Permalänk
Medlem

Ny Wildstar-guild då det blir f2p

Tjaba,

Jag tänkte testa Wildstar när det blir f2p i slutet av September, och tänkte att det kunde vara kul att starta en svensk guild med folk ifrån Sweclockers så man har någon att tjöta och levla med. Tänkte först kolla om det finns något intresse över huvudtaget, vad säger ni?

Visa signatur

CPU: intel i7 6700K GPU: MSI GeForce GTX 970 Gaming 4G MOBO: ASUS Z170-P ATX RAM: Corsair 16GB DDR4 2666Mhz Vengeance LPX KYL: Cooler Master Hyper 212 EVO PSU: EVGA Supernova G2 750W BURK: Fractal Design Define S

Permalänk

Det här låter riktigt kul får ta och kolla närmare på det men jag är med;-)

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo Primo Psu: EVGA G2 750W Mb: Asus Sabertooth P67 Cpu: I7 2600K Cpu-kylare: Cooler Master Hyper 212 Evo Gpu: GTX 660 SLI Minne: Corsair 8GB CL8 1600Mhz VENGEANCE SSD: Crucial MX100 256gb HDD: Seagate Barracuda 3tb

Permalänk
Medlem

Wildstar f2p? Åh helvete, jag köpte skiten när det var rea på G2A imorse.
Men jag är gärna med i en guild.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjemrdeil:

Wildstar f2p? Åh helvete, jag köpte skiten när det var rea på G2A imorse.
Men jag är gärna med i en guild.

Jag tror att det var värt det för din del. Jag har för mig att man får lite extra slots till gubbar osv om man har haft spelet innan det blev f2p.

Inte helt säker men tror det. Det går nog att googla på!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsgren:

Jag tror att det var värt det för din del. Jag har för mig att man får lite extra slots till gubbar osv om man har haft spelet innan det blev f2p.

Inte helt säker men tror det. Det går nog att googla på!

Var med i beta och tyckte det var kul men det lockade mig inte att betala.
Kanske skall börja igen nu när det blir F2P så en casual guild för att ha trevligt i låter inte helt fel.

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taskman:

Var med i beta och tyckte det var kul men det lockade mig inte att betala.
Kanske skall börja igen nu när det blir F2P så en casual guild för att ha trevligt i låter inte helt fel.

Jag lirade betan och gillade det tillräckligt mycket för att köpa det! Spelade dock endast under sommaren pga tidsbrist till vintern.

Jag tror absolut jag kommer lira när det blir f2p. Så en casual guild skulle absolut vara intressant.

Är det något datum som är bekräftat?

Edit:

Lägger en länk här till folk som undrar vad som gäller angående f2p!

http://www.wildstar-online.com/en/news/2015-05-28-wildstar-is...

Permalänk
Medlem

Efter att ha kikat på den där länken blir jag nästan sugen att lägga en hundring för att få känna av dedära perksen, speciellt Priority access om man vill komma in på launch day, och för möjligheten att kunna skapa guilden.

Den här f2p-strategin från deras sida fungerar redan med andra ord...

Visa signatur

CPU: intel i7 6700K GPU: MSI GeForce GTX 970 Gaming 4G MOBO: ASUS Z170-P ATX RAM: Corsair 16GB DDR4 2666Mhz Vengeance LPX KYL: Cooler Master Hyper 212 EVO PSU: EVGA Supernova G2 750W BURK: Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foster:

Efter att ha kikat på den där länken blir jag nästan sugen att lägga en hundring för att få känna av dedära perksen, speciellt Priority access om man vill komma in på launch day, och för möjligheten att kunna skapa guilden.

Den här f2p-strategin från deras sida fungerar redan med andra ord...

Faktiskt, är också inne på det.
29:e Sept blir det F2P så du har lite drygt 3 veckor på dig att bestämma dig.

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem

Lätt att man är på, köpte det vid launch men var inte riktigt värt månadskostnaden, men nu sitter jag och lirar på PTR och det är bättre än vad jag kommer ihåg

Visa signatur

But moooooooom !

Permalänk
Medlem

Skall testa lite i helgen då jag inte spelat sedan release vilket var ganska längesedan.

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem

Hur begränsad är man som f2p spelare? Är det som med swtor att man typ inte kan använda alla action bars och sånt tjafs?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slurrper:

Hur begränsad är man som f2p spelare? Är det som med swtor att man typ inte kan använda alla action bars och sånt tjafs?

Från deras sida: http://www.wildstar-online.com/en/news/2015-05-28-wildstar-is...

Active and inactive account holders will automatically have access to the game and can play again just as soon as it is downloaded and patched. Additionally, these accounts will receive some grandfathered benefits only available to box-purchasers, which will ensure that these accounts retain an experience that most closely matches that of the launch game. These benefits include:

How much of the game is accessible to Free players?

We place no restrictions on any of the game’s content. Every zone, every dungeon, every raid, every battleground... they’re all available. All players will be able to create characters of every race, class, and path while choosing any tradeskills they like. Characters can achieve level 50 and path level 30, just as they can under the current system. There are some restrictions on services and social functions, however, as noted in the table below.

Det står mer på deras hemsida men generellt verkar allt vara tillgängligt med vissa restriktioner på hur mycket av olika saker man kan ha/få etc.

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taskman:

Från deras sida: http://www.wildstar-online.com/en/news/2015-05-28-wildstar-is...

Active and inactive account holders will automatically have access to the game and can play again just as soon as it is downloaded and patched. Additionally, these accounts will receive some grandfathered benefits only available to box-purchasers, which will ensure that these accounts retain an experience that most closely matches that of the launch game. These benefits include:

https://i.imgur.com/Msxja9U.png

How much of the game is accessible to Free players?

We place no restrictions on any of the game’s content. Every zone, every dungeon, every raid, every battleground... they’re all available. All players will be able to create characters of every race, class, and path while choosing any tradeskills they like. Characters can achieve level 50 and path level 30, just as they can under the current system. There are some restrictions on services and social functions, however, as noted in the table below.

Det står mer på deras hemsida men generellt verkar allt vara tillgängligt med vissa restriktioner på hur mycket av olika saker man kan ha/få etc.

Låter ju helt ok ändå, lär ju testa det igen. Spelade på launch och tyckte det var ganska nice men när alla polare bailade var det inte lika kul ensam

Permalänk

Jag är absolut sugen på att joina om det startas en guild! Spelade mycket i betan och när det släpptes, sen hade jag uppehåll. Hoppas att spelet får en riktig uppsving nu när det blir f2p!

Permalänk
Medlem

https://forums.wildstar-online.com/forums/index.php?/topic/26...

Här kan ni ladda ned klienten redan nu, så ni har det avklarat. Jag och min polare tänkte köra The Exiles på PvP-server. Ni som redan spelar - hur ser det ut, finns det flera servrar eller bara en av varje typ?

Visa signatur

CPU: intel i7 6700K GPU: MSI GeForce GTX 970 Gaming 4G MOBO: ASUS Z170-P ATX RAM: Corsair 16GB DDR4 2666Mhz Vengeance LPX KYL: Cooler Master Hyper 212 EVO PSU: EVGA Supernova G2 750W BURK: Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Trevligt att man som betalande kund hamnar i en och en halv timmas kö för att komma in på servern nu.

Visa signatur

| Ryzen 5500 | RTX3060 | HTC Vive | Steam deck/Gabe gear |

Permalänk
Avstängd

Håller på och installerar Wildstar nu. Varit lite sugen på mmo igen men inte hittat något bra action combat spel. Ska bli kul att prova det.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

Hur blev det nu? Vart det någon guild?

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjemrdeil:

Hur blev det nu? Vart det någon guild?

Jag och Foster hade en del kontakt för ett par dagar sen, och han bestämde sig då att ansluta sig till vår guild - så jag tror inte att den guilden blev av : )

Vi är för närvarande 78 svensktalande spelare i guilden, på Luminai (PvP).

Du får gärna hänga på du med om du vill!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzer:

Jag och Foster hade en del kontakt för ett par dagar sen, och han bestämde sig då att ansluta sig till vår guild - så jag tror inte att den guilden blev av : )

Vi är för närvarande 78 svensktalande spelare i guilden, på Luminai (PvP).

Du får gärna hänga på du med om du vill!

Som sagt, jag hakade på Grabbarna grus! Har tyvärr haft en jäkla massa att stå i med flytt och dylikt så det har inte blivit något spelande på två veckor, men snart så!

Visa signatur

CPU: intel i7 6700K GPU: MSI GeForce GTX 970 Gaming 4G MOBO: ASUS Z170-P ATX RAM: Corsair 16GB DDR4 2666Mhz Vengeance LPX KYL: Cooler Master Hyper 212 EVO PSU: EVGA Supernova G2 750W BURK: Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Jag var galet sugen vid release, provade betan och ville ha mer.
Hoppade över det då jag insåg att det skulle ta för mycket tid...

Fårkanske göra ett återbesök nu när det är lite mer casual

Visa signatur
Permalänk

kul detta! Har letat efter ett skönt f2p mmo! Ska kika mer på det efter jobbet.

Permalänk
Avstängd

Själv har jag kommit av mig helt. Halkade in på Dragon Age Inquisition och det blir jag nog inte klar med förrän Fallout 4 dyker upp.

Kanske blir mer Wildstar i framtiden.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Skrivet av Belzer:

Jag och Foster hade en del kontakt för ett par dagar sen, och han bestämde sig då att ansluta sig till vår guild - så jag tror inte att den guilden blev av : )

Vi är för närvarande 78 svensktalande spelare i guilden, på Luminai (PvP).

Du får gärna hänga på du med om du vill!

Luminai är stängd för nya spelare? Hittar den inte i serverlistan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agustavsson:

Luminai är stängd för nya spelare? Hittar den inte i serverlistan.

Jaså, det var märkligt. I min lista står den som "population: open". Vilka andra servrar ser du? Kanske är så att den visar amerikanska servrarna för dig, då är det bara att gå in i options i spelklienten : )

Permalänk
Skrivet av Belzer:

Jaså, det var märkligt. I min lista står den som "population: open". Vilka andra servrar ser du? Kanske är så att den visar amerikanska servrarna för dig, då är det bara att gå in i options i spelklienten : )

Du hade helt rätt Vad kör ni då? Exiles eller Dominion?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agustavsson:

Du hade helt rätt Vad kör ni då? Exiles eller Dominion?

Heh, hänt mig alldeles för många gånger också Vi spelar som Exiles. Vänrequesta Stor Tallrik!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzer:

Heh, hänt mig alldeles för många gånger också Vi spelar som Exiles. Vänrequesta Stor Tallrik!

Är det application som gäller eller kan man bara "frienda" och kanske få en invite, kör warrior lvl 33 på Luminai, Exile

Visa signatur

But moooooooom !

Permalänk
Skrivet av Belzer:

Heh, hänt mig alldeles för många gånger också Vi spelar som Exiles. Vänrequesta Stor Tallrik!

Done!

Men jag har grova problem med prestandan. Får inget flyt alls vilket känns lite konstigt :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agustavsson:

Done!

Men jag har grova problem med prestandan. Får inget flyt alls vilket känns lite konstigt :/

Fint!

Det är också lite märkligt. Jag vet att många hade problem i början av F2P, men nu har varken jag eller någon annan i guilden några problem alls. Annat är ju när man springer rundor i Thayd - huvudstaden, där det är omöjligt att få ett stabilt flyt ^^

Vad har du för setup, och har du uppdaterat drivrutiner på sistone?