Spelkedjan Game i konkurs – rear ut rubbet

Permalänk
Medlem

Var inne i skrapans affär. Blev en Disney Infinity paket med olika gubbar till WiiU och laddningsbara batterier till wii remotes. Ungarna lär bli glada iaf. För mig blev det extra billigt eftersom jag delade på summan med sambon.
Halva pris på allt trots skyltar om 40% och 20%. Väldigt missvisande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barra85:

Först hette affären Serietornet som sedan blev Nordic Games. Efter ett antal år blev det uppköpt av Game. Låg på östra torggatan, mittemot Swedbank(som förmodligen på den tiden hette sparbanken)

Tradition är/var en annan affär som blev uppköpta av EB games och senare GameStop ute på Bergvik.

/Karlstad-bo

Helt rätt! nu trillade polletten ner för mig med

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elyxiator:

Då det har varit 40% rea i över 2 veckor redan så är i princip allt av värde redan rensat...

Åhå, uppfattningen jag fick av ett tidigare inlägg i tråden var att konsolerna började reas först idag. Men det kanske är från butik till butik eller något.

Aja, vi snackar väl ändå rea på Game-priser, lär väl inte slå på så värst många kronor mot billigaste på Prisjakt likförbannat. Måhända inget att kuska iväg för.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Va inne på Game för litet tag sedan och inte så konstigt att de konkar när de vill ha 650:- för ett begagnat spel...

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av segen:

Var inne i skrapans affär. Blev en Disney Infinity paket med olika gubbar till WiiU och laddningsbara batterier till wii remotes. Ungarna lär bli glada iaf. För mig blev det extra billigt eftersom jag delade på summan med sambon.
Halva pris på allt trots skyltar om 40% och 20%. Väldigt missvisande.

Yup, samma i Helsingborg (20 respektive 40%).
Väldigt tråkigt även om man inte ser till den missvisande rabatten, inte en enda konsoll, nån enstaka handkontroll och spel som ingen ville ha. Inte dåligt på ~2½ timmes öppettid, de lär ju ha plockat undan en del saker i förväg.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av ELF:

Då har du nog missat "2015 DRM-Free Summer Sale" borta på GOG. Upp till 90% rabbat. De flesta titlarna ligger på 60-80%.

Nej då inte missat den, men har dock inte handla något denna gång då det hittills inte har varit något av intresse som jag inte redan har.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Inaktiv

Alltid lika trevligt med glada nyheter!

Permalänk
Medlem

@ZaInT:

Jojo!! Dom senaste och hetaste konsoltitlarna försvann nog fort eller så såldes dom direkt till andra kedjor innan konkursen blev offentlig.
Kvar fanns ju bara gamla grejer. Tanten i kassan sa att PS4 och XO har varit slut i veckor. Det var många som frågade.
Jag förstår varför Game kånkar, ville köpa en nabbit till ungarna, men trots 50% rabatt ville dom ha 99 spänn för en uppstoppad kanin!!!

Permalänk

Fan att man inte vet någon som kan köpa ett xbox one åt än för hinner varken till marieberg eller Karlstad idag för att köpa och är nog slut imöra

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Radeon RX 7800XT / Ryzen 5800X3D / TUF Gaming B550 Plus / Kingstone Fury 32GB RAM

History is violent, ideals are peaceful

Permalänk
Medlem

Någon som kollat läget i butiken i Västerås ännu? Slutar rätt sent idag så skulle ju behöva veta om de är värt att stressa sig ner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av havoc:

Varför skulle de vara tvungna att göra det? Syftet med en rekonstruktion eller som i detta fall en konkurs är att säkra så stora medel som möjligt för att kunna ersätta eventuella fordringsägare.

För att allt de säljer ska just vara 50% av ordinarie pris?

I alla fall, pratade med kassörskan och hon medgav tillslut att hon hade tagit det sista exet för sig själv (låg under disken). Tackade och gick iväg till en annan där jag fick tag i en ny Xbox One Master Chief Collection för 1500 kr Klart nöjd!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Skrivet av DAoG:

599 kr är ett helt normalt pris för konsolspel. Dock sålde Game nya konsolspel för 700-800 istället.

När kommer Gamestop gå i konkurs? Det måste väl bara vara en tidsfråga.

Är väldigt förbannad på Gamestop. Flickvännen är en pokemonspelare och är aktiv på jakten efter begränsade koder som Gamestop delar ut. De ska helt enkelt bara ge ut koder när man dyker upp och visar upp sitt 3DS no questions asked men när hon har varit med om flera gånger där de ber henne köpa en vara först för minst ett antal kronor.

Fast för hennes del så får inte Gamestop försvinna, blir lite jobbigt för henne då Pokemonspelare utanför Japan får inte samma lyx på den fronten.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem
Skrivet av DAoG:

599 kr är ett helt normalt pris för konsolspel. Dock sålde Game nya konsolspel för 700-800 istället.

När kommer Gamestop gå i konkurs? Det måste väl bara vara en tidsfråga.

Gamestop butiken stängdes ner för cirka en månad sen här, känns som det går lite segt för dem med men kan vara något lokalt.

Permalänk
Medlem

Kompis var inne på en butik i närheten, 20% på konsol och 40% på spel... vissa iaf. The Order 1889 för 795:-. GG.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kärlekstrollet:

Är väldigt förbannad på Gamestop. Flickvännen är en pokemonspelare och är aktiv på jakten efter begränsade koder som Gamestop delar ut. De ska helt enkelt bara ge ut koder när man dyker upp och visar upp sitt 3DS no questions asked men när hon har varit med om flera gånger där de ber henne köpa en vara först för minst ett antal kronor.

Fast för hennes del så får inte Gamestop försvinna, blir lite jobbigt för henne då Pokemonspelare utanför Japan får inte samma lyx på den fronten.

Släng iväg ett mail då till marknadsansvarige på Gamestop och frågar varför hon blivit nekad flera gånger. Se dock till att HON skickar mailet och inte du.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Kompis var inne på en butik i närheten, 20% på konsol och 40% på spel... vissa iaf. The Order 1889 för 795:-. GG.

Du och ni andra som varit inne i butiker där de sagt att det endast är 20% på konsoller och 40% på spel:

Prata med dem i kassan och/eller visa upp det här: http://www.game.se/

Står klart och tydligt att allt är 50% och jag är säker på att alla anställda är medvetna om att Game går i konkurs i Sverige. Den sista butiken jag var i där jag köpte Xbox One fanns det inga skyltar eller liknande om att de går i konkurs. Men fick ändå köpa allt jag köpte för 50% (de hade en massa bra spel för 99 kr, som t.ex. Oblivion IV 5th Anniversary Edition, Fallout 3: Game of The Year Edition m.m.)

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Skrivet av trickysaer:

Släng iväg ett mail då till marknadsansvarige på Gamestop och frågar varför hon blivit nekad flera gånger. Se dock till att HON skickar mailet och inte du.

Det löste sig nästan alla gånger, så duktig att hon skrivit ut ett policypapper gällandes pokemon eventkoder som trycks upp i deras nyllen.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem

Inte för att jag tror det finns några konsoler kvar men hur fungerar garanti osv när ett bolag försatts i konkurs? Vänder man sig direkt till Sony om ens nyinköpta PS4a skulle ha problem??

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomson:

Tänk på att så kallat presentkort inte gäller.
Min son hade fått ett presentkort som inte gällde nu efter konken .
Det är bara kreditkort eller kontanter som gäller

Det är därför man aldrig ska köpa presentkort. Det är något av det dummaste man kan göra. Man binder upp pengar till ett företag, där dina pengar efter ett tag blir värdelösa. Om företaget går i konkurs blir dina pengar också värdelösa. Man får heller inget mervärde för pengarna (dvs att man får handla för mer pengar än vad man betalat för). Kort och gott: Köp ej presentkort, ge pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fringles:

Någon som kollat läget i butiken i Västerås ännu? Slutar rätt sent idag så skulle ju behöva veta om de är värt att stressa sig ner.

Jag var inne på lunchen. Då fanns det massvis med spel kvar, men inte en enda konsol. Var dock ganska mycket folk så mycket försvinner nog.

Precis som i andra butiker så stod det 20-40% rabatt, men frågar man så får man veta att det är 50% på allt, de hade inte hunnit byta skyltar.

Visa signatur

Applause, any questions?

Permalänk

Tråkigt Tråkigt då får ju Gamestop mer eller mindre monopol på tv/dator spel

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Vart där och hittat nåt skoj? Funderade på att ta en tur dit efter jobbet men antar att det är lönlöst om allt godis redan är bortplockat.

Nu var det ju en butik i Stockholm jag var på, men fick en XBOX 360E - 250Gb med kontroll och alla tillbehör för 500kr. Helt klart värt enligt mig, skall ha den för backup till min nu nästan 6 år gamla 360

Permalänk
Medlem

@Mocka: Du kan gå till typ en annan butiks kundservice och fråga om råd. Dom felanmäler den troligtvis på ett sätt som du själv kan göra för upphämtning eller om du får fraktsedel. Vissa butiker tar emot andras servicear för garantiskick, som en pr-grej. Det är ju även möjligt att det finns en auktoriserad verkstad i din stad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

Får se hur mycket Gamestop höjer priserna nu när deras enda ocker-konkurrent går bort. Blir det 899kr för ett två år gammalt spel samt 15kr i inbyte för samma titel?

En gång när jag var på GameStop såg jag ett Mariospel till Wii som var begagnat för 549kr, ett helt nytt sådant kostade 199kr i nästan alla andra butiker online...

Permalänk
Medlem

@Legopappa: Du har fortfarande elektronikkedjorna.

Trist att Game försvinner men det är förståeligt med tanke på de priser man har haft och den konkurrens från allt mer nischade butiker som har ett betydligt bättre pris på spel.
Dock kan man bli nostalgisk, gillade att ta mig dit på längre raster i högstadiet och titta, ibland köpa begagnade spel, köpte faktiskt GT4 till PS2 nytt där och dyrt var det!
Har inte haft något med Game att göra på många år nu eftersom man slog igen redan för 7-8 år sedan på min ort. Tror fortfarande att det finns en marknad för fysiska spelbutiker men då måste man använda sig utav sådant webbutikerna inte kan t.ex. ett stort utbud utav begagnade spel och små lokaler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VeryMadMeatball:

Nu var det ju en butik i Stockholm jag var på, men fick en XBOX 360E - 250Gb med kontroll och alla tillbehör för 500kr. Helt klart värt enligt mig, skall ha den för backup till min nu nästan 6 år gamla 360

Det lät väldigt billigt, grattis till ett bra köp.

Skrivet av paatrick:

@Mocka: Du kan gå till typ en annan butiks kundservice och fråga om råd. Dom felanmäler den troligtvis på ett sätt som du själv kan göra för upphämtning eller om du får fraktsedel. Vissa butiker tar emot andras servicear för garantiskick, som en pr-grej. Det är ju även möjligt att det finns en auktoriserad verkstad i din stad!

Mest nyfiken men tack för svaret.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Slängde iväg ett mail tidigare till konkursförvaltaren för att höra om det är så att butikerna är tvugna att sälja allt för 50% eller om det var upp till varje butik, dock inte fått svar ännu.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Skrivet av trickysaer:

Slängde iväg ett mail tidigare till konkursförvaltaren för att höra om det är så att butikerna är tvugna att sälja allt för 50% eller om det var upp till varje butik, dock inte fått svar ännu.

Detta vill jag också ha svar på!! Man undrar ju liksom hur dom tänker när de skriver så.

Permalänk
Medlem

Var i Farsta idag. Var senast där för några år sen så hade glömt priserna...... Men allt var nästan borta så ingen direkt ide att åka dit. Många beggade spel fanns däremot. Eller kunde man förhandsboka starwars battlefront 3 x)

Permalänk
Medlem

Fick precis svar ifrån konkursförvaltaren, de som inte erbjuder 50% har antingen medvetet försökt luras eller så är det bara chefen som får mail och struntat meddela sina anställda.

"Hej,

Priset som ska gälla är 50%. Konkursen beslutades igår och information ska ha gått ut till samtliga butiker.

Med vänlig hälsning,
Louice Gustavsson

//////////////////////////////////////////////////
Hamilton Advokatbyrå
Hamngatan 27, Box 715
SE-101 33 Stockholm, Sweden
Tel +46 8 505 501 00
Fax +46 8 505 501 01
www.hamilton.se

Our services are subject to General Terms and conditions, available on www.hamilton.se.

This e-mail and any attachments, is confidential and may contain privileged information. If you have received this e-mail in error,
please notify us by e-mail or telephone, and permanently delete this e-mail and any attachments to it from your systems."

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2