Permalänk

Grymt spel ,har fastnat!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Jag såg torpedplan lägga av torpederna 1-1,5 båtlängre ifrån sina mål och då är det för vissa måltavlor omöjligt att komma undan = döda och destoryers kan komma undan med uppmärksamhet men också tur. Sen om det läggs 2 torpedmattor från olika vinklar, ja då är du körd.
Men det kanske är så att det blir bättre på högre nivåer med bättre AA vilket nämndes tidigare i denna tråd.

Ganska roligt att titta på Battleships på högre tier. Yamato har till exempelt sjukt många AA-kanoner på sidorna.

Skrivet av Rosapantern:

Nog med WoT nu tycker jag vi snackar WoW istället. Jag har bara spelat ett par dagar nu och det mesta med mitt battleship som är T4. Jag använder mer och mer AP för jag tycker att man skadar betydligt mer med dem än med HE, ni som lirat lite längre vad använder ni mest?

Skickades från m.sweclockers.com

Personligen försöker jag använda AP så mycket som möjligt. Ingen egentlig vitts om du skjuter mot akt eller för på ett skepp, men får du in en fin sidosalva på någon så gör det jävligt ont.

Höll på och argumentera med en Cleaveland under en match om just HE vs. AP och han dissade AP hårt. Han försökte förvisso skjuta på mig som hade ett Battleship, så det var inte så konstigt att han dingade.

Precis som i World of Tanks så gör AP skott generelt mer skada eftersom de har högre penetration och därmed högre potential att göra intern skada, medans HE för det mesta endast gör yttliga skador. Mycket eld dock, om du tycker om sånt. Nu vet jag inte om WoT/WoW har penetration/damage fall off, men det kan vara något att tänka på också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hoster:

Höll på och argumentera med en Cleaveland under en match om just HE vs. AP och han dissade AP hårt. Han försökte förvisso skjuta på mig som hade ett Battleship, så det var inte så konstigt att han dingade.

Cleven hade nog rätt i det fallet iaf.

Det finns två fall där AP inte är särskilt effektivt; om du träffar för mycket armor för din penetration kommer skottet att bounca och göra 0 eller minimal skada, samt om du träffar ett target med allt för lite armor då du riskerar en overpenetration och ditt skott går rakt igenom och endast gör ~10% skada.

Så generellt:
-i en Destroyer: skjut HE på allt och alla
-i en Cruiser: AP mot andra cruisers, annars HE
-i ett Battleship: HE mot destroyers, AP mot allt annat

Fire damage ska heller inte underskattas och är helt klart the way to go om du skjuter på ett större skepp än vad du själv är i istället för att hoppas på den minimala chansen att lyckas penetrera ett citadel i den situationen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kronvrak:

Finns det ingen Off-line tränings läge i spelet?

du kan ju dock köra mot bots ? alltså spelare vs bots då kanske lite lättare än vs spelare bara som har mera spelare på kartan.

Permalänk
Medlem

@den: Ja, jag kan ju säga att det är ett smart alternativ som Battleship att sätta eld på en Carrier om du kommer upp nära en sådan. Desto mindre plan han kan skicka mot dig, desto bättre. Samt, är du tillräckligt nära kommer bomb planen/torpedo-bombarna att komma efter dig även om carriern sjunker, så bränn ner skiten och neka landingsbanan.

Cleaveland:ens argument var dock att AP inte var något att ha, ingen mening att använda dem, oavsett situation, medans jag försökte förklara att dom gör bra skada om du penetrerar och träffar något viktigt, vilket inte borde vara allt för svårt med en Cleaveland (mot andra Cruisers) då de har så många kanoner. Men nej, skit helt igenom enligt honom. :X

Försökte också peka ut att ett Battleship kanske inte var det bästa alternativet till motståndare att använda AP mot som en Cruiser, men no deal.

Brukar endast använda AP som Battleship, mot andra Battleships (ev. Cruisers) eller Carriers, och då fungerar det bra för mig. Man får välja rätt mål, helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hoster:

Man får välja rätt mål, helt enkelt.

Ja, och vara medveten om att det här är något som helt säkert kommer att förändras i kommande balanseringar. Förra patchen t.ex. var det helt enkelt HE som gällde oavsett, medan det just nu är mer blandat. Även om det är lite för statiskt (skjut ammunition x på mål y) i mitt tycke.

Permalänk
Medlem

Har än så länge bara testat japanska båtar. Men finns det stora skillnader på Amerikas och andra länders som i wot där länderna har lite olika tänk på sina tanks. Eller är de i stort sätt likvärdiga?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Ja det är en del skillnad, när det kommer till cruisers så har usa generellt högre RoF men lägre kaliber, bättre AA men inga torps (bortsett från lägre tiers)

BBs så har japanerna oftast längre range, lite mer kraft men och större skepp och sämre AA.

DDs så har usa överlägsna kanoner men oftast underlägsna torps osv.

Men som sagt bara generellt vad man kan vänta sig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Sitter med en Pensacola nu och fullkomligt hatar skeppet..

Älskade att man med Omaha och Cleveland kunde vara lite av en brawler, gå in hårt och terrorisera precis allt.
Med Pensacola är man helt körd om man använder samma spelstil.

Lite mer sniper över Pensacolan och ja känner att det kommer ta en evighet innan man levlar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralRushHour:

Ja det är en del skillnad, när det kommer till cruisers så har usa generellt högre RoF men lägre kaliber, bättre AA men inga torps (bortsett från lägre tiers)

BBs så har japanerna oftast längre range, lite mer kraft men och större skepp och sämre AA.

DDs så har usa överlägsna kanoner men oftast underlägsna torps osv.

Men som sagt bara generellt vad man kan vänta sig.

Skickades från m.sweclockers.com

okej jag är just nu inne på första japanska slagskeppet tänkte ta mig till hangarfartyget för att testa det.

Något jag tänkte på. påverkar vind något? Ex om jag skjuter i medvind når kanonen extra långt då? Eller är det samma som i world of tanks.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Var väldigt insatt tills alla mina stats/ skepp försvann...... Får väll försöka jobba igen det då....

Permalänk
Medlem

Kan man få varjrar/kablar att bli "snygga" alltså inte massa pixlar som håller på och fladdrar runt?
Jag har ställt in AA på max jag kör spelet i 3840x2160 men det ser fult ut hur jag än gör.
http://imgur.com/E0m2dRU Den bilden är dock väldigt komprimerad men ni ser vad jag menar om ni kikar i masterna samma gäller staketen.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Något jag tänkte på. påverkar vind något? Ex om jag skjuter i medvind når kanonen extra långt då? Eller är det samma som i world of tanks.

Ingen vind nej, gäller bara att vara med på hur du och din fiendes skepp seglar vilket påverkar hur mycket du behöver leda fienden.

Permalänk

Jag har börjat lira mer med Carrier och börjar bli rätt bra, men något som stör mig är att amerikanernas Carrier är mycket bättre på grund av att de har flera fighters än vad japanerna har... Jag har ingen chans i luften mot dem utan måste ständigt undvika dem vilket jag tycker är dålig balansering, spelet är ju dock i Beta fortfarande så jag hoppas att det kommer bli jämnare mellan dem.

Permalänk
Medlem

Har det brittiska slagskeppet Warspite.
Skoj med flygplanet, då får man en vy från ovan när man ska sikta.
Tråkigt dock att man bara får ha det i luften i 100 sekunder!

Annars är Warspite ganska dåligt, det tar en evighet att rikta in kanontornen och nästan omöjligt att träffa. Efter en salva, tar det en halvminut att ladda om.

Så fort det är hangarfartyg och jagare i spelet som det oftast är... Är Warspite ett lätt offer för torpeder. Har sällan lyckats undvika torpeder, det är svårt att styra.

Prövat spela lite med jagare, de är mer min smak. snabbt skjutande kanoner och med torpeder som får större fartyg att fly...

Visa signatur

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+240GB SDD, Linux Mint 18.2/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint 18.1, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kronvrak:

Har det brittiska slagskeppet Warspite.
Skoj med flygplanet, då får man en vy från ovan när man ska sikta.
Tråkigt dock att man bara får ha det i luften i 100 sekunder!

Annars är Warspite ganska dåligt, det tar en evighet att rikta in kanontornen och nästan omöjligt att träffa. Efter en salva, tar det en halvminut att ladda om.

Så fort det är hangarfartyg och jagare i spelet som det oftast är... Är Warspite ett lätt offer för torpeder. Har sällan lyckats undvika torpeder, det är svårt att styra.

Prövat spela lite med jagare, de är mer min smak. snabbt skjutande kanoner och med torpeder som får större fartyg att fly...

En halv minut har jag på mitt japanska slagskepp och tycker inte det är så farligt med tanke på att man kan slå ut endel fiendeskepp man möter på en bra salva.

Jag har inte riktigt bestämt mig för vad jag gillar bäst men Jagare är rätt roliga faktiskt men de tål ingenting.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Var nog trött när jag skrev två minuter. 30 sekunder att ladda men Warspite det som tar tid är också att vrida tornen.

En enda gång var det sjöslag helt öppet hav, annars är "Random battle" bland öar som i skärgården, där svenska flottan använder/använde robotbåtar, inte stora slagskepp...

Sålde Warspite... Är inte något slagskeppar ämne

Visa signatur

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+240GB SDD, Linux Mint 18.2/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint 18.1, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.

Permalänk

Du ska hålla dig borta från tighta områden med BBs, stanna ute på öppet vatten, ändra kurs hela tiden så du försvårar för Destroyers att torpa dig.

Skulle du hamna med ett gäng cruisers så kan du försöka hänga på, annars håll dig tillsammans med BBs ute på mer öppna ytor.

Permalänk

Vad är den högsta xp:n ni fått?

Hade precis mitt bästa spel xp-vis och landade på 4,700xp.
Premium medlemskap men ingen Confederate flagga (hade hamnat på 7k xp om jag hade haft en )

Permalänk

Hur stora chanser har man att lyckas i det här spelet om man inte betalar pengar för premium eller köpa fartyg etc. ?

Permalänk

Premium ger lite mer XP vilket betyder att du snabbare rankar upp.
Utan Premium i den här matchen så hade jag fått 3,1 vs 4,7.

Premium skepp är totalt värdelöst och ska endast köpas för att du vill köra nåt annorlunda skepp osv som t.ex. Atlanta med sin helt sinnesjuka Rate of Fire.

En sak du kan göra är att köpa guld värt lika mycket som du skulle betala för ett vanligt spel, lägg det guldet på medlemskap och kör hårt.

Permalänk

OK tack GeneralRushHour Skall följa dina råd !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Hur stora chanser har man att lyckas i det här spelet om man inte betalar pengar för premium eller köpa fartyg etc. ?

I world of tanks kan det bli kämpigt att gå plus i högre tiers innan man blivit duktig i alla fall. Antar att det samma gäller detta spelet men det är ju bara att hålla sig till skepp där du går plus och gå upp när du blivit skicklig, om det skulle vara fallet. Jag har bara några Tier 3 båtar än så länge

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Har lirat WoT i ca 2 år nu, så tänkte jag skulle hoppa in o testa lite WoW.
Testade WoA förut men föll inte för det och avinstallerade efter ett par veckor, hoppas detta kan få mig lika hooked som WoT.
see you on the battlefield

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralRushHour:

Premium ger lite mer XP vilket betyder att du snabbare rankar upp.
Utan Premium i den här matchen så hade jag fått 3,1 vs 4,7.

Premium skepp är totalt värdelöst och ska endast köpas för att du vill köra nåt annorlunda skepp osv som t.ex. Atlanta med sin helt sinnesjuka Rate of Fire.

En sak du kan göra är att köpa guld värt lika mycket som du skulle betala för ett vanligt spel, lägg det guldet på medlemskap och kör hårt.

Ger inte premium skepp mer cash, som i WoT? Där så var det ju värdelöst att köra T7-T10 utan premium, du förlorade ofta mer pengar än du fick. Jag har typ 6 premium tanks i WoT, hälften fick man gratis, inklusive T34:an som är en pengako ^^. Dom är ju dom enda som gör det drägligt att köra i högre tiers. Nåja, förutom min maxade Tiger tank, den fyrkanten älskar jag oavsett den tjänar stålar eller inte.

Hursomhelst, så har jag kört 2 rundor var i starter skeppen. Vann alla 4, kom rankat 1-2 i laget rundorna utom första (tror jag var 4:a där) utan att förlora båten en enda gång. Man märker ju att man är van vid designen, haha.

Har hållit ett öga på Warships ett bra tag och det är riktigt trevligt som gratis slöspel, snäppet bättre än WoT pga av det inte verkar gå att campa på samma sätt. En båt går ju liksom bara framåt. Sen vet jag inte hur det ser ut i högre tiers, tom i WoT har jag alltid funnit T1-3 vara helt klart roligast, T4-7 pengatjänarna, T8-T10 rätt så tråkigt.

Det enda jag inte gillar är att trots att man kör på SSD så är det microstuttering då och då :/

Permalänk
Skrivet av murklor:

Ger inte premium skepp mer cash, som i WoT?

Jag hade Atlanta och nu äger jag Atago (som ska säljas igen, behöver miljonerna ) och jag har inte märkt av nån skillnad på vanliga skepp och premium skepp sett till hur mycket mer XP du får.

Jag har t.ex. aldrig fått 4,7k xp med ett premium skepp förut och då har jag en Tier 7 Pensacola för tillfället.

Du får säkert mer men jag tror det är såpass lite att det inte ens märks.
Ett annat problem du har med Premium skepp är XP:n du genererar kostar pengar att konverteras till free XP.
Så för mig är premium skepp inget annat än om du vill köra lite intressanta skepp då och då men som oftast har större nackdelar än fördelar.

-
Om nån har en Cruiser i Tier 6-7-8 och vill köra tillsammans så hojta till, jag har 80k xp jag måste hitta så jag får min New Orleans och det är alltid roligare att köra tillsammans med nån.

Permalänk
Medlem

Det är rätt kul fan, laddade ned det nyss, vann mitt första slag med 2 kills och den sista var ett slagskepp tror jag, den hade dubbel pipiga kanoner!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Det är rätt kul fan, laddade ned det nyss, vann mitt första slag med 2 kills och den sista var ett slagskepp tror jag, den hade dubbel pipiga kanoner!

T1 japanska kryssaren har dubbelpipiga kanoner, om du precis starta tror jag inte du mötte ett slagskepp, men du kan ju haft otur och mött T3

Har själv kört lite mer nu och det är som sagt riktigt kul. Kommit till T3, St Louis är nog ett skeep som jag kommer ha kvar hela tiden. Hade en awesome strid mot en annan St Louis, 1 mot 1, till slut var vi på ca 1km avstånd och bara cirklade varandra medans vi konstant avfyrade kanonerna, lol. Måste sett roligt ut från avstånd.

Permalänk
Medlem

Premium skeppen kan användas för att ranka upp dina generaler om du vill ha en med lite stats till en annan båt (kanske en carrier?), sen så får du ju pengar för det också såklart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

T1 japanska kryssaren har dubbelpipiga kanoner, om du precis starta tror jag inte du mötte ett slagskepp, men du kan ju haft otur och mött T3

Har själv kört lite mer nu och det är som sagt riktigt kul. Kommit till T3, St Louis är nog ett skeep som jag kommer ha kvar hela tiden. Hade en awesome strid mot en annan St Louis, 1 mot 1, till slut var vi på ca 1km avstånd och bara cirklade varandra medans vi konstant avfyrade kanonerna, lol. Måste sett roligt ut från avstånd.

Fast detta fartyg hade US flagga så ingen japan Men det var mest tur för han var väldigt skadad och jag bara segla förbi och bomba haha.

Finns de någon Sweclockers flotta eller liknande?