Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop
Permalänk
Medlem

No signal ny dator

Jag har precis fått hem skärmen och kopplat in den till min nya dator som jag hämtade hos Inet för ett par dagar sen. Skärmen är Asus MG279Q och den funkar när jag kopplar in den till min laptop, men till min nya dator så får jag Mini DP no signal och samma med HDMI. Datorn startar, eller knappen lyser iaf och det ser ut som att den går igång. Förstår inte vad felet är :/

Jag är inte speciellt kunnig och Inets support stängde för en kvart sen så därför kollar jag mer er här i hopp om att någon kan hjälpa mig!

Permalänk
Medlem

Kopplar du inte skärmen i grafikkortet?

Har du ändrat input på skärmen så de stämmer med vad du använder för sladd?

Permalänk
Medlem

vad för andra dator delar har du ? dvs grafikortet stöder mini dp port ? trevlig skärm annars för 5500 spänn vore synd inte om den funkar

kanske det står nåt om den här http://www.tftcentral.co.uk/reviews/asus_mg279q.htm

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Hedersmedlem

Datorn har fungerat med skärm innan eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relive:

Kopplar du inte skärmen i grafikkortet?

Har du ändrat input på skärmen så de stämmer med vad du använder för sladd?

Har kopplat in den i grafikkortet, men även testat det integrerade uppe på moderkortet. Japp jag har ändrat input till mini dp och testade även med hdmi och ändrade till det då också. Det fungerar fortfarande inte.

Skrivet av pytonOrm:

vad för andra dator delar har du ? dvs grafikortet stöder mini dp port ? trevlig skärm annars för 5500 spänn vore synd inte om den funkar

kanske det står nåt om den här http://www.tftcentral.co.uk/reviews/asus_mg279q.htm

Jag har ett GTX 980TI ifrån EVGA. Cdon hade rabatt på skärmen så den gick på 5000

Skrivet av Andreaz1:

Datorn har fungerat med skärm innan eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Datorn hämtade jag hos Inet i Malmö i förrgår så jag har inte prövat den innan. Skärmen kopplade jag upp till min laptop och då fick den signal och drog igång.

Permalänk
Medlem

@heinz1: Du har ingen DVI sladd att testa med? Annars tror jag nog du får åka tillbaka med datorn till Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relive:

@heinz1: Du har ingen DVI sladd att testa med? Annars tror jag nog du får åka tillbaka med datorn till Inet

Det har ja dessvärre inte. Det är så illa att jag måste åka tillbaka med den? Ganska anmärkningsvärt för något man lagt strax över 20.000 på.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@heinz1: Är Windows och drivrutiner redan installerat av Inet också? Eftersom skärmen fungerar så kan jag bara tänka mig att de är grafikkortet som spökar.

Jag ville att du skulle testa med en DVI kabel ifall att man bara inte får någon bild i bios av miniDP av någon anledning, men om Windows redan är installerat är det uteslutet ändå.

Kan ju även ringa Inet och fråga om de kan hjälpa dig över telefon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relive:

@heinz1: Är Windows och drivrutiner redan installerat av Inet också? Eftersom skärmen fungerar så kan jag bara tänka mig att de är grafikkortet som spökar.

Jag ville att du skulle testa med en DVI kabel ifall att man bara inte får någon bild i bios av miniDP av någon anledning, men om Windows redan är installerat är det uteslutet ändå.

Kan ju även ringa Inet och fråga om de kan hjälpa dig över telefon

Ja allt sånt ska vara fixat när Inet har monterat den. Sitter och spelar lite ps4 på skärmen nu som tröst. Får ringa Inet imorgon, är mäkta besviken på att det inte fungerar när man lagt så mycket pengar och jag har dessutom en timme ner till Malmö

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har nu lämnat in datorn hos Inet i Malmö. Dom testade att trycka till alla kablar och fick då bild vilket var positivt, men det är glapp någonstans för signalen försvann lika snabbt igen. Dom ska kolla igenom datorn och höra av sig i nästa vecka. Surt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@heinz1: Synd att det var fel, men också bra att de hittades på en gång

Permalänk

Nästan samma problem

fick lika skärm som dig i julklapp och var överlycklig men när jag ska spela typ csgo eller något liknande så tappar jag signalen på skärmen och kan inte göra något förutom att starta om den så får jag bild, det är jävligt störande och hjälp uppskattas

Permalänk
Medlem

@Paddypoeh: Låter även där som trasig skärm, vet att tv apparater kan göra just så där när de börjar gå sönder.

Permalänk
Medlem

Det kan ju vara nån glapp i sladdarna, eller så behöver du tanka hem drivrutiner.
Annars får du nog snacka med inet.

Permalänk

@Relive: men jag tappar mitt ljud och allting.. kör med 2 skärmar och både min nya och den gamla tappar signalen samtidigt.

Permalänk
Medlem

@Paddypoeh: Då har jag ingen aning tyvärr.

Kan tänka mig, drivrutiner, sladd eller grafikkort.