Permalänk
Medlem

It has arrived! Time to test it before I install the waterblock and backplate, which are on the way from EKWB headquarters.

Visa signatur

*I write in English as I'm not fully fluent in Swedish.

Permalänk

I'm just about to get a TI + waterblock myself, did everything work out for you?

Permalänk

Hej!

Lånar tråden lite. Jag vill köpa vattenblock till min 980 ti. Men jag är inte så kunnig i området. Vad kommer jag behöva mer än dem?;
EK-FC Titan X/980 Ti - Acetal+Nickel
Corsair H60 Hydro Series

Behöver jag något mer än dessa två? Mitt kort är Evga sc med "reference cooler"

Permalänk
Skrivet av sertacumas:

Hej!

Lånar tråden lite. Jag vill köpa vattenblock till min 980 ti. Men jag är inte så kunnig i området. Vad kommer jag behöva mer än dem?;
EK-FC Titan X/980 Ti - Acetal+Nickel
Corsair H60 Hydro Series

Behöver jag något mer än dessa två? Mitt kort är Evga sc med "reference cooler"

Hallå tänkte du koppla ihop H60 med ett vattenblock det går inte. Du måste bygge en custom loop då.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Skrivet av Gunner357:

Hallå tänkte du koppla ihop H60 med ett vattenblock det går inte. Du måste bygge en custom loop då.

Vilka passar till GPU:n då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sertacumas:

Vilka passar till GPU:n då?

Det blocket passar, men inte H60. H60 är en AIO vattenkylare till processorn, och funkar inte att koppla in själv till ett GPU block. Då måste du bygga en egen loop.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | Nvidia Geforce RTX 4070 Ti 12gb | Corsair Vengeance DDR5 6000MHz RGB CL30 2x16GB | EVGA Supernova G2 750W | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av ZyntaaX:

Det blocket passar, men inte H60. H60 är en AIO vattenkylare till processorn, och funkar inte att koppla in själv till ett GPU block. Då måste du bygga en egen loop.

Okej. Då förstår jag det! Jag får nog läsa på lite på nätet om hur man går tillväga för att bygga en egen loop. Eller så får jag ta Evga´s vattenblockslösning. Dock har de aldrig det i lager. Har ni några tips?

Permalänk

Hej igen!

Det kanske inte är relevant här men jag pratade med evga support idag angående EVGA ACX 2.0+ Cooler for GTX TITAN X och frågade de om det skulle passa till en 980 ti. Så fick jag följande svar:

"It will fit however the fans will have same behavior and fan curve as the reference fan so they will not stop like a native ACX 2.0 card."

Rätta mig om jag förstod fel här nu då. Fan curve kan man ju fixa till med afterburner eller? Och så säger de att de kommer inte att sluta snurra som ett ACX kort. Det förstår jag inte riktigt. Det kvittar väl om fläktarna slutar snurra eller inte?

Permalänk
Skrivet av sertacumas:

Hej igen!

Det kanske inte är relevant här men jag pratade med evga support idag angående EVGA ACX 2.0+ Cooler for GTX TITAN X och frågade de om det skulle passa till en 980 ti. Så fick jag följande svar:

"It will fit however the fans will have same behavior and fan curve as the reference fan so they will not stop like a native ACX 2.0 card."

Rätta mig om jag förstod fel här nu då. Fan curve kan man ju fixa till med afterburner eller? Och så säger de att de kommer inte att sluta snurra som ett ACX kort. Det förstår jag inte riktigt. Det kvittar väl om fläktarna slutar snurra eller inte?

Om det är vattenblock till ett 980 Ti vi pratar om så det sitter inte fläktar på blocket så det behöver du inte bry dig om det.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Skrivet av Gunner357:

Om det är vattenblock till ett 980 Ti vi pratar om så det sitter inte fläktar på blocket så det behöver du inte bry dig om det.

Nej. Det är en luftkylare. Jag kollar lite olika alternativ för att kyla min 980ti. Den går upp till 61 grader idle. Dock kör jag 144hz.

Permalänk
Medlem

Yeah, I know I'm late in this but Inet has the real EVGA backplate for 980Ti.
http://www.inet.se/produkt/5411449/evga-backplate-till-gtx-98...

Visa signatur

..:[EVGA Z97 Classified][Intel Core i7 4790K @ 4.8][4x8GB Dominator @ 2133 XMP][2x EVGA GTX 980 Ti SC+ ACX 2+][Cooling EKWB custom loop]:..
..:[EVGA X99 FTW K][Build in progress]:..

Permalänk
Skrivet av LazySoft:

Yeah, I know I'm late in this but Inet has the real EVGA backplate for 980Ti.
http://www.inet.se/produkt/5411449/evga-backplate-till-gtx-98...

I took the last one