Gigabyte 290 med EK full cover vattenblock

Permalänk
Medlem

Gigabyte 290 med EK full cover vattenblock

Hej,

Säljer nu mitt Gigabyte 290 med Nickel/Acetal fullcover block monterat. Kortet har legat på ca 50 grader i full load. Den oanvända orginalkylaren följer självklart med samt kartong.

Garanti finns kvar fram tills 2016-12-27 och kortet är inköpt på Dustin av mig så kvitto finns.

Nypris för kort+block+kylpasta var 4300kr så tänker mig att 2000kr är ett rimligt pris.

Affär mellan fyra ögon i Stockholm prioriteras, ska det skickas är det förskottsbetalning som gäller.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Har kortet någon backplate? Är lite smått sugen!

Mvh,
Wille

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@willeykk:

Nej köpte ingen backplate då jag har ett stängt chassi och inte ser mina komponenter. Går dock att köpa för 2-300kr på EKWBs hemsida. Kanske finns hos andra återförsäljare också.

Permalänk
Medlem

@Xiano:
Ah fan, kollade på ekwb's sida och det var straxt över 300 för en backplate..

Med tanke på dessa två annonserna så lägger jag ett bud på 1500kr. Kan hämta i Solna och har swish och kontanter. Är det inte intressant så önskar jag dig lycka till

Mvh,
Wille

Permalänk
Medlem

@willeykk:

Den ena har inget kvitto och den andra annonsen har inget vattenblock samt bor inte i Stockholm vilket betyder att det tillkommer frakt och ett block.

Du kan beställa en backplate på Intet annars för 249kr :). http://www.inet.se/produkt/5331177/ek-fc-r9-290x-backplate#/s...

Låter annonsen ligga uppe några dagar då jag fortfarande anser att 2000kr är ett jäkligt bra pris. Ändrar du dig ligger kortet redo och väntar på dig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiano:

@willeykk:

Den ena har inget kvitto och den andra annonsen har inget vattenblock samt bor inte i Stockholm vilket betyder att det tillkommer frakt och ett block.

Du kan beställa en backplate på Intet annars för 249kr :). http://www.inet.se/produkt/5331177/ek-fc-r9-290x-backplate#/s...

Låter annonsen ligga uppe några dagar då jag fortfarande anser att 2000kr är ett jäkligt bra pris. Ändrar du dig ligger kortet redo och väntar på dig!

Kvitto är irrelevant då du avsagt dig garantin gentemot alla tillverkare utom evga när du skruvat bort orginalkylaren. Mitt erbjudande står kvar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@willeykk:

Både ja och nej. Blir en moralisk fråga då du kan skruva tillbaka orginalkylaren och de kommer med största sannolikhet inte se något. Polarens 280x med en ARCTIC Accelero Xtreme IV dog efter 2,5 år och då skruvade han bara tillbaka orginalkylaren och körde RMA hos dustin iaf!

Permalänk
Medlem

@Xiano:
För det första så släpptes 280x för mindre än 2 år sen (September 25, 2013), och för det andra så syns det visst. Jag har tidigare vattenkylt 2st 290, ett powercolor och ett gigabyte och båda dessa hade ett klistermärke på en av de fyra skruvar som fäster grafikkortet mot orginalkylaren. "Warranty void if removed" klistermärken. Att sätta en skruvmejsel i ett sånt sabbar garanterat garantin.

Min poäng är att du inte kan hävda att ditt grafikkort är 'bättre' då det faller under garanti, då det bevisligen inte gör det - möjligen att man kan hoppas på goodwill eller försöka lura säljaren/tillverkaren. Men det känns som att vi går offtopic. Skulle du ändra dig så skicka ett PM, om inte, lycka till med försäljningen.

Mvh,
Wille

Permalänk
Medlem

@willeykk:

My bad var ett 7970. Återberättar bara mina erfarenheter med att lämna tillbaka kort där man har monterat på en annan kylare hos Dustin. Oavsett vad ändrar det inte min uppfattning om att 2000kr är en bra deal för paketet då det är under halva nypriset så kommer tyvärr inte gå med på 1500kr.

Permalänk
Medlem

@Xiano:

Bjuder 1800kr
Bor i Uppsala så kan hämta det det när jag har vägarna förbi närmsta veckorna.