Nybyggd dator utan DVD läsare, hjälp!

Permalänk

Nybyggd dator utan DVD läsare, hjälp!

Nyligen byggt en ny dator som saknar en dvdläsare, min fråga är vart kan jag köpa windows 7-10 utan att behöva installera via skiva? Och hur jag gör? Studerar på gymnasiet så om det finns studentrabatter kan ni gärna länka. Tack iförhand!

Permalänk

Du får skaffa en usb-sticka och lägga in windows på den sen installera.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoffe123e3:

Nyligen byggt en ny dator som saknar en dvdläsare, min fråga är vart kan jag köpa windows 7-10 utan att behöva installera via skiva? Och hur jag gör? Studerar på gymnasiet så om det finns studentrabatter kan ni gärna länka. Tack iförhand!

Om du köper en ny Windows 10, så levereras den på USB-minne.

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk

Just nu lever vi lite i en Microsoft-limbo. Eftersom Win10 ersätter Win8.1, så du kan nog bara köpa Win8.1 från de "lager" som finns för tillfället, och Win10 finns inte att köpa än. (du får uppgradera din Win8.1 till Win10 gratis)
Som student har du en kraftig rabatt på Windows via Mecenat.
http://www.mecenat.se/studentrabatter/datorer-och-telefoni/mj...

Visa signatur

CPU: i9 14900K GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte Z790 Gaming X RAM: 32 GB DDR 5
PSU: EVGA SuperNova G3 850 CPU-Kylare: Corsair iCUE H150 RGB 360
Chassi: Aerocool APNX Creator C1 Lagring: M.2 1 TB + SSD 4 TB + HDD 4 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaddyCoolSwe:

Just nu lever vi lite i en Microsoft-limbo. Eftersom Win10 ersätter Win8.1, så du kan nog bara köpa Win8.1 från de "lager" som finns för tillfället, och Win10 finns inte att köpa än. (du får uppgradera din Win8.1 till Win10 gratis)
Som student har du en kraftig rabatt på Windows via Mecenat.
http://www.mecenat.se/studentrabatter/datorer-och-telefoni/mj...

Dock gäller den licensen bara i ett år?

Edit:Oj never mind, stod att man endast får köpa en nyckel på 12 månader. Men man måste väl ha någon verision av windows redan på datorn?