(Ny fråga ang. fläktar) Fyll en Mini-ITX med spelkapacitet för ca. 9000!

Permalänk
Medlem

@stimpen: Superbra, ersätter direkt.

Permalänk
Medlem

Helsike! Netonnet har tagit bort mitt tänkta grafikkort, XFX Radeon R9 280X DD 3GB, 1990 kr. https://www.netonnet.se/art/komponenter/grafikkort/amd/xfx-r9...

Jag tänker att jag fortfarande helst vill ha ett 3gb-kort. Letar både nytt och på andrahandsmarknaden. Vad kan ni rekommendera som skulle passa i bygget i övrigt? Runt 1500-2000 kronor. Maxlängd verkar vara ungefär 312 mm i 380t-chassit oavsett vad som står på spec-sidan. Är det en bra idé att slå till direkt när jag ser något, istället för att vänta en månad som jag nu i min enfald tänkt göra på 290x:an? Tack!

Även stort tack till @broken_arrow som övertygade mig om att inte spara in på nätagget. Vill ha ett modulärt för att underlätta bygge i mini-itx, och fastnade då för det EVGA-agg som hen rekommenderade.

Permalänk
Medlem

Grafikjakten har löst sig genom marknaden på forumet. Hela datorn verkar faktiskt lösa sig, steg för steg. Nu undrar jag en grej ang. processorkylning!

Jag kommer att köra ett mini-ITX-chassi med en XFX Radeon 280x och vill ha möjlighet att experimentera med cpu-klockning - därför vill jag ha bra kylning för processorn. Ska ändå köpa kylpasta så kan spara 50kr genom att köpa ny processorkylning direkt. Som jag förstår från en recension av 380t-chassit så bör processorfläkten skicka luft horisontellt "bakåt" i chassit, så att det kommer mot bakfläkten, och inte uppåt som stock-kylaren gör.

Alltså:

Chassi: Corsair Graphite 380T (Max-höjd på CPU-kylare är 150mm.)
Moderkort: ASUS Z97I-PLUS mITX (Socket 1150)
Minnen: 2x4 Vengeance LP

Är Noctua NH-U9S ett bra val? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2894832
Hur vet jag om en fläkt som är monterad för att skicka luft horisontellt skickar luften framåt, bakåt, eller åt endera sidan i datorn?

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av worp:

Grafikjakten har löst sig genom marknaden på forumet. Hela datorn verkar faktiskt lösa sig, steg för steg. Nu undrar jag en grej ang. processorkylning!

Jag kommer att köra ett mini-ITX-chassi med en XFX Radeon 280x och vill ha möjlighet att experimentera med cpu-klockning - därför vill jag ha bra kylning för processorn. Ska ändå köpa kylpasta så kan spara 50kr genom att köpa ny processorkylning direkt. Som jag förstår från en recension av 380t-chassit så bör processorfläkten skicka luft horisontellt "bakåt" i chassit, så att det kommer mot bakfläkten, och inte uppåt som stock-kylaren gör.

Alltså:

Chassi: Corsair Graphite 380T (Max-höjd på CPU-kylare är 150mm.)
Moderkort: ASUS Z97I-PLUS mITX (Socket 1150)
Minnen: 2x4 Vengeance LP

Är Noctua NH-U9S ett bra val? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2894832
Hur vet jag om en fläkt som är monterad för att skicka luft horisontellt skickar luften framåt, bakåt, eller åt endera sidan i datorn?

Tack!

Ska vara okej, den skickar luft genom flänsarna, men åker ju ut vid sidorna med, dock är det bra med två fläktar än en.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar