Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem
Skrivet av herbamare:

13 bast på SweC nu

bara barnet

Visa signatur

RetroPC samlare av högsta nivå.
medlem 504 på sweclockers
https://timmynator.se

Permalänk
Medlem

12 år på Swe! Hittade Swe i början av 2000, men registrerade mig några år senare.

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem

2001:a här (tror jag)

Permalänk
Medlem

Laddade hem denna video "DuMfAN" 2005 som jag nu hittade på en gammal hårddisk.

Det var en Sweclockersmedlem som postade den i ÖÄ för ganska exakt 10 år sedan nu...
Någon som minns vem detta var, eller minns videon?

Laddade upp den på skojs skull nu, vet som sagt inte vilka personerna är...

Visa signatur
Permalänk
Entusiast

Tennbröllop i år... eller ja, tennmedlem blir det väl då

Permalänk
Medlem

Gammal gaggig gubbe här

Visa signatur

Here be dragons

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyphoon:

Laddade hem denna video "DuMfAN" 2005 som jag nu hittade på en gammal hårddisk.

Det var en Sweclockersmedlem som postade den i ÖÄ för ganska exakt 10 år sedan nu...
Någon som minns vem detta var, eller minns videon?

https://www.youtube.com/watch?v=-_ih3YLggy0

Laddade upp den på skojs skull nu, vet som sagt inte vilka personerna är...

hittade en tråd, säkert samma gäng

http://www.sweclockers.com/forum/14-natverk-och-uppkoppling/5...

Visa signatur

RetroPC samlare av högsta nivå.
medlem 504 på sweclockers
https://timmynator.se

Permalänk
Medlem

vPenis

14 år, 1 månad, 6 dagar idag!

Visa signatur

HAPPY TIMES!

Permalänk
Medlem

Har för mig jag reggade ett konto 2001 (runt därnågonstans iaf), men tappade bort det efter några års inaktivitet.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Lite drygt 11 år på denna profil, tror jag hade kanske 2 år eller nåt till på profilen före denna som jag glömde bort lösen på och som mailen det var kopplad till inte gick att nå så fick regga om mig , så känner mig väl som en veteran med

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ph0ny^:

14 år, 1 månad, 6 dagar idag!

14 år, 1 månad, 6 dagar idag! vi e enna lika gamla

Visa signatur

Game : FD Meshify S2 Blackout, CPU : Intel Core i7 10700K
MB : ASUS ROG STRIX Z490-E GAMING, GFX : Asus RTX2070 Strix.
RAM : Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16
Leksaker: Canon 6D, Canon G7X MKII. DJI Mavic Pro.

Permalänk
Medlem

Det har blivit några år här på swec...

Registrerad
2001-10-29

Visa signatur

[ Xeon ]

Permalänk
Medlem

Rensade lite diskar nu och hittade denna "Swecsaga" i ett textdokument. Får be om ursäkt för meningsuppbyggnad och lååång text. Men det är en saga som byggts ihop av ett ord per användare som följde den här tråden på ÖÄ på den gamla goda tiden
Några kanske tycker det är roligt att läsa

I landet Sweclandia härskar kungen Castor tillsammans med sina moderatorriddare, Castor och hans riddare styr landet hårt men rättvist. För det mesta är det frid och fröjd i landet men det händer ibland att moderatorriddarna får dräpa någon upprorisk bland folket. Folk strömmar hela tiden till Sweclandia, vissa stannar vissa går men så en dag händer nåt mystiskt...
När TV4 granskar SweClockers redaktion i sin sökan efter nyheter upptäcker man att en stor konspiration har tagit form! I hemlighet har Castor och hans kumpaner upprättat en genbank...

Twinlight the news dude sprider denna nyhet till alla i sweclandia och det bryter ut väldiga upplopp...

Pastorhimilton står och predrikar framför en massa glada fönstermoddare för att sammla ihop en arme som kan störta Castor och sina Moderatorer.

Men när folkmassorna får reda på att Castor och de 80 moderatorerna har skaffat vätebomber från Ryssland så skingras den tidigare ilskna folkmassan och åker istället hem till Ilja och dricker Té. Ilja har en STOR lägenhet och en ännu större tékanna.hos Ilja påträffas 250 liter ghb, långa fängelsestraff väntar Ilja och hans kumpaner...

MEN JUST DÅ sprängs en rejäl explosion vid iljas dörr och RAMBO @ sweclockers stormar in i lägenheten med hans enorma armé av legosoldater....

sen dör alla utom BigMomma, som berättar hela historien till en Aftonbladet-reporter vid namn Thomas T som också lyckades överleva mirakulöst. Aftobladetreporten blir så häpen av historien, så han tar _allas_ DNA och klonar om dom på nytt, men en ännu värre fiende har kommit till sweclandia för att försöka härska, och ta tronen från Castor, det är nämligen nVIDIA som har kommit! *x-files themesången* Då tittar dom på Blomman 2, och bestämmer sig för att jämna Mölndal med marken guden shadowx kommer och tar över sweclandia!

Fast då kommer Edin hem från semestern, dräper ShadowX och gör mig till Ledarmoderator!
Tills kevlar blir lönnmördad med ett gevär (som först spotats i "Vapentråden") av den odödliga Grillcliff

Och då utser Edin Grillcliff till Ledarmoderator... Men Edin anar att det finns en hund begraven...

och ser plötsligt att Grillciff i själva verket är en 64bits:are förklädd till swecare! I vredesmod över att ha blivit bedragen under så lång tid så tar han den officiella moderatorvärjan och stöter den rakt i Grillciffs mjälte. Inte ens en 64bits:are förtjänar ett sådant öde, speciellt som den officiella moderatorvärjan är ungefär 700 år gammal, slö och rostig.

mitt i allt ståhej dycker QazTaz upp, men halkar olyckligtvis på en halv grapefruit som vid obduktionen visar sig vara nidas goda tvilling....

men då dyker sweclockers hemliga agent med kodnamnet "the moddinator" upp över krönet med dremeln i högsta hugg! Snart så har han moddat in alla 64-bits' fläktkontroller i gamla AT-burkar där de aldrig kommer någon till nytta. Nu när 64-bits är obeväpnade så tar de snart till flykten och när vår hjälte, "the moddinator" drar av sig maskeringen så visar han sig vara allas vår Mjo. Efter den segern så varar firandet i flera veckor men medans alla sweclockare ligger utslagna i den värsta baksmälla riket skådat så.. helt plötsligt dycker ett gäng japanska turister upp, o lyckas blända alla swecar me blixtarna fån sina nya fina nikon kamror (nikon heter de va?), medans swecarna e både bakfulla o bländade passar nåra rebeller från NH på att utroppa karlaplan som egen republik men en ful flagga

Men efter ca. en vecka börjar SweCarna bli normala igen efter allt supande och bländande, och ser vad NH har gjort, shiiet asså!?! ... SweC planerar sin hämndauktion, och bygger ett gigantiskt datorsystem med vattenkylning o massa fläktar. SweC suger in NH:arna i datorn mha. fläktarna, och de hamnar sedan i vattenkylningssystemet och flyter unt i water wetter eller vad det heter, i all evighet...

Men bara för att NH:arna är undanröjda så innebär det inte att svårigheterna är över för våra hjältar. Plötsligt så anfaller Antipiratbyrån och beslagtar allas datorer! Efter en snabb och primitiv poll medelst handuppräckning så bestäms det att kulramar nog har begränsade överklockningsmöjligheter, - 98231 i 3dMark anses inte tillräckligt och inte ens den mest den mest drivne av överklockarna lyckas få den över 1hz så man beslutar sig för att anfalla! Beväpnade med Voodoo5-kort och radiatorer så går man med solen i ryggen till anfall mot APB:s högkvarter. Det dröjer inte länge förrän de ursinniga Sweclockarna brutit sig in i byggnaden och slagit ihjäl många av de anställda. De resterande flyr i vild panik efter att ha blivit påkomna med att tanka Garlands fårporrsamling till sina egna laptops.

Seger! Sweclockarna har lidit små förluster, KoxBox ligger i sitt eget blod, halsen har blivit avskuren av en felbränd skiva och Mr Pink är allvarligt skadad efter att ha fått tangentbordssplitter i bröstet. Detta räcker dock inte för att förta segerglädjen och när man på direktörens hårddisk hittar tusentals isos tankade på byråns t3-lina så vet jublet inga gränser.

Men inte ens denna seger kan skänka den ansvarstyngde The med någon riktig glädje eftersom en ny fiende väntar på dem.

Denna fiende är Lunarstorm! Men sin enorma massa av fjortisar och lunatiserade ätlingar stormar dom mot swec;s server. panik bryter ut och swec;arna drar sina grafikkort medans tusentals fjortisar närmar sig med nokias mobil 3310 som vapen. Moderatorerna tar fram sina enorma tangentbord som sköld när SMS;en atakerar dom...

cht moddar snabbt en T-bird som flyger ut över fjortisarna och överklockar deras sms så dom faller bort i cyberrymden. SweC vann slaget men inte kriget, Lunarstormare i sweclandia planerar en hämdaktion och med nya super sms maskiner som även spelar mp3 på überhög volym krossar dom nästan swecarna, men ändå vinner swecarna för att...

...de sprutar vatten på deras precioussss mobiltelefoner, varvid de kortsluts! Samtliga Nokia-ägare tar sitt liv i ett av världshistoriens största mass-självmord...

Och då tror SweCarna att alla Lunarstormare är borta, men! Eftersom lunarstormare = fjortisar, och fjortisar = "festa" var kväll, är det några som var ute o söp, och tog därmed inte självmord. Med Bjarne i spetsen kidnappar de Edin och lägger till funktioner som "Mys-gojs", "Gojs-mojs" och "Krypin" i forumet, samtidigt som de tvingar iväg medlemmarna.

SweCarna står nu utan forum, men de ska hämnas... hämnas stort...

Den hemliga rebel-gruppen "bevara ÖD" betalar den legendariska haxxorn Kevin Mitnick en offantlig summa pengar för en attack mot den gigantiska fjortis organisationen, han hackar in sig i mainframen och raderar allt som har med lunarstorm och göra, sedan återställer han hela ÖD, nu också med det hederliga gamla blåa utseendet.

Efter den lyckade operationen ställs det till med en hejdundrandes fest hos Garland, där diverse koffein-haltiga drycker intas och Mr^FreezE som är mitt uppe i sitt jolt-rus friar till Bijan... hur ska detta fortsätta?

Bijan kastar sig in i Mr^FreeZes famn och kysser honom passionerat.
Redan samma dag rider de tillsammans på en ståtlig vit hingst till sitt brölopp, båda iförda stora vita spetsklänningar med släp.

Alla Sweclockers står där med sina i all hastighet flyttade datorer i kyrkan, men ve och fasa....

vilket satans lan det blev därinne.. Värre än DH med 10000 personer inklämnda från golv till tak. Men Ovetandes om dom 1000 tals fjortisar som står utanför kyrkan och bara väntar på att göra en attack mot el-skåpet...

Dold text
Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Känner mig rätt ung med tanke på att de flesta som skriver här är reggade 2001/2002 men hursomhelst får jag posta här eftersom jag fyller 11 i år SweC är en härlig plats att vara på.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Hjälpsam

Bara elva år gammal men ganska aktiv sådan, runt 7,7K inlägg.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Jag är en lurker av rang. Jag brukar inte posta så ofta. Men ett par inlägg har de blivit över åren. Reggade mig 2004-05-02.
Tror jag reggade mig för de var någon fråga jag hade. Men innan dess så lurkade jag ifrån 2001 fram till 2004. Ogillar att behöva regga mig och skapa konton över allt. Men Sweclockers är en fin site. Utan forumet hade man dock aldrig stannat kvar så länge. Det finns ju rätt många internationella sidor som exempelvis Anandtech som jag varit mycket mer aktiv på. Fast de har tappat lite av som old school känsla efter att Brian Klug och Anand Shimpi själv stack ifrån siten för att joina Apple.

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem

Inte hemskt gammal här, men ett par år iaf-

Visa signatur

Gigabyte G1.sniper m5# I5 4670k # Origen s14 #Adata ssd 120 gb #Be quiet 400w straight power # 4x4 (16gb) corsair vengence lp

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Många som är reggade juli 2001, (även jag) finns det någon speciell händelse som förklarar detta?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Trigger:

Många som är reggade juli 2001, (även jag) finns det någon speciell händelse som förklarar detta?

Byte av forumplattform tror jag orsakade den stora omreggningen 2001

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Har också häckat rätt länge på detta forum även om jag inte skrivit så mycket. Har med råge passerat 50+ men tänker inte lägga av med datorer och dataspel tills det är dags att trilla av pinn. Så länge jag har roligt bryr jag mig inte om hur gammal jag är.

Har dock hållit på med datorer sedan skarven 70-80 tal så det har helt klart hänt en del sedan mitt första bygge med 8 strömbrytare och dito dioder som kunde programmeras att blinka eller Sinclair datorn med otrooliga hela 1KB ram fram till nuvarande i7-4790K och 24GB ram.

En del av det roliga med Dr Nårton som länkades tidigare är ju att riktiga Norton en gång var mycket bra och kompetenta hjälpprogram som alla insatta använde, ibland för att fixa sådant som sågs som omöjligt av allmänheten.
Och sedan låta sitt goda rykte degraderas till att bli ett av de mest utskällda Antivirus programmen som ofta skickas på en som bloatware. Hur många har man inte fått hjälpa att bli av med eländet.

Hade förfärligt roligt åt den sidan och det helt underbart förvridna språket man låg verkligen på golvet och rullade av skratt. Fortfarande lika hysteriskt rolig så jag förstår att Dr.Nårton kom upp igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyphoon:

Laddade hem denna video "DuMfAN" 2005 som jag nu hittade på en gammal hårddisk.

Det var en Sweclockersmedlem som postade den i ÖÄ för ganska exakt 10 år sedan nu...
Någon som minns vem detta var, eller minns videon?

https://www.youtube.com/watch?v=-_ih3YLggy0

Laddade upp den på skojs skull nu, vet som sagt inte vilka personerna är...

Sorry för off topic (iom att jag bara varit med i 6 år) men det där var ju minst lika bra som jack ass

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Jag fyller snart också tonåring här på Sweclockers, dock inte alltid så jätteaktiv utan ibland kan det gå flera månader innan jag loggar in på forumet

Permalänk
Medlem

Några år är det allt

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

Hade varit intressant att veta vem som är den äldsta aktiva medlemmen, och vem som var den första registrerade medlemmen överlag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy:

Hade varit intressant att veta vem som är den äldsta aktiva medlemmen, och vem som var den första registrerade medlemmen överlag?

Första registrerade medlemmen kan man få ut genom att gå till http://www.sweclockers.com/pm/nytt-meddelande?rcpts=1. Svaret blir "Guest". Guest är dock antagligen skapad via kod och har har dock ingen riktig profil.

Första kvarvarande riktiga medlemmen blir då Edin med ID 6. Antar att Edin är en av grundarna till Sweclockers?

Frågan är vad som hände med ID 2,3,4 och 5?

Om vi fortsätter vidare får vi fram Fook. Detta verkar vara en av utvecklarna som hjälpte Edin att skapa Sweclockers. Apprå denna tråd så var Fooks senaste inlägg i just denna tråd

Apprå på gamla saker, här är Sweclockers från 2000, 2001 och 2005(?).

Efter att ha gjort lite mer research så visar det sig vara så att admins en gång i tiden mixrade med IDna för att de var status att ha låga IDn. Tydligen så har Chrono (ID 13) egentligen ID nummer 3 vilket gör att Edin egentligen har ID 1 och Fook har ID 2.

Eftersom @Chrono senast var aktiv 2015-08-05 09:47 tycker jag att att din första fråga också är besvarad

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk

2005 så 10 år aktiv i Sweclockers. Visst läser varje dag men inte allt för mycket inlägg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sony?:

Första registrerade medlemmen kan man få ut genom att gå till http://www.sweclockers.com/pm/nytt-meddelande?rcpts=1. Svaret blir "Guest". Guest är dock antagligen skapad via kod och har har dock ingen riktig profil.

Ugh, mitt id är 22089. Vem mutar jag för att få bli nya nummer 2?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sony?:

Första registrerade medlemmen kan man få ut genom att gå till http://www.sweclockers.com/pm/nytt-meddelande?rcpts=1. Svaret blir "Guest". Guest är dock antagligen skapad via kod och har har dock ingen riktig profil.

Första kvarvarande riktiga medlemmen blir då Edin med ID 6. Antar att Edin är en av grundarna till Sweclockers?

Frågan är vad som hände med ID 2,3,4 och 5?

Om vi fortsätter vidare får vi fram Fook. Detta verkar vara en av utvecklarna som hjälpte Edin att skapa Sweclockers. Apprå denna tråd så var Fooks senaste inlägg i just denna tråd

Apprå på gamla saker, här är Sweclockers från 2000, 2001 och 2005(?).

Efter att ha gjort lite mer research så visar det sig vara så att admins en gång i tiden mixrade med IDna för att de var status att ha låga IDn. Tydligen så har Chrono (ID 13) egentligen ID nummer 3 vilket gör att Edin egentligen har ID 1 och Fook har ID 2.

Eftersom @Chrono senast var aktiv 2015-08-05 09:47 tycker jag att att din första fråga också är besvarad

Imponerande

Permalänk
Medlem

Jag och swec firar 10 år om ett par månader.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Ja satan i gatan vad tiden går. Datorbyggandet har man lagt åt sidan sen några år tillbaka dock...