Free upgrade Windows 10, fler som fått detta?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Michelangelo:

Får upp " windows 10 processorn stöds inte" och kan således icke anmäla mig...

Kör en hederlig i7 4770k

Vafalls!???

Du försöker installera x86 filen, det är x64 som du ska ha.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Har fått windows-symbolen på 15-tummaren och resedatorn 11" och bokat erbjudandet om W10.
Men ingenting på surfplattan 8 tum, W8.1 m bing.
Har hört att många RT-datorer inte heller fått något erbjudande. Någon som vet varför? För enl tidigare uppgifter ska även surfplattor från 8"- inkl m bing kunna uppgraderas till W10.

Den tydligen viktiga uppdateringen KB3035583 finns inte på surfplattan till skillnad från datorerna. Spelar det någon roll?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Blacksheep:

Missförstå mig rätt:-) Jag menar det på ett vänligt sätt.
Menar bara att JAG (kanske bara JAG) TROR, inte att det finns något idag år 2015 som är Gratis, är det inte varan i sig som är produkten du betalar för, så är det kanske du som är varan.

Vad jag sett, så är reklam idag, det som betalar för mycket av det "Gratis Material" du och jag använder, nu är inte jag så speciellt förtjust i att se all denna reklam, och jag har ordnat det så att jag slipper på olika sätt. däremot så betalar jag gärna och ofta för mycket annat.

Jag stängde ner min FB just pga reklamflödet, men det är kanske bara jag, jag lyssnar inte på reklam finansierade radiostationer, bara pga reklamen, jag tycker den är irriterande,och jag vill inget hellre än att kunna spola förbi den i alla lägen. Men jag tycker för den skull inte ont om någon annan som inte har det problemet med reklam som jag har, det är upp till var o en vad man har för tycke.

Däremot känns det i så fall inte så där hej kom o hoppa på min studsmatta kul, om jag nu efter instalationen av win 10, sedan börjar märka att, för att ta del av hela windows behöver jag se på reklam för att min "Gratis" version skall fungera.
Om det nu skulle visa sig vara så, hade jag ju hellre uppskattat att man la korten på bordet direkt o sa att för denna gratis version kommer vi sedan att ta betalt genom reklamfinansierade sponsorer, och vill ni slippa se reklamen får ni gräva djupt och punga ut med ex antal $$...

För hur mycket de än vill att vi skall "Älska" deras produkt, Im Lovin it, eller hur man nu väljer att göra PR, så är det i slutändan bara $$$$$$ som man kan räkna, och stoppa in i madrassen, eller skratta hela vägen till banken med.

Har jag däremot fel, och du rätt, så all heder åt dem, och åt dig också såklart :)..men känner jag världen rätt, så tvivlar jag starkt på det, och jag fortsätter läsa, luska, och misstro deras "GRATIS" avsikter med min folie hatt på, tills annat bevisas.

Men vad du inte inser är att de tjänar mer på att ge bort denna produkt gratis än vad de tjänar på att sälja den. MS är mycket större än Windows och de ger ju inte ens bort Windows utan bara uppgraderingar till hemanvändare med giltiga licenser, så det de förlorar jämfört med exempelvis Windows 7 är uppgraderingar sålda en och en till konsumenter och det är ingen stor marknad liksom. Nytt Windows kostar fortfarande, företags uppgraderingar kostar fortfarande och datortillverkarnas installationer på nya maskiner kostar fortfarande. För att inte nämna alla andra produkter som MS har och tar betalt för oavsett användare.

Självklart är tanken (eller förhoppningen) att fler Windowsanvändare generellt ger fler köp i butiken och det i sin tur gör butiken mer attraktiv för utvecklare, men det betyder inte att det är du som är produkten eller något åt det hållet utan bara att MS räknar med att tjäna mer på att ge bort uppgraderingen än på att sälja den. Och det är inte den enda aspekten utan MS tjänar på att ge bort uppgraderingen på flera sätt, som exempelvis att de slipper lägga så mycket resurser på att hålla igång gamla versioner eller att det är större chans att en användare väljer Windows nästa gång de köper dator om de redan är vana vid senaste releasen.

Windows är inte och kommer inte (enligt vad MS säger) att vara reklamfinansierat (bortsett fårn Bing-utgåvan då men även där är det väldigt försiktigt och enkelt ändrat för slutanvändaren) utan det är fortfarande försäljningen av operativet som ger intäkter främst.

Permalänk
Medlem

Idag fick jag ett mail från Microsoft som bekräftade att jag reserverat windows 10.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om man kan tanka ned win 10 som en iso och göra en ren installation?
Brukar aldrig bli bra med att installera över ett gammalt OS.

Visa signatur

ASUS ROG Z270H | i7-6700K | 16GB Corsair LPX RED 3200MHZ| Samsung 960 EVO 250GB M2, Crucial MX300 525GB, WD XL 2TB | EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB Hybrid Cooling | Fractal Design C | Corsair HX 520W | Cooler Master Evo 212 | Asus Xonar DX | Audioengine A5 | Kingston HyperX Cloud | HUAWEI MateView GT 34

Permalänk
Avstängd
Skrivet av natal:

Någon som vet om man kan tanka ned win 10 som en iso och göra en ren installation?
Brukar aldrig bli bra med att installera över ett gammalt OS.

Testa först om det blev bra med att installera över det gamla operativsystemet. Fungerar det inte bra så får du skaffa iso eller backa tillbaka till Windows X.

Det går bra att tanka iso från Microsoft för Windows 7 och 8.1 så det kommer säkert gå bra när Windows 10 är släppt också.

Annars kan du ju göra en reset som sagts innan och då slipper du iso, så vida du inte ska installera det via media på en annan dator och då får du ju ingen gratis uppgradering eftersom att det kräver en giltig licens av Windows 7 eller 8.1 i botten.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Någon som vet om man kan reservera en nyckel när man redan har Windows 10 installerat?

Har sedan tidigare en Win 8 nyckel men vill inte installera det igen om jag inte behöver.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

Någon som vet om man kan reservera en nyckel när man redan har Windows 10 installerat?

Har sedan tidigare en Win 8 nyckel men vill inte installera det igen om jag inte behöver.

Det går utan problem, fick upp samma meddelande på en testburk med win10 på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Det går utan problem, fick upp samma meddelande på en testburk med win10 på.

Hmm, det har inte jag. Vad kör du för uppdateringshastighet?
Slow eller Fast?

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Är det någon som har nån koll över hurvida man bara kan installera windows 10 en gång eller flera under gratis året? Har planer på att köpa en SSD disk men vet inte om jag hinner göra det innan det släpps, så det vore ju oskönt om man installerar 10an och sen måste man köpa det en månad senare för man har "förbrukat" sin gratis kopia.

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem

Känns inte riktigt bra om folk tror att de bara kan trycka nästa o starta om. Typ som om det vore en vanlig Windows uppdatering. Program kommer säkert sluta fungera

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jocke92:

Känns inte riktigt bra om folk tror att de bara kan trycka nästa o starta om. Typ som om det vore en vanlig Windows uppdatering. Program kommer säkert sluta fungera

Finns en liten risk att något enstaka obskyrt program kommer sluta fungera. Är det ett kritiskt program så är det ju bara att återställa Windows 7 eller 8.1, den funktionen finns inbyggd i uppgraderingen/Windows 10.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

Hmm, det har inte jag. Vad kör du för uppdateringshastighet?
Slow eller Fast?

Jag kör insider versionen och fast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Finns en liten risk att något enstaka obskyrt program kommer sluta fungera. Är det ett kritiskt program så är det ju bara att återställa Windows 7 eller 8.1, den funktionen finns inbyggd i uppgraderingen/Windows 10.

Då blir det till och testa även om mina förhoppningar inte är stora. Åkte på att installera office och lägga till mailkonto åt en som återställt sin Windows 8 där det stod att dina inställningar och program kommer finnas kvar. Likaså har jag andra uppgraderingsinstallationer i minnet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jocke92:

Då blir det till och testa även om mina förhoppningar inte är stora. Åkte på att installera office och lägga till mailkonto åt en som återställt sin Windows 8 där det stod att dina inställningar och program kommer finnas kvar. Likaså har jag andra uppgraderingsinstallationer i minnet

Man har dock förbättrat uppgraderingen oerhört mycket denna gång. Är du sugen på att veta mer detaljerat om hur det går till kan du kolla den här videon:

http://channel9.msdn.com/Events/Ignite/2015/BRK3307

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Fuck win10 inviten, lagt två dagar på att få fram skiten på min ena burk nu. Så trött på skiten, ska man skicka ut ngt sånt här så se till att skiten funkar eller ge en ett meddelande om varför man inte får erbjudandet.

Kört kompabilitetsscript men det bara loopar, kollat uppdateringar o de är rätt, har rätt win o allt. Där borde stå typ pga av det här och det här kan du inte registrera dig. Inte bara låta ikonen utebli.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av neX:

Är det någon som har nån koll över hurvida man bara kan installera windows 10 en gång eller flera under gratis året? Har planer på att köpa en SSD disk men vet inte om jag hinner göra det innan det släpps, så det vore ju oskönt om man installerar 10an och sen måste man köpa det en månad senare för man har "förbrukat" sin gratis kopia.

Vad jag hört så görs din nyckel om till en win10 nyckel, så fritt fram att installera så många ggr du vill.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Skrivet av kaya:

Du försöker installera x86 filen, det är x64 som du ska ha.

Försöker inte installera något alls!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stimpen:

Fuck win10 inviten, lagt två dagar på att få fram skiten på min ena burk nu. Så trött på skiten, ska man skicka ut ngt sånt här så se till att skiten funkar eller ge en ett meddelande om varför man inte får erbjudandet.

Kört kompabilitetsscript men det bara loopar, kollat uppdateringar o de är rätt, har rätt win o allt. Där borde stå typ pga av det här och det här kan du inte registrera dig. Inte bara låta ikonen utebli.

Vilken version av Windows har du? Vilken edition? Är du kopplad till en domän? Har du KB-artikeln installerad? Finns filerna gwx.exe mfl under c:\windows\system32\GWX ? Scriptet ska loopa i 10-30 minuter tills du ser att det står success i texten som bläddrar förbi.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Hittat detta
http://www.neowin.net/news/windows-10-after-the-free-upgrade-...

"Once you upgrade W10 w/ the free upgrade offer you will able to clean reinstall Windows 10 on same device any time"

Det låter fint

Visa signatur

ASUS ROG Z270H | i7-6700K | 16GB Corsair LPX RED 3200MHZ| Samsung 960 EVO 250GB M2, Crucial MX300 525GB, WD XL 2TB | EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB Hybrid Cooling | Fractal Design C | Corsair HX 520W | Cooler Master Evo 212 | Asus Xonar DX | Audioengine A5 | Kingston HyperX Cloud | HUAWEI MateView GT 34

Permalänk
Avstängd
Skrivet av natal:

Hittat detta
http://www.neowin.net/news/windows-10-after-the-free-upgrade-...

"Once you upgrade W10 w/ the free upgrade offer you will able to clean reinstall Windows 10 on same device any time"

Det låter fint

Ja det är rätt spännande. Det låter som att om du gör en uppgradering på en maskin, så kommer du efter det alltid kunna göra en ren installation på samma maskin (via DVD eller ISO) och få Windows 10 automatiskt aktiverat.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Ja det är rätt spännande. Det låter som att om du gör en uppgradering på en maskin, så kommer du efter det alltid kunna göra en ren installation på samma maskin (via DVD eller ISO) och få Windows 10 automatiskt aktiverat.

Jag funderar på en Skylake uppgradering till hösten, hur fungerar det då? Kommer ju inte vara "samma maskin" längre.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Ska boka men känner ingen panik att göra det än. Kan man använda samma epost för båda maskinerna?

Ikonen stör mig inte alls men däremot att infon tagit över "windows update" rutan. Har som ritual att söka uppdateringar varje dag/gång jag knäpper på datorerna och gillade inte att få upp om "free windows 10" där...........

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mocka:

Jag funderar på en Skylake uppgradering till hösten, hur fungerar det då? Kommer ju inte vara "samma maskin" längre.

Känns tveksamt då, Microsoft brukar räkna nytt moderkort som ny dator.

Skrivet av Beginner:

Ska boka men känner ingen panik att göra det än. Kan man använda samma epost för båda maskinerna?

Ikonen stör mig inte alls men däremot att infon tagit över "windows update" rutan. Har som ritual att söka uppdateringar varje dag/gång jag knäpper på datorerna och gillade inte att få upp om "free windows 10" där...........

Ja du kan använda samma epost för båda maskinerna.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Känns tveksamt då, Microsoft brukar räkna nytt moderkort som ny dator.

Vad är poängen med uppgraderingen av nyckel då? Jag trodde man skulle få en äkta nyckel man kan använda hur många gånger som helst? Jobbigt om man är fast vid sin datorkonfiguration och sedan måste köpa en licens nästa gång man uppgraderar hårdvaran.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd
Skrivet av strejf:

Se till att du har fått hem alla Windows-uppdateringar! Även de valfria som du måste kryssa i manuellt.

Inga nya uppdateringar tillgängliga och ingen ikon heller.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ReZZiE:

Inga nya uppdateringar tillgängliga och ingen ikon heller.

Vilken version av Windows har du? Vilken edition? Är du kopplad till en domän? Har du KB-artikeln installerad? Finns filerna gwx.exe mfl under c:\windows\system32\GWX ?

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av strejf:

Vilken version av Windows har du? Vilken edition? Är du kopplad till en domän? Har du KB-artikeln installerad? Finns filerna gwx.exe mfl under c:\windows\system32\GWX ?

Har Windows 8.1 Pro.

Ingen domänanslutning.

Vilken KB var det? KB3044374? Isåfall nej, den hittar jag inte bland installerade uppdateringar. Och det finns inga tillgängliga att installera. Men jag provar o installera den manuellt via https://support.microsoft.com/en-us/kb/3044374

Nej den mappen finns inte.

Annars spelar det ingen roll egentligen... för jag tänkte formatera datorn innan jag installerar Windows 10. Jag vill inte ha en kopia av gamla Windows sparad.

Permalänk
Medlem

Jag har inte fått ikonen, använder windows 8.1 med OEM licens. Vet någon varför?

Visa signatur

~Du lever ända tills du dör~

Stationära: 1TB HDD + SSD 120gb/ Aerocool strike x advanced / Hyper 212 Evo /24gb ddr3@1600mhz / Evga 600w / Intel core i5 4690k@stock Evga gtx 970 /asus z97a
Laptop: Dell xps 13 9370 fhd/i5/8gb

Permalänk
Medlem

Vad händer med ditt gamla OS, får du tillbaka så du kan installera det efter detta år eller måste man köpa ett helt nytt? (Har Windows 8.1 OEM)

Visa signatur

I7 13700KF - RTX 3070 - ASUS VG27A - Corsair K70 RGB - Logitech G502
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------