplar dem i tangentbordet så slipper de strulet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozTin:

144 hz skärm, personligen rekommenderar jag benq varianter, ej ACER då de påståtts att de inte kan leverera sina 144 hz. (om någon kan styrka detta hade de varit bra, står på jobb, strypt tillgång).

Väldigt stadigt påstående utan att backa upp det.
Enda skärmen jag någonsin hört det om är ju ASUS MG279Q som blev återkallad pga det, säker på att du inte blandar ihop saker?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Väldigt stadigt påstående utan att backa upp det.
Enda skärmen jag någonsin hört det om är ju ASUS MG279Q som blev återkallad pga det, säker på att du inte blandar ihop saker?

Enbart ryktesvägar därför ville jag att någon kunde styrka detta.
De gör säkerligen bra skärmar för övrigt

Permalänk
Skrivet av Gainsgoblin:

Väldigt stadigt påstående utan att backa upp det.
Enda skärmen jag någonsin hört det om är ju ASUS MG279Q som blev återkallad pga det, säker på att du inte blandar ihop saker?

Asus 279q (ROG Swift) är nog en skärm jag skulle rekommendera folk att hålla sig borta från. Verkar som att många haft problem. Köpte själv en sån skärm i februari, och efter ett par månader så gick den sönder. Fick en ny snabbt och smidigt av Asus, men efter allt man läst på nätet sitter man ju bara och väntar på att den nya ska braka ihop...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770K @ 3,5Ghz | MSI Z87-S02 | 2 x Geforce GTX780 3Gb | 2 x 8Gb DDR3 1600Mhz | Samsung 840 Evo 500Gb SSD

i7 950 @ 3,06Ghz | MSI X58A-GD65 | 2 x Geforce GTX460 OC 1Gb | 3 x 2Gb DDR3 1333Mhz | Corsair Force Series 120Gb SSD