Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

@WoG:
Aha, jag som inte orkade läsa igenom allting

Ingen fara! Är nöjd med skärmen iaf! Snarare missnöjd med AMD :<

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Tänkte bara höra vad folket som kör med denna skärm tycker så här långt.
Sitter med en Dell 29" ultrawide och vill ha fler pixlar.
Älskar 21:9 formatet men är väldigt sugen på att köra 34"aren istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TubularBoy:

Tänkte bara höra vad folket som kör med denna skärm tycker så här långt.
Sitter med en Dell 29" ultrawide och vill ha fler pixlar.
Älskar 21:9 formatet men är väldigt sugen på att köra 34"aren istället.

Formatet och storleken är det bästa jag har testat, och jag har haft allt från 17" en gång i tiden till en 30" korea skärm för ett tag sen och nu denna 34"
Upplösningen är även den det bästa som jag testat. Man får en riktig "wow" känsla. I klass med 4k men ändå mycket mer lättdrivet för grafikkorten då du inte har samma pixelantal.

Men räkna med backlight bleeding. Du kommer få det, det går inte att undvika oavsett hur många ex du testar. Klarar du av den biten så har du inget att tveka över

Permalänk
Medlem

Ni som nu har använt denna skärmen ett tag, hur är ert intryck av inputlag, responstid, ghosting mm? Jag syftar framförallt hur den hänger med i snabba fps titlar så som cs go och bf4. Jag är i grunden ingen hardcore gamer men tycker om att panga i cs go competitive till och från. Eller är kanske kommande Acer XR341CK med samma panel som dells fast 75hz, freesync, lägre responstid och lägre inputlag något för mig snarare?

Visa signatur

Cpu: i7 6700k 4.6Ghz Cpukylare: Corsair Hydro H100i V2 Gpu: Palit Gtx 1080 Gamerock Premium Mobo: Asus Z170 Pro Gaming Ram: DDR4 Corsair Vengeance 16Gb 3000MHZ Chassi: be quiet! Dark Base Pro Chassifläktar: be quiet! SilentWings 3 140mm x6 Psu: EVGA SuperNOVA G2 750W Os: Windows 10 SSD 1: Samsung 970 EVO 500Gb SSD 2: Samsung 750 EVO 500Gb SSD 3: Corsair Force 3 Series 120Gb Tangentbord: Logitech G810 Mus: Logitech G900 Chaos Spectrum Hörlurar: Akg K-701 Hörlursförstärkare/DAC: Head Box S2 Digital Mic: Blue Yeti Monitor 1: Asus MG279Q Monitor 2: Dell 23" Högtalare: Q Acoustics BT3

Permalänk
Medlem
Skrivet av leog523:

Ni som nu har använt denna skärmen ett tag, hur är ert intryck av inputlag, responstid, ghosting mm? Jag syftar framförallt hur den hänger med i snabba fps titlar så som cs go och bf4. Jag är i grunden ingen hardcore gamer men tycker om att panga i cs go competitive till och från. Eller är kanske kommande Acer XR341CK med samma panel som dells fast 75hz, freesync, lägre responstid och lägre inputlag något för mig snarare?

har inte stört mig på på min dell, men har du cash och ett kort som stödjer freesync så är väll det ett bättre val,

Visa signatur

Chassi: Hex Gear R80 CPU: i7 6950X RAM: Corsair Dominator Platinum 64GB DDR4 2800MHz Grafik: ASUS GTX 1080Ti ROG Poseidon SLI Moderkort: MSI X99A XPOWER GAMING TITANIUM Kylning: Custom loop SSD: Samsung 960 PRO 1TB Nätagg: Corsair AX1200i Ljudkort: ASUS Essence STX II Bildskärm: 55" LG OLED55B7V Keyboard: Ducky MIYA Pro Sakura

Permalänk
Skrivet av Blub:

Formatet och storleken är det bästa jag har testat, och jag har haft allt från 17" en gång i tiden till en 30" korea skärm för ett tag sen och nu denna 34"
Upplösningen är även den det bästa som jag testat. Man får en riktig "wow" känsla. I klass med 4k men ändå mycket mer lättdrivet för grafikkorten då du inte har samma pixelantal.

Men räkna med backlight bleeding. Du kommer få det, det går inte att undvika oavsett hur många ex du testar. Klarar du av den biten så har du inget att tveka över

Hur gick det med din skärm, kör du fortfarande Dell?
Hur var bilden på AOC du hade innan? Mindre bleed?

Permalänk
Medlem
Skrivet av e_kjellgren:

Hur gick det med din skärm, kör du fortfarande Dell?
Hur var bilden på AOC du hade innan? Mindre bleed?

Yes, jag kör fortfarande Dell. Bleeden jag fick på min Dell var mindre än på AOCn. Visst, det finns ju här med, men inget man inte klarar av. Men att få en 34" ultrawide skärm helt utan BLB går inte så jag la ner det projektet.
Jag är helnöjd med min Dell och kommer nog enbart byta mot nån med högre HZ och kanske med G-sync.
Men det får bli längre fram i tiden. Jag tyckte att mina 7500 jag la var redan där i överkant så får vänta tills dom går ner i pris något.

Permalänk
Skrivet av Blub:

Yes, jag kör fortfarande Dell. Bleeden jag fick på min Dell var mindre än på AOCn. Visst, det finns ju här med, men inget man inte klarar av. Men att få en 34" ultrawide skärm helt utan BLB går inte så jag la ner det projektet.
Jag är helnöjd med min Dell och kommer nog enbart byta mot nån med högre HZ och kanske med G-sync.
Men det får bli längre fram i tiden. Jag tyckte att mina 7500 jag la var redan där i överkant så får vänta tills dom går ner i pris något.

Ok, tack för svaret. Jag hittade även en annan tråd om massiv blödning på AOC...
Även tittat på Samsung?

Permalänk
Medlem
Skrivet av e_kjellgren:

Ok, tack för svaret. Jag hittade även en annan tråd om massiv blödning på AOC...
Även tittat på Samsung?

Mjä, tittade aldrig på samsung utan läste bara vad andra sagt om dom, vilket var i princip samma som alla andra 34" ultrawide skärmar. Nu var det i och för säg ett tag sen jag köpte min och det kan ju hända att det var i startfasen så alla hade lite barnsjukdomar.
Kan ha blivit bättre nu, men det vet jag inget om.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av e_kjellgren:

Ok, tack för svaret. Jag hittade även en annan tråd om massiv blödning på AOC...
Även tittat på Samsung?

Hade en LG med massiv blödning, men har nu en AOC med väldigt lite... detta verkar vara ett jävla stort lotteri och helt oberoende av märke på skärmen

Permalänk
Medlem
Skrivet av FrozTiQ:

har inte stört mig på på min dell, men har du cash och ett kort som stödjer freesync så är väll det ett bättre val,

Skrivet av Blub:

Yes, jag kör fortfarande Dell. Bleeden jag fick på min Dell var mindre än på AOCn. Visst, det finns ju här med, men inget man inte klarar av. Men att få en 34" ultrawide skärm helt utan BLB går inte så jag la ner det projektet.
Jag är helnöjd med min Dell och kommer nog enbart byta mot nån med högre HZ och kanske med G-sync.
Men det får bli längre fram i tiden. Jag tyckte att mina 7500 jag la var redan där i överkant så får vänta tills dom går ner i pris något.

Tänkte bara höra om ni som sitter med denna skärm upplever att kanterna av bilden får en typ av 3d-effekt och försvinner om man tittar på dem i för snäv vinkel? Skrev en tråd om detta som kan hittas här, fick dock inga svar. Så tänkte att jag kanske kunde höra med någon som faktiskt kör med en annan Ultra Wide-skärm (som jag är intresserad av).

Permalänk
Medlem

Ingen som vet om det kommer en U3416 snart? Deras andra Ultrasharp-modeller kommer ju ofta i nya modeller per år.

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrOrsh:

Tänkte bara höra om ni som sitter med denna skärm upplever att kanterna av bilden får en typ av 3d-effekt och försvinner om man tittar på dem i för snäv vinkel? Skrev en tråd om detta som kan hittas här, fick dock inga svar. Så tänkte att jag kanske kunde höra med någon som faktiskt kör med en annan Ultra Wide-skärm (som jag är intresserad av).

Nu brukar jag inte sitta 20 cm från skärmen så jag hade ingen aning faktiskt men jag provade och mycket riktigt, scrollbaren försvann.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blub:

Nu brukar jag inte sitta 20 cm från skärmen så jag hade ingen aning faktiskt men jag provade och mycket riktigt, scrollbaren försvann.

Jag gissar att det inte är något du stört dig på över huvud taget dock? Så länge man har ett vettigt avstånd till skärmen verkar det ju fungera ok (sitter med en Acer X34 nu som kommer lämnas tillbaka pga andra orsaker).

Är du nöjd med skärmen i övrigt? Står och väger mellan U3415W och Dell U2715H tillsammans med Dells lilla soundbar (AC511) för ljud.

Det enda som egentligen talar emot U3415W är just huruvida jag kommer störa mig på "3D-kanterna" eller inte... :-/ Vill dock ha inbyggt ljud som är OK för bakgrundmusik (spotify). För spelande och annat finns hörlurar.

Vad skulle du gjort? Har grundat på detta allt för många dagar nu...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrOrsh:

Jag gissar att det inte är något du stört dig på över huvud taget dock? Så länge man har ett vettigt avstånd till skärmen verkar det ju fungera ok (sitter med en Acer X34 nu som kommer lämnas tillbaka pga andra orsaker).

Är du nöjd med skärmen i övrigt? Står och väger mellan U3415W och Dell U2715H tillsammans med Dells lilla soundbar (AC511) för ljud.

Det enda som egentligen talar emot U3415W är just huruvida jag kommer störa mig på "3D-kanterna" eller inte... :-/ Vill dock ha inbyggt ljud som är OK för bakgrundmusik (spotify). För spelande och annat finns hörlurar.

Vad skulle du gjort? Har grundat på detta allt för många dagar nu...

Som jag skrev har jag aldrig märkt av några 3d kanter innan du påpekade det. Jag har haft skärmen i lite drygt 1 år nu och är helnöjd. Eller ja, hade den varit helt utan blb så hade jag varit helnöjd men det går inte att få en skärm i det här formatet utan blb, det gäller bara att hitta ett ex där man klarar av nivån.
Jag personligen hade aldrig gått ner i storlek igen. Numera när jag är hemma hos nån som har en standard 27" så ser den i mina ögon ut som en gammal 14" tv.
Sen kan jag inte svara på hur högtalarna i skärmen är för jag har aldrig använt dom.

Köp Dells ultrabreda är mitt tips. Sen om du vill ha en Dell eller en samsung eller vad du nu kan tänkas köpa spelar mindre roll, men har du en gång provat 34" blir det svårt att titta på mindre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blub:

Som jag skrev har jag aldrig märkt av några 3d kanter innan du påpekade det. Jag har haft skärmen i lite drygt 1 år nu och är helnöjd. Eller ja, hade den varit helt utan blb så hade jag varit helnöjd men det går inte att få en skärm i det här formatet utan blb, det gäller bara att hitta ett ex där man klarar av nivån.
Jag personligen hade aldrig gått ner i storlek igen. Numera när jag är hemma hos nån som har en standard 27" så ser den i mina ögon ut som en gammal 14" tv.
Sen kan jag inte svara på hur högtalarna i skärmen är för jag har aldrig använt dom.

Köp Dells ultrabreda är mitt tips. Sen om du vill ha en Dell eller en samsung eller vad du nu kan tänkas köpa spelar mindre roll, men har du en gång provat 34" blir det svårt att titta på mindre.

Tack för inputen!

Fick möjlighet att testa en Dell U2715H som jag sitter och använder just nu. Den känns väl ok, men inte mer. Något som irriterar enormt är att jag ser en del eftersläp på framförallt vit text (gärna mot gråare bakgrunder, som t,ex, här på sweclockers) när man scrollar i text eller drar ett fönster halvlångsamt fram över skärmen.

Sen får jag väl säga att jag stör mig på att inte ha inbyggda högtalare i skärmen Kommer från en iMac så man blev visst lite kräsen med det.

Hur som, är dessa eftersläpningar något du upplever över huvud taget på din skärm? Det finns säkert någon mer korrekt term för att beskriva fenomenet. Blir ungefär som en vit ljusrand bakom objekt (framförallt text då).

Permalänk
Medlem

Sorry för dubbelpost. Läser på för fullt om denna skärm och noterar att många verkar ha problem med att skärmen ibland blir helt svart/stänger av sig i nån sekund för att sedan hoppa igång igen.

Upplevde komiskt nog detta igår även med Dell U2715H som jag testar. Skulle göra någon BIOS-inställning och då blev fenomenet helt sjukt och skärmen i princip blinkade svart/bild/av/på hela tiden. Helt oanvändbart!

Är detta något som ni upplevt på era U3415W? Det verkar förekomma reviews både på Amazon och Newegg där detta klagas på.

Edit: Beställde precis en U3415W som bör komma imorgon. Så jag får helt enkelt svara på mina egna frågor när den dyker upp

U2715H:n lämnas tillbaka pga. problemen beskrivna ovan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrOrsh:

Sorry för dubbelpost. Läser på för fullt om denna skärm och noterar att många verkar ha problem med att skärmen ibland blir helt svart/stänger av sig i nån sekund för att sedan hoppa igång igen.

Upplevde komiskt nog detta igår även med Dell U2715H som jag testar. Skulle göra någon BIOS-inställning och då blev fenomenet helt sjukt och skärmen i princip blinkade svart/bild/av/på hela tiden. Helt oanvändbart!

Är detta något som ni upplevt på era U3415W? Det verkar förekomma reviews både på Amazon och Newegg där detta klagas på.

Edit: Beställde precis en U3415W som bör komma imorgon. Så jag får helt enkelt svara på mina egna frågor när den dyker upp

U2715H:n lämnas tillbaka pga. problemen beskrivna ovan.

Mitt ex är vad jag vet felfritt sånär som på lite blb. Vad gäller eftersläpningar är det inget jag märkt av, dock ska påpekas att jag enbart haft 60hz skärmar innan så jag vet inte vad skillnaden blir om du går upp i hz. Det finns en inställning som ändrar responstiden från normal till fast och jag har kört på fast hela tiden om det nu gör någon skillnad.

Jag har inte heller varit med om att skärmen stängt av sig helt random heller.

Sen är det ju alltid den lilla klick som skriker högst som hörs och syns bäst, så även när det kommer till problem. Den stora massan utan problem brukar ju inte säga något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrOrsh:

Tänkte bara höra om ni som sitter med denna skärm upplever att kanterna av bilden får en typ av 3d-effekt och försvinner om man tittar på dem i för snäv vinkel? Skrev en tråd om detta som kan hittas här, fick dock inga svar. Så tänkte att jag kanske kunde höra med någon som faktiskt kör med en annan Ultra Wide-skärm (som jag är intresserad av).

ja, tror det är pga den matta filmen som de har lagt på. men det är bara om jag sitter nära som jag märker det.
är otroligt nöjd med min skärm.

Visa signatur

Chassi: Hex Gear R80 CPU: i7 6950X RAM: Corsair Dominator Platinum 64GB DDR4 2800MHz Grafik: ASUS GTX 1080Ti ROG Poseidon SLI Moderkort: MSI X99A XPOWER GAMING TITANIUM Kylning: Custom loop SSD: Samsung 960 PRO 1TB Nätagg: Corsair AX1200i Ljudkort: ASUS Essence STX II Bildskärm: 55" LG OLED55B7V Keyboard: Ducky MIYA Pro Sakura

Permalänk
Medlem

Fick hem skärmen här om dagen och har suttit med den nu snart två dagar, så tar väl och listar lite plus och minus

+ Förjäkla stilren och snygg skärm. Inget extremt gaming-bling-bling utan en väldesignad produkt!
+ 3440x1440 är min nya standardupplösning.
+ Fin bildkvalitet direkt från boxen. Behövde givetvis ställa ned ljusstyrkan, men i övrigt perfekt.
+ Obefintlig ghosting med normalläget i Response Time. Ställer jag Respons Time till Fast/Snabb så ser man små skuggor vid snabba rörelser i spel. Visst är det inte som 144Hz men det känns ändå helt acceptabelt vid både fönsterhantering och spelande!

- Högtalarna är långt ifrån så bra som de flesta recensioner säger. Basen är i princip obefintlig. Acer X34 hade betydligt bättre ljud. Det funkar dock för slölysning på Spotify och spelande på låg volym när barnen gått och lagt sig.
- Vet inte om det är kurvan på skärmen eller beläggningen på skärmen, men som med alla andra ultra wide-skärmar blir kanterna på skärmen suddiga/får en 3d-effekt (de sista millimetrarna) om man tittar mot hörnen i en vinkel. Förmodligen en vanesak. Jag stör mig inte nämnvärt på det.
- När jag har DisplayPort 1.2 aktiverat i inställningarna verkar det ibland uppstå små ”pop” i högtalarna. Försvinner helt när jag stänger av DP 1.2.
- Skärmen har ett svagt surrande ljud. Gissar att det kommer från nätaggregatet. Ändrar karaktär minimal beroende på vad som visas på skärmen. Dock är jag EXTREMT känslig för denna typ av ljud så det är mycket möjligt att en vanlig användare inte hör det alls
- Skärmen känns något mer ”stickig” i ögonen än vad min gamla iMac-skärm gjorde. Förmodligen en vanesak som nog kan ha med det breda formatet att göra också.

Så efter att ha gått igenom en cirka 5 stycken skärmar är det faktiskt denna jag behåller. Den är inte helt perfekt. 100Hz hade varit trevligt, men spel rullar på riktigt bra ändå! Några småsaker som inte riktigt är klockrena som t.ex. ljudet och det svaga surrandet. Men jag kan leva med dem.

Kan rekommendera skärmen!

Permalänk
Medlem

Sitter med en AOC Q2963 och är helnöjd.

Det man, precis som andra skriver i tråden, kan önska sig mer av är: större panel, högre upplösning och mindre BLB. Däremot är det fullt acceptabelt BLB.

Den går att klocka upp till 73Hz för min del. Är det någon som testat eller vet om DELL-skärmen går att klocka?
Det kan tyckas trivialt att klocka 13hz mer, men jag inbillar mig i alla fall att det gör mycket för flytet.

edit: klockning till 73hz syftar på att den då fortfarande klarar att sync:a alla frames i 73hz.. den går att klocka högre, men då tappar den sync och det blir ju kontraproduktivt

Visa signatur

-----

AMD 5600x :: 3080 :: Oculus Rift S + Flygnördsprylar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zepophan:

Sitter med en AOC Q2963 och är helnöjd.

Det man, precis som andra skriver i tråden, kan önska sig mer av är: större panel, högre upplösning och mindre BLB. Däremot är det fullt acceptabelt BLB.

Den går att klocka upp till 73Hz för min del. Är det någon som testat eller vet om DELL-skärmen går att klocka?
Det kan tyckas trivialt att klocka 13hz mer, men jag inbillar mig i alla fall att det gör mycket för flytet.

edit: klockning till 73hz syftar på att den då fortfarande klarar att sync:a alla frames i 73hz.. den går att klocka högre, men då tappar den sync och det blir ju kontraproduktivt

Testade bara 75Hz och där tappar den frames enl. http://www.testufo.com/#test=frameskipping. Ska testa lite mer ikväll om jag hinner Skulle ju inte göra något om den klarade 73Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrOrsh:

Testade bara 75Hz och där tappar den frames enl. http://www.testufo.com/#test=frameskipping. Ska testa lite mer ikväll om jag hinner Skulle ju inte göra något om den klarade 73Hz

gjorde samma, men stegade ner från 75 till 74.. sen 73 med lyckat resultat. Kan varmt rekommenderas

Visa signatur

-----

AMD 5600x :: 3080 :: Oculus Rift S + Flygnördsprylar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zepophan:

gjorde samma, men stegade ner från 75 till 74.. sen 73 med lyckat resultat. Kan varmt rekommenderas

Verkar inte klara en Hz över 60 :-/ Skippar någon frame då och då enl. testet. Gissar att om den inte klarar 62Hz så lär den inte klara typ 72 heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blub:

Har haft skärmen i ett par veckor nu och är helnöjd. Kommer nog aldrig gå ifrån 21:9-formatet igen

Tänkte bara höra om din (eller andra som läser detta:s) skärmar har någon form av elektriskt surrande om man lyssnar rakt framför skärmen? Gissar att det kommer från nätaggregatet då det verkar härstamma från precis till höger om Dell-loggan (sett framifrån). Inte något extremt högt ljud alls, men det finns ständigt där, och verkar ibland bli lite högre när vissa saker (färger) visas på skärmen.

Är detta något som finns på din skärm också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrOrsh:

Har haft skärmen i ett par veckor nu och är helnöjd. Kommer nog aldrig gå ifrån 21:9-formatet igen

Tänkte bara höra om din (eller andra som läser detta:s) skärmar har någon form av elektriskt surrande om man lyssnar rakt framför skärmen? Gissar att det kommer från nätaggregatet då det verkar härstamma från precis till höger om Dell-loggan (sett framifrån). Inte något extremt högt ljud alls, men det finns ständigt där, och verkar ibland bli lite högre när vissa saker (färger) visas på skärmen.

Är detta något som finns på din skärm också?

Nop, jag kan inte höra något surrande alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blub:

Nop, jag kan inte höra något surrande alls.

Ah ok. Får väl mejla Dustin och höra vad de säger. Worst case får jag väl kanske testa att byta den mot en ny.

Jobbigt med dessa gigantiska kartonger som ska skickas i sådant fall bara

Tack för inputen Blub!

Permalänk
Medlem

Hej!
Har precis fått hemma denna underbara skärm!
Ni som lyckats överklocka den, hur hög framerate har ni?

Tror ni Dell vägrar hantera ett garantiärende om skärmen går sönder efter att man kört den överklockad?

Visa signatur

AMD 7950x | Asus ROG X670E GENE | MSI RTX 4090 Suprim X l 32GB Corsair DDR5 l 980 Pro 2tb | Corsair AX1600i | NZXT h400

Permalänk
Medlem

Trevlig skärm. Synd att man köpte u2515h för några månader sedan. Dock nöjd med den. Hur är backlightbleed när den är välvd? kan tänka mig att det är svårare att få till.

Visa signatur

MB: ASUS Z170-A | CPU: Intel i5 6600K, Stock | RAM: 2*8GB Corsair DDR4|GPU: Asus MSI 1070 GamingX | PSU: Corsair 600W G-series 80 Plus | CHASSI: Fractal Design Define R3 |

Permalänk
Medlem

Fick hem den här förrgår, helt underbar skärm!

Lite ovant med storlek och formatet då jag kommer från en single 23" 1080p 16:10. Sjukt mycket mer arbetsyta och förhållandet mellan storlek <-> upplösning känns bra då all text är läsbart utan ansträngning och utan att kännas för smått.

@defectus: det syns, mest i övre hörnen, men även lite i de nedre. Dock är det inget som stör mig alls, men är man känslig så...