Permalänk
Avstängd
Skrivet av str8forthakill:

@hoski:
När någon vars jobb det är att hålla reda på saker och ting ger felaktig information, då är det inte mitt fel.

Din skatt är ingen annans skyldighet att hålla reda på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

@hoski:
Vet inte vilken planet du är ifrån, men här i Sverige på planeten Terra Nova har folk ansvar för information dem ger ut då det ingår i deras arbetsuppgifter. En sådan person har nu gett ut felaktig information och spenderat mer tid förklarande till chefen varför han skulle fått en Iphone 6 privatägd sponsrad av skattepengar istället.

En person vars JOBB det är att ge ut information gav ut felaktig sådan, det är inte mitt fel och du vet det, du kan sluta försöka trolla nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

@hoski:
Vet inte vilken planet du är ifrån, men här i Sverige på planeten Terra Nova har folk ansvar för information dem ger ut då det ingår i deras arbetsuppgifter. En sådan person har nu gett ut felaktig information och spenderat mer tid förklarande till chefen varför han skulle fått en Iphone 6 privatägd sponsrad av skattepengar istället.

En person vars JOBB det är att ge ut information gav ut felaktig sådan, det är inte mitt fel och du vet det, du kan sluta försöka trolla nu.

Din skatt är ditt ansvar. Inte ens om du hade en revisor som skötte din skatt och gjorde fel kan du skylla på revisorn.

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Skrivet av str8forthakill:

Kommer få en trevlig skattesmäll jag, pga en "jobbcoach" som inte kunde någonting överhuvudtaget om skatt men berättade hur det skulle vara minsann! Med mycket säkerhet i sin sak! Jobbade även genom det företaget som bemanning, även dem betalade helt fel skatt... Allt det handlade om var hur mycket skattepengar dem kunde stoppa i sina egna fickor innan AMS/staten säger ifrån, av hundratals personer och miljoner med skattepengar som gått genom dem har mindre än fem personer fått jobb. Bra spendering av skattepengar!

Och pga dem så kommer jag få en skatteskuld på 3K~ exklusive ränta... utan inkomst.

SÅ du fick hjälp med skatteinbetalning eller dyligt via en jobbcoach? Låter konstigt att en jobbcoach gör sånt. Visste inte att man fick det. Banken får inte ens hjälpa dig med din deklaration.(Skatteverkets uppgift) Jag missuppfattade kanske nu?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av str8forthakill:

@hoski:
Vet inte vilken planet du är ifrån, men här i Sverige på planeten Terra Nova har folk ansvar för information dem ger ut då det ingår i deras arbetsuppgifter. En sådan person har nu gett ut felaktig information och spenderat mer tid förklarande till chefen varför han skulle fått en Iphone 6 privatägd sponsrad av skattepengar istället.

En person vars JOBB det är att ge ut information gav ut felaktig sådan, det är inte mitt fel och du vet det, du kan sluta försöka trolla nu.

Jobbade personen på Skatteverket? Gissar att svaret är nej.
Din skatt är din och ingen annans ansvar.
Visst är det surt om man antar att ens arbetsgivare gör rätt, och man står där med restskatt, men du kunde kollat upp det innan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

Fick mina 600kr igår, via Swedis, nu blir det resa utomlands!

Visa signatur

Intel I7 7770K || MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X || Samsung 840 Pro 256GB || Samsung 850 EVO 500GB || WD Red 2TB || MSI Z270 GAMING PRO CARBON || Corsair 16GB DDR4 3000Mhz || Corsair RM750x 750W || Cooler Master Hyper 212 EVO || Acer 27" Predator XB271HUA || Qpad MK-50 || Fractal Design Define S || Steelseries Rival 300 || Sennheiser PC350 SE ||

Permalänk
Medlem

Snart så!

Permalänk
Medlem

@Hyperhorn:
Ingen skatteinbetalning, information till arbetsgivaren om vilken skatt som skulle betalas av dem. Även dem betalade fel skatt när de agerade arbetsgivare... Enbart åt personer som var i min sits då, undrar hur stora skattesmällar dem andra fick.

Normala människor behöver inte göra mer än att logga in på Skatteverket och trycka OK det stämmer en gång om året.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaminggirl:

Om du ser vad jag svarar på där så svarar jag på frågan om huruvida jag har betalat skatt eller inte i det inlägg du försöker förklara... Sedan är det inte lönespecen utan kontrolluppgiften jag refererar till, men även där skrivs aldrig arbetsgivaravgifterna ut då jag som löntagare ändå inte har med dem att göra...

Att banken håller pengar 3 dagar har jag inte varit med om, en överföring sker på 1 bankdag dvs endast om man sätter in på en fredag skulle det kunna ta tre vanliga dagar att föra över.

Jag ser alla avgifter på min lönespec, inkl arbetsgivaravgifterna.

Permalänk
Medlem

Fick idag

8594kr

Danskebank

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av wRRM:

Jag ser alla avgifter på min lönespec, inkl arbetsgivaravgifterna.

Jag pratar fortfarande inte om lönespecen, jag pratar om kontrolluppgiften som kommer en gång om året där arbetsgivaren berättar vad de skickat till skatteverket. Där finns fortfarande inte några arbetsgivaravgifter. Kan någon läsa vad jag skriver någon gång. Min lönespecifikation har jag inte uttalat mig om här.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

@hoski:
Vet inte vilken planet du är ifrån, men här i Sverige på planeten Terra Nova har folk ansvar för information dem ger ut då det ingår i deras arbetsuppgifter. En sådan person har nu gett ut felaktig information och spenderat mer tid förklarande till chefen varför han skulle fått en Iphone 6 privatägd sponsrad av skattepengar istället.

En person vars JOBB det är att ge ut information gav ut felaktig sådan, det är inte mitt fel och du vet det, du kan sluta försöka trolla nu.

Jag är övertygad om att i princip alla här är från en och samma planet, och det är inte Terra Nova... Hjärtligt välkommen hit ska du dock vara, coolt med en utomjording bland oss. Beklagar att du fått en dålig upplevelse av skatteförfarandet, men det är bara att lära dig hur det funkar på den här planeten så ska det nog gå galant framöver.

Nej, det är antagligen inte ditt fel om nu någon lämnat ut felaktig information. Men det är ditt ansvar att betala den skatt som ska betalas av dig. Om arbetsgivaren dragit för låg summa från din lön innebär det ju att du fått ut pengarna, så bara att hinka in dem igen.

Om arbetsgivaren däremot påstår sig dragit en summa men sen inte betalt in den är det en annan femma, givetvis. Vad står på dina lönespecar?

Permalänk

Totalt meningslöst och bara skriva "jag har fått pengar!. Skriv VART ni bor och vilken BANK ni har -_-

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

@Hyperhorn:
Ingen skatteinbetalning, information till arbetsgivaren om vilken skatt som skulle betalas av dem. Även dem betalade fel skatt när de agerade arbetsgivare... Enbart åt personer som var i min sits då, undrar hur stora skattesmällar dem andra fick.

Normala människor behöver inte göra mer än att logga in på Skatteverket och trycka OK det stämmer en gång om året.

Hur kan du få en skattesmäll? Det insinuerar ju att det är något oförutsett. Jag antar att du vet hur mycket du får betalt innan skatt då det brukar finnas avtal på sådant? Då vet du ju dels hur mycket skatt de bör betala för dig och hur mycket du skall få netto, om det du får avviker från detta är det ju inte svårare än att lägga undan pengar om du har ett överskott. Enda gången det blir problem är ju om arbetsgivaren bedrar dig och behåller pengarna själva istället för att betala in dem, vilket bör vara rätt ovanligt då bolagen inte överlever så värst länge då.

Permalänk
Medlem

jag fick in mina 16500 kr idag Bor i Uddevalla och har swedbank!

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Medlem

Fick mina pesetas igår. Bor i nordvästra Skåne, har Swedbank.
Fick 11 tusen. Jag har fått mer förr, men det är dumt att gnälla så länge man inte ska betala restskatt.
Det fick bli en DX Racer iaf

Permalänk
Medlem

Jag fick in mina skattepengar nu, Swedbank.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 Titan Moderkort: ASUS Strix Z270E Gaming Grafikkort:
Zotac Gaming GeForce RTX 3080 AMP HOLO CPU: Intel Core i7 7700K @ Stock Kylning: Noctua NH-D15 Minne: Crucial Ballistix Sport LT 16GB 2400MHz SSD1: Samsung 850 EVO 250GB SSD2: Samsung 850 EVO 500GB PSU: Corsair RMx Series RM750x 750Watt 80 PLUS Gold

Permalänk

Fick mina nu, Nordea , Malmö , 14k

Permalänk
Medlem

En annan får ju betala tillbaka trots att man skattat rätt för förra året.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hjemrdeil:

En annan får ju betala tillbaka trots att man skattat rätt för förra året.

Antagligen inte då? Eller så utelämnar du någon information

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Fick in mitt nu, swedbank/sörmlands sparbank (bank i katrineholm, bosatt i sthlm)

Visa signatur

Citera för svar!
MB Asus P8P67 Pro CPU i5 2500K + NH-U12P SE2 GPU HD6950 2GB RAM 16GB Ljud M-Audio Audiophile 2496 HDD 4 X 2TB + 250GB SSD system PSU HX750W Chassi NZXT H2 Skärm 2X Benq G2250
Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Antagligen inte då? Eller så utelämnar du någon information

Hade inte ens ett jobb förra året, men fick skatta högre summor ändå. Smart tänkt a lá Skatteverket.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hjemrdeil:

Hade inte ens ett jobb förra året, men fick skatta högre summor ändå. Smart tänkt a lá Skatteverket.

Skatta på vad?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Fick också skatten nu, Handelsbanken.

Permalänk
Medlem

Nu kom slantarna, Handelsbanken.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Frugan fick sina 5200 igår och idag kom mina 1300.
Swedbank

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Fick också idag från Nordea.

Permalänk
Medlem

Fick idag. Sparbanken Nord. Utbetalades 6/6 enligt Skatteverkets hemsida.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Och idag kom frugans pengar. Ingen aning om vad som styr vilken dag pengarna landar på kontot - vi bor ju i samma stag, har samma bank och samma efternamn... Mina pengar kom igår.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Avstängd

Nu dök de upp. Swedbank, L, Västerås

Visa signatur

Mr. Scriptman