Permalänk
Medlem

600w till r9 290x?

Hej!

Jag undrar bara om mitt 600watts nätagg klarar av att köra ett Asus r9 290x DC II 4GB. Mina specs i dagsläget ser ni i min sign nedan. Tänker alltså ersätta mitt gtx660 med ett r9 290x

Mvh

Visa signatur

Chassi: Bitfenix Prodigy M Mobo: Gigabyte Z97mx Gaming 5 PSU: 600w Be Quiet! CPU: Intel Core i7 4790k @ 4.4ghz RAM: 16gb Corsair vengeance 1600mhz GPU: Asus Radeon R9 290x 4gb SSD: Samsung 840 Basic 250gb HDD: Western Digital Caviar Red 2TB Speakers: Audioengine A5+ Headphones: Audio Technica ATH-M50 Tablet: iPad 4 32gb DigitalTablet: Wacom Intuos Pen And Touch Medium

Permalänk
Medlem
Skrivet av Z0lid1ce:

Hej!

Jag undrar bara om mitt 600watts nätagg klarar av att köra ett Asus r9 290x DC II 4GB. Mina specs i dagsläget ser ni i min sign nedan. Tänker alltså ersätta mitt gtx660 med ett r9 290x

Mvh

Om det är ett nätaggregat från en respektabel tillverkare är det inga problem.

Permalänk
Avstängd

Ja, det ska fungera. Har 650W till mitt 290 och det fungerar hur bra som helst.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

Det räcker gott och väl så länge du inte har funderingar på att köra SLI i snar framtid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Z0lid1ce:

Hej!

Jag undrar bara om mitt 600watts nätagg klarar av att köra ett Asus r9 290x DC II 4GB. Mina specs i dagsläget ser ni i min sign nedan. Tänker alltså ersätta mitt gtx660 med ett r9 290x

Mvh

Funkar fint

Permalänk
Medlem
Skrivet av yogiblod:

Det räcker gott och väl så länge du inte har funderingar på att köra SLI i snar framtid.

Jag tror tyvärr inte att det räcker att byta nätagg om TS vill köra SLI.

Permalänk
Medlem

@fufuheo: lol, såg nu vad för moderkort TS använder

Permalänk
Medlem

ptja..jag sitter på ett 430W nätagg och det verkar flyta på bra med redig OC på både cpu och gpu

Permalänk
Medlem

haha, har inte kvar det gamla moderkortet glömt uppdatera sign, mitt nya är Gigabyte Z97 gaming 5

Visa signatur

Chassi: Bitfenix Prodigy M Mobo: Gigabyte Z97mx Gaming 5 PSU: 600w Be Quiet! CPU: Intel Core i7 4790k @ 4.4ghz RAM: 16gb Corsair vengeance 1600mhz GPU: Asus Radeon R9 290x 4gb SSD: Samsung 840 Basic 250gb HDD: Western Digital Caviar Red 2TB Speakers: Audioengine A5+ Headphones: Audio Technica ATH-M50 Tablet: iPad 4 32gb DigitalTablet: Wacom Intuos Pen And Touch Medium

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@yogiblod: Jag tror nämligen att man också måste byta grafikkort.

Permalänk
Skrivet av yogiblod:

@fufuheo: lol, såg nu vad för moderkort TS använder

Lite svårt att köra SLI med 290x dock.

Permalänk
Medlem

Jag köpte corsairs semipassiva 550w-agg och ångrar mig lite. Hade tänkt köra 290x och vill ju klocka både grafikkortet och 2600K. Det fungerar säkert med en SSD och en hårddisk. Men ska ha externt ljudkort och sen vill man ju att den ska hålla sig stabil några år framöver. Sen vet man ju inte om man kommer behöva komplettera med fler hårddiskar/externa hårddiskar etc.

Ska man klocka kanske det är bra att ha lite större marginal.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

@Nandai: hehe, mena crossfire..tack för rättningen!