Permalänk
Medlem

[Solved] Datorn startar inte om

Tjena!

Har precis byggt en dator och installerat Win 10. Problemet är att datorn startar aldrig om (har ej lyckats komma till skrivbordet än). När jag installerade OS och efteråt klickade jag på "Restart Now". Skärmen slocknade efter en kort stund men datorn startades aldrig om och ingenting händer på skärmen.

Så jag gör force shutdown (håller ner knappen). Denna gången testade jag att starta normalt utan usb, det står att han hämtar devices osv osv sen står det "restarting". Samma sak, skärmen slocknar och datorn fortsätter arbeta utan att någonting händer. Då testar jag att plugga in USB stickan med OS:t, in på repair, klickar på "Shut down Computer", det funkar. Datorn stängs av, ok.

Nu testar jag att starta om datorn i bios, går in på bios, väljer "Discard and Save" bla bla, datorn stängs inte ens av, skärmen slockar och datorn kör på men inget händer på skärmen.

Vad kan problemet vara?

Tack på förhand!

Det löste sig tillslut! Lås tråden tack

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R5 / MB: Z87-A / SSD: EVO 850 500GB / CPU: i5-4690k / CPU-Kylare: Hyper 212 EVO / GPU: Gigabyte GTX 970 / PSU: EVGA Supernova G2 / RAM: 2x Corsair Vengeance 1600Mhz 8GB / Skärm: Eizo FS2434-BK