Vilken kniv ska jag köpa? Har 261 euro. (CS:GO)

Permalänk
Medlem

@Mattiiss: exakt han är ute och cyklar

Visa signatur

i5 2500k | asus gtx 560 ti OC | 8gb 1600mhz corsair vengeance | ssd 120gb Kingston HyperX | corsair 650tx bronze | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Antec Nine Hundred

Permalänk
Avstängd

@Numbah:

Ute och cyklade var jag för en halvtimme sedan. Tycker ni tar min halvtramsiga liknelse liiite för seriöst om jag ska vara ärlig

Visa signatur

i7 6700K - Sapphire R9 390X - Corsair 16GB - BenQ 2420Z 1080P 144Hz | iPhone 6S+ | Philips Fidelio X2 med ModMic 4.0

Permalänk
Medlem

@Gl0bal: Kanske men har läst så många ogenomtänkta jämförelser idag så var tvungen att skriva av mig. Men då va du ju ute ungefär när jag skrev

Visa signatur

i5 2500k | asus gtx 560 ti OC | 8gb 1600mhz corsair vengeance | ssd 120gb Kingston HyperX | corsair 650tx bronze | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Antec Nine Hundred

Permalänk
Avstängd

Hahahahahaha, lägga 2k på ett skin.. Jesus fuckin Christ... Men men lycka till antar jag

Lägg pengarna på något som spelar roll istället, typ körkort.

Permalänk
Medlem

Att folk fortfarande är förvånade hur mycket pengar som läggs på spel.
Precis som att skaffa nytt lack eller fräscha fälgar till bilen! Eller måla om huset! Eller pimpa datorn. Eller skaffa märkeskläder! You name it It's all about the aesthetics!

Permalänk
Medlem

@Turbojan: fast det är ju en helt oberoende marknad tillskillnad från det du nämnde. Det kostar inte flera tusen att tillverka dessa skins enskilt, som tex fälgarna till bilen det kommer inte bara fram lite random när man öppnar en låda

Hade vi snackat 100lappar fine. Men tusen lappar för helt vanliga skins som vem som helst köper. Att några rika troll köpte ett vapen/ armor i diablo för 100,000+ är ju en annan sak.

Visa signatur

i5 2500k | asus gtx 560 ti OC | 8gb 1600mhz corsair vengeance | ssd 120gb Kingston HyperX | corsair 650tx bronze | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Antec Nine Hundred

Permalänk
Skrivet av Rasse12345:

Måste bara säga till alla er som tycker att det är sjukt att köpa skins, att det går att sälja skins för lika mycket pengar som man köpte dom för via Facebook grupper eller på hemsidan op skins man får iaf runt 75% av steams marknads pris.

Haha snyggt inlägg! Varför ska man köpa något bara för att (kanske) sälja det vidare för samma pris? Kanske bättre att låta pengarna ligga i madrassen istället?

En fråga, motståndarna ser väl knappt att man har en kniv för 5000 spänn såvida de inte står typ bredvid eller fattar jag fel?

Permalänk
Skrivet av Sprawler:

Haha snyggt inlägg! Varför ska man köpa något bara för att (kanske) sälja det vidare för samma pris? Kanske bättre att låta pengarna ligga i madrassen istället?

En fråga, motståndarna ser väl knappt att man har en kniv för 5000 spänn såvida de inte står typ bredvid eller fattar jag fel?

Är väl mest för att man tycker det är snyggt själv Sedan kan man också tjäna pengar, om man vill lägga ner tid på att sitta och byta skins med andra.

Står inget pris bredvid kniven däremot så vet nog de flesta som kör vilka knivar som är dyra och billiga.

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Medlem

Trodde denna diskussionen gällde köksknivar fram tills jag såg att någon på allvar tog fram länkar och bilder till olika knivar i CS:Go.

Jag måste skaffa mig ett liv alltså..

Permalänk
Medlem

Man skall inte köpa vad andra tycker är snyggt. Eller jo om man inte har tillräckligt bra fantasi (inget negativt). Titta runt efter en du fastnar för.

Och kunde inte motstå:

Visa signatur

5 Stationära datorer.
2 HTPC
4 Bärbara
0 Server

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Sprawler:

En fråga, motståndarna ser väl knappt att man har en kniv för 5000 spänn såvida de inte står typ bredvid eller fattar jag fel?

När man knivar någon ser de vad man har för kniv. Och ens lagkamrater ser ju ens kniv när de specar en. Men huvudanledningen är väl för att det känns lyxigare än den skitfula, astråkiga standardkniven, både när man spelar och när man till exempel streamar eller lägger upp klipp på YouTube. Spelar man då med standardkniven är det ungefär som att en målvaktsmask i ishockey skulle vara helt olackad/inte ha något motiv. Att ha ett skin på sin målvaktsmask borde ju inte ge någon som helst fördel – man ser ju den inte ens själv, till skillnad från i CS – men ändå läggs det massa pengar på skins i hockey och många andra sporter. Många tycker helt enkelt att utseende är värt att lägga pengar på.

Dock, kan man invända, är CS-skins digitala, till skillnad från målvaktsmasker; man kan inte veta hur länge man har kvar dem. Men att lägga pengar på digitala varor och tjänster är ju inget konstigt: De flesta köper redan spel, appar, prenumerationer och dylikt i ett format som innebär att man bara hyr produkten så länge som dess distributör känner för.

Jag överväger själv att köpa en snygg kniv. Jag vill dock inte lägga 2500:- på den, men man bör vara försiktig med att döma ut det som "sjukt" att lägga pengar på skins, som vissa gör. Man använder kniven extremt många timmar under spelets totala livslängd, och då kan det vara kul om den är lite personlig och snygg att titta på.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

Samma som att pimpa bilen.
Du kan tjäna stora summor på att köpa folks hela invetorys för 50/60% sen sälja till 75%.

Vet av egen erfarnhet.

Permalänk

@Alling: Tack för bra svar! Jag dömer inte ut det som sjukt, fattar bara inte. Men nu förstår jag lite bättre 😀

Permalänk
Medlem

enligt mig så är vanillaknivarna(de utan någon pattern, inte standard) helt klart snyggast.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Numbah:

@Turbojan: fast det är ju en helt oberoende marknad tillskillnad från det du nämnde. Det kostar inte flera tusen att tillverka dessa skins enskilt, som tex fälgarna till bilen det kommer inte bara fram lite random när man öppnar en låda

Hade vi snackat 100lappar fine. Men tusen lappar för helt vanliga skins som vem som helst köper. Att några rika troll köpte ett vapen/ armor i diablo för 100,000+ är ju en annan sak.

Okej, bil-exemplet var dumt.
Men tänk dig - allt ute på marknaden som är "ovanligt" är dyrt. Precis som på CS. Och alla rariteter har inte ett speciellt högt produktionsvärde.

Permalänk

Du kan nog hitta en fin bayonet doppler där någon stans i marketens mörka hörn. Jag skulle kört på en karambit blue steel. Du kanske behöver 10 euro mer för en mw, men för en ft har du råd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gl0bal:

@Alpha77:

Klart det är riktiga pengar. Om du tittar i hans inventory ovan så ser du två karambit fade. Dessa går för minst 3-4k styck. Är väl lite som att köpa en dyrare bil. Du kan ju köpa en gammal v70 som funkar bra och så men det känns ju otroligt mycket bättre med en snabb BMW för typ 1 miljon trots att funktionaliteten i stort sett är samma. Eller nåt i den stilen i alla fall

Men det är fortfarande en textur till en pryl i ett spel vi snackar om, då är kanske 10-20kr lagomt mycket.
Får mer känslan av att någon skulle kunna använda detta till att tvätta pengar på något vis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

När man knivar någon ser de vad man har för kniv. Och ens lagkamrater ser ju ens kniv när de specar en. Men huvudanledningen är väl för att det känns lyxigare än den skitfula, astråkiga standardkniven, både när man spelar och när man till exempel streamar eller lägger upp klipp på YouTube. Spelar man då med standardkniven är det ungefär som att en målvaktsmask i ishockey skulle vara helt olackad/inte ha något motiv. Att ha ett skin på sin målvaktsmask borde ju inte ge någon som helst fördel – man ser ju den inte ens själv, till skillnad från i CS – men ändå läggs det massa pengar på skins i hockey och många andra sporter. Många tycker helt enkelt att utseende är värt att lägga pengar på.

Dock, kan man invända, är CS-skins digitala, till skillnad från målvaktsmasker; man kan inte veta hur länge man har kvar dem. Men att lägga pengar på digitala varor och tjänster är ju inget konstigt: De flesta köper redan spel, appar, prenumerationer och dylikt i ett format som innebär att man bara hyr produkten så länge som dess distributör känner för.

Jag överväger själv att köpa en snygg kniv. Jag vill dock inte lägga 2500:- på den, men man bör vara försiktig med att döma ut det som "sjukt" att lägga pengar på skins, som vissa gör. Man använder kniven extremt många timmar under spelets totala livslängd, och då kan det vara kul om den är lite personlig och snygg att titta på.

Jag tror aldrig jag sett någon klaga på att kniven var tråkig och ful att kolla på i tidigare Counter Strike så detta är ju något som blommat upp nu i CS:GO. Sedan är väl saken den att i tidigare spel kunde du ladda ner skins gratis eller göra dom själv, men då tror jag inte motspelarna/laget såg den.

Sen om TS vill ha en snygg kniv så spelar det väl ingen roll om den kostar 100:- eller 2500:- för smaken är som baken.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av kevve1:

Jag tror aldrig jag sett någon klaga på att kniven var tråkig och ful att kolla på i tidigare Counter Strike så detta är ju något som blommat upp nu i CS:GO. Sedan är väl saken den att i tidigare spel kunde du ladda ner skins gratis eller göra dom själv, men då tror jag inte motspelarna/laget såg den.

Sen om TS vill ha en snygg kniv så spelar det väl ingen roll om den kostar 100:- eller 2500:- för smaken är som baken.

Fast kniven i 1.6 och source är ju mycket snyggare än på go

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT