Permalänk

LG 65UF675 för spel?

Hallå
Vad tror ni om LGs 65-tum UHD ?

Jag gillar att den inte har massa smarTV-tjafs då jag bara är ute efter en schysst skärm.

Jag har datorn kopplad till skärmen och jag spelar en del spel. Mest Fifa men även lite andra multiplayer.

Den verkar ju ha relativt lågt pris men jag hittar ingen direkt recension av den, särskilt inte hur den presterar i spel.

Vore tacksam för synpunkter och tips.

Permalänk
Bildexpert 📺

Problemen med UHD-TV som skärm ligger på flera plan. Ett är att latensen ofta är mycket högre än hos datorskärmar, så mycket som 60-70 millisekunder är inte ovanligt även med skärmen i spelläge eller med ingången ställd till PC-läge.

Två är att få apparater ännu hanterar 4K i 60 Hz med full färgupplösning (4:4:4 chroma subsampling) är ovanligt. Även med nya toppmodeller 2015 måste man se upp med det. Effekten är att 4K i 60 Hz körs med 4:2:0 chroma subsampling, färgupplösningen är endast 1/4-del och det ger oönskade effekter på datorgrafik.

Tre är att TV-apparaterna kräver en del fippel med inställningar innan bilden blir normal, inte beskärs i kanterna, ingen märklig interpolering, överskärpning och så vidare. Men det går att lösa på alla moderna apparater.

Ett och två däremot, de måste testas fram individuellt för varje modell. Jag skulle inte ha för hög förhoppning då F6-serien låter som mellan/budgetklass och då brukar de rymma enklare komponenter som framför allt inte hanterar problem två.

Permalänk

Aha...tänkte att den kunde pressa priset pga att det inte har massa tjafs.

Ingen som har testat den?

När kommer OLED bli standard då?

Skickades från m.sweclockers.com