NUC med Windows, går den att köra som en Chromecast?

Permalänk
Medlem

NUC med Windows, går den att köra som en Chromecast?

Har nu äntligen lagt en beställning på en NUC som jag kommer köra in Windows 10 på.

Jag använder idag en Chromecast för att casta över Viaplay från en iPad. Kommer jag kunna använda NUC:en till det istället? Vet ni hur man går tillväga isåfall?

Går det att få till det Windows så att det agerar som en "Air Play"-mottagare också?

Permalänk
Medlem

Om du installerar Kodi, (gamla xbmc) så tror jag den har stöd för airplay.
Har inte testat direkt, men jag har det hemma och kan testa om du kan vänta.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeleni:

Om du installerar Kodi, (gamla xbmc) så tror jag den har stöd för airplay.
Har inte testat direkt, men jag har det hemma och kan testa om du kan vänta.

Hittar du en lösning för att använda som en casting enhet vill jag också veta hur du gjorde.

MVH
JuCke

Visa signatur

Nyfikenhet = Kunskapens Fader
Repetition = Kunskapen Moder

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeleni:

Om du installerar Kodi, (gamla xbmc) så tror jag den har stöd för airplay.
Har inte testat direkt, men jag har det hemma och kan testa om du kan vänta.

Det hade varit supersnällt om du kunde testa det! Jag hade tänkt installera både Kodi och Plex på den.

Googlade på det igår en del men hittade ingen klockren lösning. Finns något som heter Air Server, är sugen på att testa det. Någon annan har kanske någon erfarenhet kring det?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@bagaren: Har testat det innan det hette Kodi och då fungerade det faktiskt över förväntan, hade jag varit du hade jag satt igång och testat det själv för att se hur det fungerar och om det stämmer överens med dina förväntningar.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

Har för mig dom bröt den funktionen nu ios 8.
Jag testa nu med min iphone och fick bara ljud, testade även med min Nexus 7 genom Yatse då gick de spela upp airplay från YouTube.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Har för mig dom bröt den funktionen nu ios 8.
Jag testa nu med min iphone och fick bara ljud, testade även med min Nexus 7 genom Yatse då gick de spela upp airplay från YouTube.

Argh det var ju typiskt. När jag får hem grejerna ska jag testa Air Server, men gillar inte att ett krav var att det måste finnas ett WiFi aktiverat på datorn man installerar det på. Borde i mina ögon vara bättre i alla tänkbara fall med att köra trådat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av bagaren:

Argh det var ju typiskt. När jag får hem grejerna ska jag testa Air Server, men gillar inte att ett krav var att det måste finnas ett WiFi aktiverat på datorn man installerar det på. Borde i mina ögon vara bättre i alla tänkbara fall med att köra trådat.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag hittade ett alternativ till Air Server nu, Lonely Screen:
http://www.lonelyscreen.com/index.html

Jag har dock inte hört någon som testat det och jag har inte provkört det själv.
Någon annan som har testat mjukvaran?

Vill ha hem min NUC nu...