Spelkedjan Game i konkurs – rear ut rubbet

Permalänk
Medlem

Någon som vet ifall GAME har Thrustmaster rattar?

Permalänk

Minns när videobutiker sålde begagnade spel, lyckades plocka på mig Donkey Kong Country 3 för ca 50kr komplett med box och manual.
Idag kostar begagnade spel på Game och Gamestop ynka 10-50kr under ordinarie pris trots bristande tillbehör som manualer eller repor på skivan.

Inte nämna hutlösa priser som 599kr på nylanserade titlar(Samt ett år senare), dubbla priset mot vad som går att fixa på nätet.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Var precis i min lokala Game butik där de säljer Xbox One med Master Chief Collection för 2799 gentemot "normal priset" 3798 eller vad det nu var.. Är det inte så att de är tvungna att sälja allt för 50%

Varför skulle de vara tvungna att göra det? Syftet med en rekonstruktion eller som i detta fall en konkurs är att säkra så stora medel som möjligt för att kunna ersätta eventuella fordringsägare.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Finns ingen ide att springa dit för dem har haft rea 40% på allt i typ 2 veckor redan så allt av värde är redan borta fanns bla mängder med extremt prisvärda retrospel...

Personligen måste jag säga att det är jävligt tråkigt att tv spels butiker försvinner men vad är att vänta när folk numera kan tänka sig att köpa spel som beställs från obskyra butiker på andra sidan av jordklotet där koderna vid upprepade gånger visat sig vara stulna mm...

En riktigt bra butik kan betyda extremt mycket för communityt på den lokala orten genom olika former av evenemang mm exempel på en sån butik är spel&sånt i Norrtälje som är helt öppna med att dem hellre tar några kronor mer med resultatet att dem kan ha betydligt större utbud utanför mainstream spelen samt exempelvis rollspelskvällar, arkadspelskvällar mm sånt som dem digitala återförsäljarna tyvärr aldrig kommer arrangera

Visa signatur

Valkommitens ordförande går till dikatorn och säger vi har en bra och en dålig nyhet vilken vill du höra först?
-Den Bra -Du är president igen
-Så vad är den dåliga nyheten? -Ingen röstade på dig!
Om du vill veta hur det är att leva i en diktatur läs här https://charter97.org/en/news/

Permalänk
Medlem

Va inne å fyndade lite Skylanders till sonen. Alla konsoler var dock slut sedan länge.
(fynd å fynd, de är ju från början 20% dyrare än t.ex. elgiganten, men med 50% blir det ju ändå rätt bra skillnad )

Visa signatur

Dator - Maskinfan du arbetar med
Data - Ettor och nollor lagrade på t.ex hårddisken
Hur svårt kan det vara? :p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kärlekstrollet:

Minns när videobutiker sålde begagnade spel, lyckades plocka på mig Donkey Kong Country 3 för ca 50kr komplett med box och manual.
Idag kostar begagnade spel på Game och Gamestop ynka 10-50kr under ordinarie pris trots bristande tillbehör som manualer eller repor på skivan.

Inte nämna hutlösa priser som 599kr på nylanserade titlar(Samt ett år senare), dubbla priset mot vad som går att fixa på nätet.

599 kr är ett helt normalt pris för konsolspel. Dock sålde Game nya konsolspel för 700-800 istället.

När kommer Gamestop gå i konkurs? Det måste väl bara vara en tidsfråga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kärlekstrollet:

Minns när videobutiker sålde begagnade spel, lyckades plocka på mig Donkey Kong Country 3 för ca 50kr komplett med box och manual.
Idag kostar begagnade spel på Game och Gamestop ynka 10-50kr under ordinarie pris trots bristande tillbehör som manualer eller repor på skivan.

Inte nämna hutlösa priser som 599kr på nylanserade titlar(Samt ett år senare), dubbla priset mot vad som går att fixa på nätet.

GAME finns inte i Finland och Gamestop finns inte var jag bor, men det finns en spelbutik i samma stil. Begagnade spel till PS3 som är flera år gamla kan de ta 10-20 euro för när man hittar "nya"(oanvända) skivor av samma spel i elektronikbutiker eller hypermarketar till samma pris.
Jag tror dock inte att jag sett något nytt begagnat spel som kostat nästan lika mycket som ett oöppnat.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Inaktiv

Skulle mest varit intressant för deras retrohörna isåfall om dem hade något spännande, såg i Luleå förra året att de hade börjat med det.

Kan hända att dem haft det ett tag men jag tyckte det var coolt att de hade börjat ta in retrospel.
Man kunde köpa PlayStation, Sega Saturn, NES, SNES, Virtual Boy spel m.m. till hyfsat bra priser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Fast att jämföra priser på en fysisk butik och en internetbutik är inte heller en rättvis jämförelse, den fysiska butiken har fler utgifter och kan inte hålla samma lager, utöver det så håller jag med dig om att GAME ligger för högt i pris generellt

Ehm jo det är det när prisskillnaden är 300 kr. hade det skiljt en hundring hade det varit förståeligt.

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Skrivet av SirMacke:

50% rea. Så normalpris?

Precis, varför inte 75% eller 85% på allt om du vill ha bort allt!

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Worfen:

Va inne å fyndade lite Skylanders till sonen. Alla konsoler var dock slut sedan länge.
(fynd å fynd, de är ju från början 20% dyrare än t.ex. elgiganten, men med 50% blir det ju ändå rätt bra skillnad )

Vilken butik?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@mebbe: IKANO / Linköping

Visa signatur

Dator - Maskinfan du arbetar med
Data - Ettor och nollor lagrade på t.ex hårddisken
Hur svårt kan det vara? :p

Permalänk
Medlem

Butiken i Skrapan har bara 20% på konsoler, 40% på spel. Jaja, inget förvånar.

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk
Medlem

Jag är förvånad att de inte gick omkull redan för flera år sedan...

Sedan jag började köpa spel på Steam (och ett fåtal andra tjänster) så har jag inte köpt ett enda i butik. Jag tycker bara det är omständigt, bökigt och segt att installera från fysisk media, och väldigt ofta har ju spelen krävt att skivhelvetet måste finnas i läsaren.

Nackdelen är förstås att nya storspel oftast/alltid kostar 60€ på Steam (men även hos andra), och i många fall är ju då fysisk media betydligt billigare. Men då väntar jag hellre på att priset ska sjunka, det kommer ju alltid någon rea förr eller senare (förutsatt att Valve eller rättare sagt rättighetsinnehavarna inte ändrar på detta nu när Steam har betydligt generösare återköpsregler, men det finns ju alltid andra tjänster).

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

ska nog dra dit nu. Gäller detta också steam koder?

Om du menar Steam wallet koder så nej, Game säljer inte ens sådana. Det är gamestop som kör på dem. Om du menar spel som man löser in på Steam så ja, det gäller dem.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Låt er inte luras. 50% på GAME är ingenting.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Var precis i min lokala Game butik där de säljer Xbox One med Master Chief Collection för 2799 gentemot "normal priset" 3798 eller vad det nu var.. Är det inte så att de är tvungna att sälja allt för 50%

Har man vetat vad som är på gång ett par veckor kan man knocka upp ordinariepriset till vilken nivå man vill, och sedan köra 50% rabatt på det. Det finns i övrigt många kedjor som sätter detta i system, Cykelringen med sina ständiga "reor" är väl ett av de mer flagranta exemplen.

En annan favorit är "Förr x :- nu y :-". Vad man inte nämner är att förr-priset är det som gällde när konsolen/datorn/whatever var flång ny på marknaden för tre år sedan, och inte det man försöker antyda, priset precis innan rean.

-----

Jaja, tillbaka till ämnet; är det någon som varit i en Game-butik idag och kollat sortimentet? Vore skoj att plocka upp en New 3DS XL till ett bra pris. Har man en chans till det, eller är det totalutplockat redan?

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk

Är det 50% på konsolerna???

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Radeon RX 7800XT / Ryzen 5800X3D / TUF Gaming B550 Plus / Kingstone Fury 32GB RAM

History is violent, ideals are peaceful

Permalänk
Medlem

Mellan 20-40% på Frölunda Torg i alla fall.

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?

Permalänk
Avstängd

Äntligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Round_Lake:

Är det 50% på konsolerna???

Skickades från m.sweclockers.com

Yes.

I Skrapan fanns dock endast beggade PS3or och 360 kvar.
Jag köpte en BluRay-film för 15 spänn

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Medlem

Då har du nog missat "2015 DRM-Free Summer Sale" borta på GOG. Upp till 90% rabbat. De flesta titlarna ligger på 60-80%.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

De var dock bäst en gång i tiden, när jag var barn och sprang dit och köpte begagnade GameBoy-spel, bytte in mina gamla spel. Hade personlig kontakt med alla som jobbade där och stog och snackade länge och spelade tillsammans. Det var tider. Inte riktigt samma grej att handla på Steam (Den butiken jag tänker på hette dock nått annat först, sen blev de uppköpta av game)

Var det inte gamla klassiska tradition de köpte upp?

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Som någon skrev men såg sedan inget svar: Säljer de Thrustmaster ratt till PC på GAME?

Visa signatur

MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI. AMD Ryzen 3700X. Corsair Vengeance LP 16GB. AMD RX 5700XT. Samsung 970 EVO Plus SSD. Corsair RM750X 750W v2. Noctua NH-U12A

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidas:

Var det inte gamla klassiska tradition de köpte upp?

Minns faktiskt inte. På den tiden bodde jag i Karlstad, och det var väl typ enda butiken som fanns för TV-spel

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Skrivet av nidas:

Var det inte gamla klassiska tradition de köpte upp?

Tradition! Vilken underbar affär!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Minns faktiskt inte. På den tiden bodde jag i Karlstad, och det var väl typ enda butiken som fanns för TV-spel

Först hette affären Serietornet som sedan blev Nordic Games. Efter ett antal år blev det uppköpt av Game. Låg på östra torggatan, mittemot Swedbank(som förmodligen på den tiden hette sparbanken)

Tradition är/var en annan affär som blev uppköpta av EB games och senare GameStop ute på Bergvik.

/Karlstad-bo

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Jaja, tillbaka till ämnet; är det någon som varit i en Game-butik idag och kollat sortimentet? Vore skoj att plocka upp en New 3DS XL till ett bra pris. Har man en chans till det, eller är det totalutplockat redan?

Då det har varit 40% rea i över 2 veckor redan så är i princip allt av värde redan rensat...

Skrivet av nidas:

Var det inte gamla klassiska tradition de köpte upp?

Tradition blev uppköpta av Eb games som i sin tur blev uppköpta av Gamestop

Tradition va en jävla fin butik glömmer aldrig när dem skulle köra lajv men inte hitta någon plats att vara på i Göteborg så det slutade med att dem körde ett lajv mitt på blanka dagen i sin egna butik inne på Sveriges största köpcentrum.. blev ju inte bättre av att dem bryggde mjöd under lajvet vilket resulterade i att snuten kom och stängde stället för alkohol langning...
Efter så var det ett jävla tjötande i typ SVT debatt, Aftonbladet mm om att spel förstör ungdomar

Visa signatur

Valkommitens ordförande går till dikatorn och säger vi har en bra och en dålig nyhet vilken vill du höra först?
-Den Bra -Du är president igen
-Så vad är den dåliga nyheten? -Ingen röstade på dig!
Om du vill veta hur det är att leva i en diktatur läs här https://charter97.org/en/news/

Permalänk

Trist :/ Riktiga spelbutiker är ju tråkigt nog oftast dyraste stället man kan köpa spel. Förutom kanske Åhléns som kanske är dyrare. Ändå kul att ha riktiga spelbutiker.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem
Skrivet av iaken:

Mellan 20-40% på Frölunda Torg i alla fall.

Vart där och hittat nåt skoj? Funderade på att ta en tur dit efter jobbet men antar att det är lönlöst om allt godis redan är bortplockat.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9