Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Vi tackar för feedbacken och ska förtydliga detta på vår hemsida.

Tack.

Det är väl inte en så stor grej egentligen, men tycker ändå att det var lite konstigt skrivet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Vi tackar för feedbacken och ska förtydliga detta på vår hemsida.

"Rabatten gäller hela vårt sortiment, beroende på prissättning kan rabatten variera och det kan förekomma varor som redan är så prispressade att det inte är möjligt att ge ytterligare rabatt."

Testade 10 varor i ett par olika kategorier..
Det var rabatt på en av dem, hela != 1/10.. byt ut hela mot "liten del" så ljuger ni inte iaf.

EDIT: och tittar jag på prisjakt så är ni med rabatten ändå inte billigast på den produkten, så det var ju ganska meningslöst...

stavfel
Permalänk
Medlem

Om det är någon "superrea" ni räknar ner till så skulle jag önska att ni rear ut logitech 3d PRO eller någon annan joystick. Det är allt för sällan ni rear några flyg tillbehör @komplett

Permalänk
Entusiast

@Foxmaner
Längst ner på sidan 158 har komplett skrivit att de endast räknar ner till deras streamstart, ingen rea.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

@Jonssown: jaha.... Så det enda dom "ger" oss är en rea på 10% på utvalda produkter?
Då får väll mitt nästa köp av joystick gå till cdon då. Tyvärr.....

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Foxmaner:

@Jonssown: jaha.... Så det enda dom "ger" oss är en rea på 10% på utvalda produkter?
Då får väll mitt nästa köp av joystick gå till cdon då. Tyvärr.....

"Upp till" 10% på utvalda produkter.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt Kompletts strategi med att gå ut tidigt för att skapa en hype över deras "prisfester" och "6H SUPERREA".
För när det sedan väl gäller göra kunderna besvikna på mediokra erbjudande, och dessutom
ofta dammsamlare som de vill bli av med och inte sånt kunderna efterfrågar.
Känns inte speciellt smart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Vi tackar för feedbacken och ska förtydliga detta på vår hemsida.

4 timmar senare och inget har ändrats, dvs ni ljuger fortfarande rkat upp i ansiktet på oss kunder.
Tack o hej komplett nu blir det inget mer handlat av er på en bra tid framöver (visserligen hade det inte blivit mycket i alla fall)!

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

4 timmar senare och inget har ändrats, dvs ni ljuger fortfarande rkat upp i ansiktet på oss kunder.
Tack o hej komplett nu blir det inget mer handlat av er på en bra tid framöver (visserligen hade det inte blivit mycket i alla fall)!

De uppdaterade iofs fotnoten hyfsat kort efter de sa att de skulle göra det. Prova uppdatera sidan...
"*Rabatten gäller hela vårt sortiment, beroende på prissättning kan rabatten variera och det kan förekomma varor som redan är så prispressade att det inte är möjligt att ge ytterligare rabatt. Vid köp av Komplett-PC och uppgraderingspaket, kontakta vår kundservice för hjälp med eventuell rabatt."

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem

Det står fortfarande HELA vilket ÄR en lögn.
Det är en jävla skillnad på "HELA SORTIMENTET" och "DELAR AV SORTIMENTET" ett betyder ALLT det andra INTE ALLT.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Ni har inga planer på rea på Fractal Design Define R5 &/ Samsung 850 Evo 500GB ?

Visa signatur

Photo enthusiast, IT-geek, coder, designer & self-proclaimed pixel-peeper. All in all I have a strange interest in collecting light with electronic devices in unusual but specific ways.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av jon lord:

Ni har inga planer på rea på Fractal Design Define R5 &/ Samsung 850 Evo 500GB ?

Vi noterar önskemålet till kommande kampanjer /Jonathan

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Hej. Tog detta i er chatt men kan ta det här också. Jag är sugen på trackir. I sverige fanns det en återförsäljare som nu gick i konkurs. Undrar om ni skulle kunna ta in den? ni skulle ju få ett stort övertag eftersom att ni då är ensamma och trackir är nästan ett måste vid te.x flygning

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Foxmaner:

Hej. Tog detta i er chatt men kan ta det här också. Jag är sugen på trackir. I sverige fanns det en återförsäljare som nu gick i konkurs. Undrar om ni skulle kunna ta in den? ni skulle ju få ett stort övertag eftersom att ni då är ensamma och trackir är nästan ett måste vid te.x flygning

Jag vidarebefordrar ditt önskemål till våra inköpare så får vi hålla tummarna för att de dyker upp /Jonathan

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Hej, jag har skickat två mail till er angående ett garanti/reklamations ärende men får inget svar överhuvudtaget. Det första mailet skickades den 9:e augusti och det andra den 12:e augusti.

Permalänk
Entusiast

@felix05: Hör med deras Live chatt om inte annat.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av felix05:

Hej, jag har skickat två mail till er angående ett garanti/reklamations ärende men får inget svar överhuvudtaget. Det första mailet skickades den 9:e augusti och det andra den 12:e augusti.

Ring eller Chatta med dom så får du snabbt svar. Ingen ide att mejla om du vill få svar snabbt

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av felix05:

Hej, jag har skickat två mail till er angående ett garanti/reklamations ärende men får inget svar överhuvudtaget. Det första mailet skickades den 9:e augusti och det andra den 12:e augusti.

Hej, beklagar om du inte fått svar på ditt ärende i tid. Återkom med ditt casenummer i ett PM här på SweClockers så undersöker jag vad som hänt. /Jonathan

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Jag har inte fått något casenummer än från er, då ni inte besvarat mig ännu. Jag har dubbelkollat att det är skickat till rätt address... Jag ringer väl eller testar livechatten annars. Tyckte bara det var konstigt.

Permalänk
Medlem

Hur fungerar det om man ska ångra ett köp? Har fått en sedel att lägga i kartongen men det borde väl vara med en fraktsedel? "Fria returer"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Hur fungerar det om man ska ångra ett köp? Har fått en sedel att lägga i kartongen men det borde väl vara med en fraktsedel? "Fria returer"

Man ska prata med dom så får man en.

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som haft problem med kompletts support?

Jag har ett R9 280 som flickrar för att sedan dö helt. Jag provade det mesta, uppdaterade drivrutiner, installerade om windows, provade kortet i en annan dator osv för att sedan skicka in det till komplett. Jag fick tillbaks kortet och ett mail där det stod att det fungerade som det ska. Jag provade kortet igen, samma fel fortfarande. Provat det i två datorer till, samma fel på dom datorerna. Nu väntar jag på svar ifrån Kompletts support igen, men dom verkar ignorera mig och tycker att det är handhavande trots alla mina försök och att jag bifogat en film som visar problemen.

Jävligt dåligt med tanke på att man handlat av dom i 10+ år.

Permalänk
Medlem

Någon chans att man ser Seagate NAS ST4000VN000 64MB 4TB komma nedåt 1500kr igen?

Sorgligt att se att prisutvecklingen gått uppåt sedan ni fick in den 2013-12-01. Då kostade den 1729kr hos er. Sen har den varit nere och vänt på 1399kr.

Nu är priset 1749kr.

Ångrar starkt att jag inte köpte två till i juni under er 6H rea.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av denni:

Någon mer än jag som haft problem med kompletts support?

Jag har ett R9 280 som flickrar för att sedan dö helt. Jag provade det mesta, uppdaterade drivrutiner, installerade om windows, provade kortet i en annan dator osv för att sedan skicka in det till komplett. Jag fick tillbaks kortet och ett mail där det stod att det fungerade som det ska. Jag provade kortet igen, samma fel fortfarande. Provat det i två datorer till, samma fel på dom datorerna. Nu väntar jag på svar ifrån Kompletts support igen, men dom verkar ignorera mig och tycker att det är handhavande trots alla mina försök och att jag bifogat en film som visar problemen.

Jävligt dåligt med tanke på att man handlat av dom i 10+ år.

Hade liknade problem med mitt grafikkort som jag köpt från komplett. Jag spelade också in filmer och försökte visa specifikt vad som hände.
Jag hade samma problem tre gånger (de sa att de inte fann något fel), sen reklamerade jag det och köpte nytt. Kan säga att det inte är den snabbaste supporten och fick va på dem hela tiden. Satt i telefon med dem dagligen. Ge inte upp om inget fungerar prata med ARN.

Lycka till.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Semjonov:

Hur fungerar det om man ska ångra ett köp? Har fått en sedel att lägga i kartongen men det borde väl vara med en fraktsedel? "Fria returer"

Återkom till oss med ett godkänt returnummer så skickar vi dig en förbetald fraktsedel via e-post eller brev. /Jonathan

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av denni:

Någon mer än jag som haft problem med kompletts support?

Jag har ett R9 280 som flickrar för att sedan dö helt. Jag provade det mesta, uppdaterade drivrutiner, installerade om windows, provade kortet i en annan dator osv för att sedan skicka in det till komplett. Jag fick tillbaks kortet och ett mail där det stod att det fungerade som det ska. Jag provade kortet igen, samma fel fortfarande. Provat det i två datorer till, samma fel på dom datorerna. Nu väntar jag på svar ifrån Kompletts support igen, men dom verkar ignorera mig och tycker att det är handhavande trots alla mina försök och att jag bifogat en film som visar problemen.

Jävligt dåligt med tanke på att man handlat av dom i 10+ år.

Beklagar att vi inte besvarat ditt ärende. Har du möjlighet att återkomma med ditt kundnummer eller returnummer här i ett PM på SweClockers så ska vi undersöka ditt ärende närmare. /Jonathan

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Fade-swe:

Någon chans att man ser Seagate NAS ST4000VN000 64MB 4TB komma nedåt 1500kr igen?

Sorgligt att se att prisutvecklingen gått uppåt sedan ni fick in den 2013-12-01. Då kostade den 1729kr hos er. Sen har den varit nere och vänt på 1399kr.

Nu är priset 1749kr.

Ångrar starkt att jag inte köpte två till i juni under er 6H rea.

Priset på den här produkten baseras på olika faktorer såsom inköpspris, tillgång och efterfrågan. Jag vidarebefordrar ditt önskemål om kampanj på den här produkten till ansvarig avdelning så får vi hålla tummarna för att den dyker upp. /Jonathan

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Iaf, skickade ett mail till komplett om fraktsedel i fredags och fick en efter ett par timmar.

Permalänk
Medlem

Jag undrar.. Hur har komplett tänkt här?

Om man tittar på den här datorn
https://www.komplett.se/k/config.aspx?ConfigSystemId=11044
så är den prissatt 12499.-

Låt nu säga jag byter grafikkort till ett
https://www.komplett.se/msi-geforce-gtx-980-gaming-4gb/824862
Då läggs det till +4829.27 på priset.

Jag byter alltså ut ett gtx960 som listas för 2199.- till ett gtx980 som listas för 5990.- och komplett debiterar 4829.- i mellanskillnad. Hur går den matematiken ihop? Det innebär ju att komplett debiterar 2199 + 4829 = 7028.- för ett kort som säljs för 5990.-
Varför är det ett extra påslag på 1038.- ?

Engångsföreteelse? Misstag? Jag tittar på ett annat paket, https://www.komplett.se/k/config.aspx?ConfigSystemId=11045 som säljs för 16499.-
Den levereras med ett gtx 970 som listas för 3699.-
Jag byter det till ett "GTX TITAN X 12GB" som säljs separat för 11089.- men det blir ett påslag på +9352.52 i paketet.
3699+9352.52 = 13051.52, en diff på 1962.52.
Varför debiteras nästan 2000.- mer för kortet när man lägger till det i ett paket? Det är ju inga småsummor det handlar om, 1962.- ??? varför?

Jag testar ännu ett paket
https://www.komplett.se/k/config.aspx?ConfigSystemId=10970
och byter grafikkort från gtx970 som säljs separat för 3799.-
till ett gtx980ti som säljs separat för 7490.- och det ger ett tillägg på paketpriset på +5303.63
Alltså, 3799 + 5303.63 = 9102,63 istället för 7490, en diff på +1612.63

Jag har också räknat paketen "baklänges", d.v.s om jag köper allt i lösa delar och monterar själv. Det är ju inte på något sätt så att paketen är rabatterade. Första paketet där ger komplett ett påslag på 840.-, det är alltså 840.- dyrare än att köpa lösa delar och montera själv och det säger jag inget om, 840.- för montering tycker jag verkar vettigt. Inet tar 799.- och den lilla diffen må väl få vara.

Det andra paketet har ett påslag på 1544.- och det tredje ett påslag på ungefär 2347.- (svårt att räkna ut 3e paketet pga pris inte listas för ett par prylar), låt vara generös mot komplett och säga 1800, men 1800.- för montering av ett system? Jag har titta flera gånger och kan inte se att jag skulle missat nåt, så antingen är jag synskadad eller så är det nåt spök med kompletts paketpriser.

En annan intressant sak i tredje paketet är att sli (ett extra gtx970) kostar +3799, samma som gtx970 kostar att köpa separat, men om man byter in ett 970 mot ett 980ti istället så uppstår en diff på 1612.-
Varför?

Om jag experimenterar lite mer med paket 3, byter gtx970 (3799.-) mot gtx960 (2199.-) så reduceras priset med 1203.40
3799-1203.40 = gtx 960 kostar därmed 2595.60 och inte 2199, en diff på 396.60.

Liksom... Vad ÄR detta?

Jag gör ett test till, i paket 3 https://www.komplett.se/k/config.aspx?ConfigSystemId=10970

Jag byter minnet
https://www.komplett.se/hyperx-fury-ddr3-1600mhz-8gb-white/81...
för 549.- mot ett
https://www.komplett.se/hyperx-fury-ddr3-1866mhz-16gb-white/8...
för 999.- och det ger ett påslag på 737.58 på paketpriset.
549 + 737.58 = 1286.58 istället för 999.-

Det här ser ju ut att vara genomgående för allt i alla paket.
Har komplett nån bra förklaring till detta?

Jag tycker det är dags för komplett att göra som inet, specificera monteringskostnaden på varje paket. Specificera rubbet, jag vill se att matematiken stämmer när jag köper grejor.

Visa signatur

.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Moxica:

Jag undrar.. Hur har komplett tänkt här?

Om man tittar på den här datorn
https://www.komplett.se/k/config.aspx?ConfigSystemId=11044
så är den prissatt 12499.-

Låt nu säga jag byter grafikkort till ett
https://www.komplett.se/msi-geforce-gtx-980-gaming-4gb/824862
Då läggs det till +4829.27 på priset.

Jag byter alltså ut ett gtx960 som listas för 2199.- till ett gtx980 som listas för 5990.- och komplett debiterar 4829.- i mellanskillnad. Hur går den matematiken ihop? Det innebär ju att komplett debiterar 2199 + 4829 = 7028.- för ett kort som säljs för 5990.-
Varför är det ett extra påslag på 1038.- ?

Engångsföreteelse? Misstag? Jag tittar på ett annat paket, https://www.komplett.se/k/config.aspx?ConfigSystemId=11045 som säljs för 16499.-
Den levereras med ett gtx 970 som listas för 3699.-
Jag byter det till ett "GTX TITAN X 12GB" som säljs separat för 11089.- men det blir ett påslag på +9352.52 i paketet.
3699+9352.52 = 13051.52, en diff på 1962.52.
Varför debiteras nästan 2000.- mer för kortet när man lägger till det i ett paket? Det är ju inga småsummor det handlar om, 1962.- ??? varför?

Jag testar ännu ett paket
https://www.komplett.se/k/config.aspx?ConfigSystemId=10970
och byter grafikkort från gtx970 som säljs separat för 3799.-
till ett gtx980ti som säljs separat för 7490.- och det ger ett tillägg på paketpriset på +5303.63
Alltså, 3799 + 5303.63 = 9102,63 istället för 7490, en diff på +1612.63

Jag har också räknat paketen "baklänges", d.v.s om jag köper allt i lösa delar och monterar själv. Det är ju inte på något sätt så att paketen är rabatterade. Första paketet där ger komplett ett påslag på 840.-, det är alltså 840.- dyrare än att köpa lösa delar och montera själv och det säger jag inget om, 840.- för montering tycker jag verkar vettigt. Inet tar 799.- och den lilla diffen må väl få vara.

Det andra paketet har ett påslag på 1544.- och det tredje ett påslag på ungefär 2347.- (svårt att räkna ut 3e paketet pga pris inte listas för ett par prylar), låt vara generös mot komplett och säga 1800, men 1800.- för montering av ett system? Jag har titta flera gånger och kan inte se att jag skulle missat nåt, så antingen är jag synskadad eller så är det nåt spök med kompletts paketpriser.

En annan intressant sak i tredje paketet är att sli (ett extra gtx970) kostar +3799, samma som gtx970 kostar att köpa separat, men om man byter in ett 970 mot ett 980ti istället så uppstår en diff på 1612.-
Varför?

Om jag experimenterar lite mer med paket 3, byter gtx970 (3799.-) mot gtx960 (2199.-) så reduceras priset med 1203.40
3799-1203.40 = gtx 960 kostar därmed 2595.60 och inte 2199, en diff på 396.60.

Liksom... Vad ÄR detta?

Jag gör ett test till, i paket 3 https://www.komplett.se/k/config.aspx?ConfigSystemId=10970

Jag byter minnet
https://www.komplett.se/hyperx-fury-ddr3-1600mhz-8gb-white/81...
för 549.- mot ett
https://www.komplett.se/hyperx-fury-ddr3-1866mhz-16gb-white/8...
för 999.- och det ger ett påslag på 737.58 på paketpriset.
549 + 737.58 = 1286.58 istället för 999.-

Det här ser ju ut att vara genomgående för allt i alla paket.
Har komplett nån bra förklaring till detta?

Jag tycker det är dags för komplett att göra som inet, specificera monteringskostnaden på varje paket. Specificera rubbet, jag vill se att matematiken stämmer när jag köper grejor.

Vi har valt att använda en konfigurator för våra komplett pc datorer. Anledningen till detta är för att vi ska kunna skräddarsy datorer där vi vet att samtliga delar fungerar bra tillsammans. Det finns även möjlighet att ändra om i paketet ifall man önskar ett annat grafikkort, minnen eller processor osv. I priset ingår montering och windows licens samt 3 års inskicksgaranti och support. Då det är ett paketpris kan det ibland bli ett högre pris när man ändrar till en annan komponent än ifall man skulle köpa dem löst. Skulle skillnaden vara väldigt hög, som i de exempel du tagit upp, går det bra att kontakta vår support så kan vi höra med vår produktavdelning ifall det går att korrigera.

Jag ska även ta vidare de exempel du har beskrivit till ansvarig avdelning. /Jonathan

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram