Permalänk
Medlem

PS4 i dataskärm

För att spara plats har jag kopplat in min PS4 i min dataskärm, som inte har högtalare. Tänkte aldrig att det skulle bli något problem då jag ändå skulle sitta med hörlurar från handkontrollen. Men det går tydligen inte, eller?
Har tittat runt och sökt på lite alternativ och hittat en möjlig lösning:

Denna lilla adapter som delar på ljud och bild
http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/kablar-a...

Men det känns som att det borde finnas en smidigare lösning som jag har missat.
Hur har ni löst det eller har ni några bra tips på en snygg lösning?

Permalänk

Har inte skärmen någon ljudutgång? Borde ha en sådan om den har hdmi.

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk
Medlem

har kört min ps4 på datorskärm ett par gånger dock har jag playstations egna trådlösa hörlurar som man har usb dongel till, funkade utmärkt finns inget goare o slippa kablarna när man kör konsoll

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deaft:

Men det känns som att det borde finnas en smidigare lösning som jag har missat.

Håll inne ps-knappen på kontrollern tills det kommer en meny->"Adjust sound and devices"->"Headphone output" (byt Chat->All).

Permalänk
Medlem

Det finns ju 3,5 mm hörlursuttag i kontrollen, använd denna så kommer allt ljud ut där. Lycka till!

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av AltUnderCtrl:

Har inte skärmen någon ljudutgång? Borde ha en sådan om den har hdmi.

Skrivet av Adnerhill:

har kört min ps4 på datorskärm ett par gånger dock har jag playstations egna trådlösa hörlurar som man har usb dongel till, funkade utmärkt finns inget goare o slippa kablarna när man kör konsoll

Skrivet av lntg:

Håll inne ps-knappen på kontrollern tills det kommer en meny->"Adjust sound and devices"->"Headphone output" (byt Chat->All).

Skrivet av joeldeluxe94:

Det finns ju 3,5 mm hörlursuttag i kontrollen, använd denna så kommer allt ljud ut där. Lycka till!

Jag hittade felet. Jag hade anslutit två ljudutgångar, både via hdmi och 3,5mm jacket så och då blev ljudet från hdmin sekundär. Tack för tipsen hörni