Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Cdon.com

Hejsan! Vi ber om ursäkt för att du inte fått hjälp. Jag behöver lite mer information för att kunna hjälpa dig så jag skickar ett PM.

Skrivet av Lythelius:

Hej kära CDON,

Vet inte om ni besöker det här forumet längre och kommer läsa det här men då ni inte längre svarar på mina mail och (ja, let's face it det är 2015 och jag tänker dels inte sitta i en telefonkö och dels men framför allt inte riskera att jag bränner sönder den stackars medarbetare som svarar med en utskällning utan dess like) så prövar jag att få kontakt den här vägen. Om inte annat för att skriva av mig men kanske kan min feedback ge andra en hint om hur er kundsupport ser ut idag.

Min fråga är rätt enkel ändå. Jag har köpt ett par spel genom åren på Digital Download och blev nu lite sugen på att spela ett par av dem igen. Men ingen av titlarna finns längre tillgänglig via er hemsida och även produktnycklarna är borttagna. Så jag undrar således, var är mina spel?

Spelen i fråga är

Crysis
Crysis: Warhead
Crysis 2
Assassins Creed 2
Burnout Paradise - Ultimate Box

Jag mailade er detta ärende 2/9 via ett formulär på er hemsida. Fick svar samma dag där ni bad om att få en skärmdump på hur felet så ut. Svarade med skärmdumpen till mailadressen (kundservice@cdon.com) samma dag.

Mailade åter 8/9 då jag inte fått någon återkoppling och efterfrågade status varpå jag mailade en ny påminnelse 10/9. Efter några dagars vidare tystnad kontaktade jag er på nytt 19/9 via formuläret på hemsidan och fick ett nytt ärendenummer men fortfarande ingen återkoppling.

Har behärskat mig för att inte skriva det jag egentligen vill säga er men hoppas nu på en återkoppling antingen i tråden eller via PM.

Inte så vänliga hälsningar

// Peter

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Helt sjukt vad snabbt Neato'n tog slut på Höstyran rean. Kommer ni eventuellt lägga till nya robotdammsugare? Har haft iRobot Roomba men de överlever ju aldrig en längre tid. Plastskit *host*.

http://cdon.se/hemelektronik/sjalvgaende_dammsugare/

Edit: Gärna en mer påkostad nyare variant typ D85!

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Cdon.com

Hejsan! Ja, den var poppis på rean! Vi säljer D85 via Tretti; http://cdon.se/vitvaror/neato-robotics-botvac-d85-p34253514 och de har även en äldre Neato till lite lägre pris; http://cdon.se/vitvaror/neato-robotics-neato-signature-pro-p2...
Vi har dessvärre ingen information att ge ut just nu om fler modeller som vi kommer sälja men nya modeller tas in efter hand så får be dig hålla utkik! Hoppas du hittar något bra!

Skrivet av Hzup:

Helt sjukt vad snabbt Neato'n tog slut på Höstyran rean. Kommer ni eventuellt lägga till nya robotdammsugare? Har haft iRobot Roomba men de överlever ju aldrig en längre tid. Plastskit *host*.

http://cdon.se/hemelektronik/sjalvgaende_dammsugare/

Edit: Gärna en mer påkostad nyare variant typ D85!

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Hzup:

Helt sjukt vad snabbt Neato'n tog slut på Höstyran rean. Kommer ni eventuellt lägga till nya robotdammsugare? Har haft iRobot Roomba men de överlever ju aldrig en längre tid. Plastskit *host*.

http://cdon.se/hemelektronik/sjalvgaende_dammsugare/

Edit: Gärna en mer påkostad nyare variant typ D85!

Vad kostade neaton? nyfiken

Permalänk
Medlem

@Sushikocken: Tror det var Neato Robotics Neato Signature Pro för 2795. Men kommer inte 100% ihåg.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1817637

Edit: Ser att de nu ökat iRobot Roomba 785 med 900kr trots att den ännu är en av de marknadsförda dammsugarna. Lite fult imo.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Cdon.com

@Hzup: Angående prishöjningen så stämmer det. Tyvärr så blev det ett klantigt misstag med prissättningen på denna. Priset blev pris fel så produktansvarig för denna kategori blev tvungen att höja priset igår till det reapris som var tänkt från början.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@CDON.COM

Nu får ni gärna ta och prioritera ärende nr 679713 eller 650631. Har tagit tog för lång tid nu, och vi är snart inne i den 5:e veckan...

Permalänk
Cdon.com

@Philippk: Hej! Det är dessvärre en överbelastning på kundtjänst just nu men jag ser att ditt ärende tagit lite väl lång tid. Förstår frustrationen! Jag ha pratar pratat med min kollega och ärendet verkar äntligen vara löst. Du kommer att få mer information inom kort i ett av dina ärende.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

@Philippk: Hej! Det är dessvärre en överbelastning på kundtjänst just nu men jag ser att ditt ärende tagit lite väl lång tid. Förstår frustrationen! Jag ha pratar pratat med min kollega och ärendet verkar äntligen vara löst. Du kommer att få mer information inom kort i ett av dina ärende.

Tack för en snabbare hantering!

Permalänk
Medlem

Haft en dator på reparation så varit utan dator i 25 dagar sammanlagt (snabba infocare.....) 3 dagar efter jag fått datorn så slocknar den och går inte starta nu. Detta när jag första gången öppnade ett program som krävde den externa GPU så jag förmodar att de vart något fel där. Tur att man på infocare gjorde ett "test". Jävla skämt.

Visa signatur

Corsair Obsidian 450D ~ Corsair RM750 ~ Gtx 970 Windforce ~ i5 4670K @ 3,4ghz ~ Asus Z97 Pro gaming ~ 840 Evo 250gb ~ 16gb Corsair lp ~

Permalänk
Cdon.com

@e91a: Hej! Det låter inte bra alls. Kontakta kundtjänst i det ärende som du har angående servicen så hjälper de dig. Hoppas detta ordnar sig fort så att du har en fungerande dator snart.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av anders.sjoberg:

För allmän info, jag har sedan i augusti försökt reklamera ett felaktigt grafikkort som jag köpt frän CDON. Efter snart två månaders väntan och långa mejltrådar, (telekontakt går ej ett etablera med CDON), så krävde jag pengarna åter. CDON hade då hela tiden hänvisat till sin leverantör (ASUS), men då de hade fått tillräcklig tid att åtgärda felet, (2 måbader) Dessutom hade jag köpt varan av CDON, inte av leverantören (ASUS).

Efter mycket tid och tandgnissel så gav CDON med sig och tog på sig att kreditera mitt köp. Detta gjorde de i fredags, igår tisdag backade man på detta och hänvisade åter till leverantören. Fullständigt regelvidrigt och oacceptabelt! CDON beter sig som värsta sorten bluffakturaföretag, omöjliga att komma i direktkontakt med och lever inte upp till god handelssed eller vanlig konsumentköpsrätt.

Jag kommer aldrig mer lägga en order på CDON, finns det fler som delar min erfarenhet gällande detta skit och ruffel företag?

Jag fick hem en defekt skärm och de gick med på att häva köpet och ta tillbaka varan. Efter ett par mail till fram och tillbaka gjorde de en helvändning och sa istället att de kunde ta tillbaka varan men att jag skulle få stå för kostnader för felsökning m.m. vilket jag fann helt oacceptabelt.

Efter en del tjafsande gick de motvilligt med på att häva köpet till slut, trots att de redan tidigare i vår kontakt hade erbjudit sig att göra det. Usel hantering av ärendet och jag fick dessutom ett ganska uselt bemötande vilket gör att jag aldrig någonsin kommer att handla hos CDON igen och ej heller rekommendera dem för andra.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk

Hade efter en längre tids bojkott tänkt ge CDON ännu en chans men efter att ha läst lite inlägg slog jag snabbt denna tanken ur hågen. Jag har blivit besviken på er så många gånger och att nu efter relativt lång tid se att ni fortfarande inte har lärt er ett dugg är bara ledsamt. Det blir inget mer CDON för min del, särskilt inte med tanke på att den rabattkod jag fått i "present" redan gått ut. Nåja, tur att det finns andra butiker som faktiskt tar det kunderna säger seriöst och iafl verkar lite intresserade av det rykte dom har.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 | Intel Core i7 950 | Prolimatech Super Mega | Corsair XMS3 Vengeance 12GB | Asus GeForce GTX 970 Strix DCII | Samsung 830 256GB | Samsung F3 500GB | Corsair AX 1200W | Corsair 800D | Scythe Kaze Master Pro | Windows 10 | Ducky Shine Mech Brown | Logitech G502 Proteus Spectrum | Acer Predator XB241H | Samsung Galaxy S6 Edge 64GB
"Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!"

Permalänk
Cdon.com

Hej! Då jag inte vet helt vad som har hänt så är det svårt att förklara detta men det låter i alla fall som att hanteringen av ärendet varit bristande bland annat på grund av dålig kommunikation och information. Jag hoppas att det löst sig nu och du är så klart välkommen att skicka din kritik till kundtjänst så att vi kan se över vad som gått fel och se om vi kan styra om en och annan rutin för smidigare hantering!

Skrivet av ågren:

Jag fick hem en defekt skärm och de gick med på att häva köpet och ta tillbaka varan. Efter ett par mail till fram och tillbaka gjorde de en helvändning och sa istället att de kunde ta tillbaka varan men att jag skulle få stå för kostnader för felsökning m.m. vilket jag fann helt oacceptabelt.

Efter en del tjafsande gick de motvilligt med på att häva köpet till slut, trots att de redan tidigare i vår kontakt hade erbjudit sig att göra det. Usel hantering av ärendet och jag fick dessutom ett ganska uselt bemötande vilket gör att jag aldrig någonsin kommer att handla hos CDON igen och ej heller rekommendera dem för andra.

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com

Hej! Vad tråkigt att höra. Vi har fått en del kritik på sistone och blundar såklart inte för det. Vi ser alltid över lösningar för att utvecklas till det bättre och är tacksamma för kritiken. Hoppas vi en dag kan vända på ditt intryck av oss och göra dig till en nöjd kund.

Skrivet av Kompressor:

Hade efter en längre tids bojkott tänkt ge CDON ännu en chans men efter att ha läst lite inlägg slog jag snabbt denna tanken ur hågen. Jag har blivit besviken på er så många gånger och att nu efter relativt lång tid se att ni fortfarande inte har lärt er ett dugg är bara ledsamt. Det blir inget mer CDON för min del, särskilt inte med tanke på att den rabattkod jag fått i "present" redan gått ut. Nåja, tur att det finns andra butiker som faktiskt tar det kunderna säger seriöst och iafl verkar lite intresserade av det rykte dom har.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Vi har fått en del kritik på sistone

Vadå på sistonde?
OM ni läser denna tråd så har ni fått kritik sedan den startade och då med ungefär lika mycket kritik per dag under hela tiden.
Ni har även under hela denna tid lovat vitt och brett om förbättringar inom kundtjänst men inget händer och även om förändringar/förbättringar på websidan/system/etc som ständigt skjuts på framtiden.

Så VARFÖR ska vi tro på att det denna gång ska hända nåt om Kompressor skickar ett mail till kundtjänst (som troligen går rakt ner i papperskorgen)?

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Cdon.com

Hejsan!
Det är många förändringar som sker som inte märks av direkt. Vi har många projekt och att förbättras är en ständig process och det tar tid att se hur förändringar påverkar. Vi är såklart tacksamma för kritik och uppskattar om du skickar kritiken till kundservice@cdon.com
Vi hoppas att du en dag märker att dessa mail inte har åkt i papperskorgen utan utnyttjats som material för att utvecklas.

Skrivet av grizzly666:

Vadå på sistonde?
OM ni läser denna tråd så har ni fått kritik sedan den startade och då med ungefär lika mycket kritik per dag under hela tiden.
Ni har även under hela denna tid lovat vitt och brett om förbättringar inom kundtjänst men inget händer och även om förändringar/förbättringar på websidan/system/etc som ständigt skjuts på framtiden.

Så VARFÖR ska vi tro på att det denna gång ska hända nåt om Kompressor skickar ett mail till kundtjänst (som troligen går rakt ner i papperskorgen)?

Visa signatur
Permalänk

Hej alla. Funderar på att beställa ifrån CDON. Undrar hur det är med leveranstid? På aktuell produkts presentationsida står det utskrivet "Beräknad leveranstid: 1-3 arbetsdagar". Någon/några med egen upplevd erfarenhet utav leverans ifrån företaget, dela gärna med er

Edit * Använt mig utav deras chatt och fått besked att varan finns i lager.

Edit * Använt mig utav deras chatt och fått besked att varan finns i lager.
Visa signatur

R5 | i5 12600K | RTX 3060 | Z690 | 16 GB RAM | 1 TB M.2 SSD | 3xNH-A14 | NH-D15S | 750 W PSU

Permalänk
Medlem

Hej. Jag har skickat in ett trasigt headset för tre veckor sedan (hack/sprak i ljudet från en sida), men än så länge har jag inte hört något alls. Jag tycker tre veckor är lång tid för en återkoppling med tanke på att det tar max några sekunder att konstatera att ljudet hackar/sprakar från den ena hörluren. Idag fick jag i alla fall ett ärendenummer av chatten. Ärende referensnummer: 718125

Jag tycker generellt det är bra när företag erbjuder chat-funktion för sina kunder men på CDON kan man verkligen undra över chattens funktion. Efter ett par kontakter den senaste veckan är min uppfattningen följande:

Chatten kan i princip inte göra mycket annat än att beklaga och skicka mail vidare till serviceavdelningen. De kan heller inte berätta hur lång tid det förväntas ta innan man får återkoppling på inskickade garantiärenden. De kan inte ens söka på serviceordernummer. På chatten har de i princip ingen info ö.h.t. Vad är chatten till för egentligen om de inte kommer åt någon info? Tips från mig som kund är att ni borde ha en "servicechatt" som faktiskt kan kommunicera med serviceavdelningen. För övrigt ska jag säga att chattens medarbetare är trevliga och har ett fint bemötande, så ingen kritik åt dem.

Mvh

Permalänk
Medlem

Beräknad leveranstid är inget som du kan lita på (och det har varit samma sak under flera år dvs INTE förbättrats ett dugg).
Finns gott om fall här i tråden där folk beställt varor som finns i lager men tar betydligt längre tid (dvs mer än ett par dagar) heller inget kommer alls (och under tiden så är Beräknad leveranstid på websidan den samma) och efter några dagar/veckor kontaktar kund cdon och får veta att ordern har stoppats utan att meddela kund alls (vanligaste anledningen i denna tråd är att varan ej finns i lager men hemsidan har och visar fortfarande samma Beräknad leveranstid och gör det även efter dessa svar/påpekningar).

Dvs Beräknad leveranstid är satt till den tid som cdon i bästa fall kan leverera varan på från det aktuella lagret/tillverkare/etc och i alla fall vid en kortare tid av ej på lager (veckor) så ändras hemsidan INTE.

Ibland är det inte ens säkert att varan inte finns i lager då andra har beställt samma vara på samma länk och fått hem varan.
Vad dom syslar med vid desa fall vet i fan.

Det finns även gott om fall där chat har sagt att en vara är i lager för att sen vid best och några dagars väntande visat sig INTE vara i lager så chat kan du inte heller lita på.
Och vid några av dessa fall så har det konstaterats i tråden att chat har svarat att varan finns i lager (men sen tar veckor innan dom får hem den) dagar efter att andra personer har beställt samma vara som INTE var i lager då heller.
Vad jag starkt misstänker dels på grund av detta och även att dom inte verkar ha några som helst befogenheter att göra ett skit är att dom helt enkelt inte har tillgång till mer än vad kunderna har DVS den vanliga websidan där det ÄR konstaterat att Beräknad leveranstid knappt betyder ett skit.

Och som svar till vad chatten är till för så är svaret att dels hålla nere antal kunder som skickar email till personal som faktiskt har några befogenheter (om än väldigt få och väldigt låga) men även fför att trötta ut kunderna så dom ger upp.

Till cdon VARFÖR ska jag skicka nått mail till er i tex Beräknad leveranstid frågan så har väldigt många från denna tråd skickat in om detta under en väldigt lång tid OCH era medarbetare som svarat här tidigare har läst och fått pm om detta i mängder.
MEN absolut ingen förbättring syns till.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CDON.COM:

Hej! Vad tråkigt att höra. Vi har fått en del kritik på sistone och blundar såklart inte för det.

Det är just det ni gör!
Ni tar inte åt er av kritik, ni har långsan kundservice, eran chatt har inte befogenhet att göra något utran allt måste skickas vidare till kundservice, eller annan avdelning.

Skrivet av septembro:

Hej alla. Funderar på att beställa ifrån CDON. Undrar hur det är med leveranstid? På aktuell produkts presentationsida står det utskrivet "Beräknad leveranstid: 1-3 arbetsdagar". Någon/några med egen upplevd erfarenhet utav leverans ifrån företaget, dela gärna med er

Edit * Använt mig utav deras chatt och fått besked att varan finns i lager.

Den kan man dock inte lita på, CDON lovar leverans i tid men i de flesta fallen så levererar de inte alls i tid, eller ens skickat paketet när de sagt att de skickat det.

Skrivet av grizzly666:

Beräknad leveranstid är inget som du kan lita på (och det har varit samma sak under flera år dvs INTE förbättrats ett dugg).
Finns gott om fall här i tråden där folk beställt varor som finns i lager men tar betydligt längre tid (dvs mer än ett par dagar) heller inget kommer alls (och under tiden så är Beräknad leveranstid på websidan den samma) och efter några dagar/veckor kontaktar kund cdon och får veta att ordern har stoppats utan att meddela kund alls (vanligaste anledningen i denna tråd är att varan ej finns i lager men hemsidan har och visar fortfarande samma Beräknad leveranstid och gör det även efter dessa svar/påpekningar).

Dvs Beräknad leveranstid är satt till den tid som cdon i bästa fall kan leverera varan på från det aktuella lagret/tillverkare/etc och i alla fall vid en kortare tid av ej på lager (veckor) så ändras hemsidan INTE.

Ibland är det inte ens säkert att varan inte finns i lager då andra har beställt samma vara på samma länk och fått hem varan.
Vad dom syslar med vid desa fall vet i fan.

Det finns även gott om fall där chat har sagt att en vara är i lager för att sen vid best och några dagars väntande visat sig INTE vara i lager så chat kan du inte heller lita på.
Och vid några av dessa fall så har det konstaterats i tråden att chat har svarat att varan finns i lager (men sen tar veckor innan dom får hem den) dagar efter att andra personer har beställt samma vara som INTE var i lager då heller.
Vad jag starkt misstänker dels på grund av detta och även att dom inte verkar ha några som helst befogenheter att göra ett skit är att dom helt enkelt inte har tillgång till mer än vad kunderna har DVS den vanliga websidan där det ÄR konstaterat att Beräknad leveranstid knappt betyder ett skit.

Och som svar till vad chatten är till för så är svaret att dels hålla nere antal kunder som skickar email till personal som faktiskt har några befogenheter (om än väldigt få och väldigt låga) men även fför att trötta ut kunderna så dom ger upp.

Till cdon VARFÖR ska jag skicka nått mail till er i tex Beräknad leveranstid frågan så har väldigt många från denna tråd skickat in om detta under en väldigt lång tid OCH era medarbetare som svarat här tidigare har läst och fått pm om detta i mängder.
MEN absolut ingen förbättring syns till.

Kunde inte sagt det bättre själv.
Dags att CDON bojkottas då de varken tar åt sig av kritik, kan leverera i tid eller har en kundservice värd att kalla just kundservice.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Cdon.com

Angående ditt inlägg på Sweclockers

Hej!
Jag har tittat på ditt ärende och kan se att leverantören är klar med kontrollen av headsetet. Beklagar att det dröjt så!
Du kommer idag få besked att vi kan skicka en ny vara eller återbetala pengarna. Jag hänvisar dig därför till kundtjänst för eventuella följdfrågor om detta.

Angående chattfunktionen förstår jag din poäng. Dessvärre är det så att de handläggare som sköter service och reklamationer inte är tillgängliga på chatt för tillfället vilket gör att vi får lösa det med att vidarebefordra reklamationsärende i chatten till serviceavdelningen. Det kan ju såklart tyckas omständligt men för tillfället finns ingen annan lösning på det.

I övrigt önskar jag dig en trevlig dag.
MVH Josefina, CDON

Skrivet av pege75:

Hej. Jag har skickat in ett trasigt headset för tre veckor sedan (hack/sprak i ljudet från en sida), men än så länge har jag inte hört något alls. Jag tycker tre veckor är lång tid för en återkoppling med tanke på att det tar max några sekunder att konstatera att ljudet hackar/sprakar från den ena hörluren. Idag fick jag i alla fall ett ärendenummer av chatten. Ärende referensnummer: 718125

Jag tycker generellt det är bra när företag erbjuder chat-funktion för sina kunder men på CDON kan man verkligen undra över chattens funktion. Efter ett par kontakter den senaste veckan är min uppfattningen följande:

Chatten kan i princip inte göra mycket annat än att beklaga och skicka mail vidare till serviceavdelningen. De kan heller inte berätta hur lång tid det förväntas ta innan man får återkoppling på inskickade garantiärenden. De kan inte ens söka på serviceordernummer. På chatten har de i princip ingen info ö.h.t. Vad är chatten till för egentligen om de inte kommer åt någon info? Tips från mig som kund är att ni borde ha en "servicechatt" som faktiskt kan kommunicera med serviceavdelningen. För övrigt ska jag säga att chattens medarbetare är trevliga och har ett fint bemötande, så ingen kritik åt dem.

Mvh

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com

Angående leveranstiderna

Hej!
Jag har läst det du skrivit och förstår att det är frustrerande att leveranstiderna inte stämmer med vad som står på hemsidan.
Vi har som en del i att förbättra detta genomfört ett stort lagerbyte nu i september samt förbättrat IT-integrationen.
Vi hoppas att detta kommer resultera i både snabbare och mer korrekta leveranstider för våra kunder, då vi såklart vill att ni ska vara nöja och belåtna med att beställa ifrån oss.

MVH Josefina, CDON

Skrivet av grizzly666:

Beräknad leveranstid är inget som du kan lita på (och det har varit samma sak under flera år dvs INTE förbättrats ett dugg).
Finns gott om fall här i tråden där folk beställt varor som finns i lager men tar betydligt längre tid (dvs mer än ett par dagar) heller inget kommer alls (och under tiden så är Beräknad leveranstid på websidan den samma) och efter några dagar/veckor kontaktar kund cdon och får veta att ordern har stoppats utan att meddela kund alls (vanligaste anledningen i denna tråd är att varan ej finns i lager men hemsidan har och visar fortfarande samma Beräknad leveranstid och gör det även efter dessa svar/påpekningar).

Dvs Beräknad leveranstid är satt till den tid som cdon i bästa fall kan leverera varan på från det aktuella lagret/tillverkare/etc och i alla fall vid en kortare tid av ej på lager (veckor) så ändras hemsidan INTE.

Ibland är det inte ens säkert att varan inte finns i lager då andra har beställt samma vara på samma länk och fått hem varan.
Vad dom syslar med vid desa fall vet i fan.

Det finns även gott om fall där chat har sagt att en vara är i lager för att sen vid best och några dagars väntande visat sig INTE vara i lager så chat kan du inte heller lita på.
Och vid några av dessa fall så har det konstaterats i tråden att chat har svarat att varan finns i lager (men sen tar veckor innan dom får hem den) dagar efter att andra personer har beställt samma vara som INTE var i lager då heller.
Vad jag starkt misstänker dels på grund av detta och även att dom inte verkar ha några som helst befogenheter att göra ett skit är att dom helt enkelt inte har tillgång till mer än vad kunderna har DVS den vanliga websidan där det ÄR konstaterat att Beräknad leveranstid knappt betyder ett skit.

Och som svar till vad chatten är till för så är svaret att dels hålla nere antal kunder som skickar email till personal som faktiskt har några befogenheter (om än väldigt få och väldigt låga) men även fför att trötta ut kunderna så dom ger upp.

Till cdon VARFÖR ska jag skicka nått mail till er i tex Beräknad leveranstid frågan så har väldigt många från denna tråd skickat in om detta under en väldigt lång tid OCH era medarbetare som svarat här tidigare har läst och fått pm om detta i mängder.
MEN absolut ingen förbättring syns till.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag ser nu att ni tagit till er av min kritik från föregående sida och ändrat att produkter som säljs av annan part nu är märkta med "Säljs av". Jättebra!
Kan ni framföra till era utvecklare att även lägga in sökkriterie för att söka på produkter som enbart säljs av CDON?
Det är ganska grötigt att försöka avgöra vem som är säljare när det dyker upp flera artiklar av samma produkt i sökresultatet. Alternativet är att ni listar direkt i sökresultatet vem som är säljare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

@e91a: Hej! Det låter inte bra alls. Kontakta kundtjänst i det ärende som du har angående servicen så hjälper de dig. Hoppas detta ordnar sig fort så att du har en fungerande dator snart.

Ja, jävligt snabba är ni också att fixa problemet. Ni vägrar ringa mig trots att det sagts att de ska göras och mailkontakt har ni knappt svarat på. Så jävla illa, riktigt illa. Chatten säger varje dag att de ska ta kontakt/ta tag i ärendet nästa dag men det sker aldrig.Blir ALDRIG mer cdon.

Visa signatur

Corsair Obsidian 450D ~ Corsair RM750 ~ Gtx 970 Windforce ~ i5 4670K @ 3,4ghz ~ Asus Z97 Pro gaming ~ 840 Evo 250gb ~ 16gb Corsair lp ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej!
Jag har läst det du skrivit och förstår att det är frustrerande att leveranstiderna inte stämmer med vad som står på hemsidan.
Vi har som en del i att förbättra detta genomfört ett stort lagerbyte nu i september samt förbättrat IT-integrationen.
Vi hoppas att detta kommer resultera i både snabbare och mer korrekta leveranstider för våra kunder, då vi såklart vill att ni ska vara nöja och belåtna med att beställa ifrån oss.

MVH Josefina, CDON

Under 4-5 års tid så har ni lovat/sagt detta i denna tråd i 3-4 omgångar nu (inga förbättringar har synts till det ser mer ut som det blir värre och värre istället).
Så varför ska vi tro på det tredje/fjärde löftet om att fixa exakt samma sak?

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Cdon.com

Gällande din service av dator

@e91a: Vad tråkigt att du inte fått möjlighet att prata med oss i telefon än. Jag skickar ett PM så att du kan återkomma med kontaktuppgifter, så ser vi till att någon ringer upp dig idag!
MVH Josefina, CDON

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com

Hej Bozzeta!
Jättebra att du återkom angående det här! Vi tar tacksamt emot all feedback för att förbättra köpupplevelsen, så jag tar dina förslag vidare till vår IT-avdelning. Förhoppningsvis får du se en förbättrad sökmotor på vår hemsida inom kort.

Hoppas du får en fin dag.
MVH Josefina, CDON

Skrivet av Bozzeta:

Jag ser nu att ni tagit till er av min kritik från föregående sida och ändrat att produkter som säljs av annan part nu är märkta med "Säljs av". Jättebra!
Kan ni framföra till era utvecklare att även lägga in sökkriterie för att söka på produkter som enbart säljs av CDON?
Det är ganska grötigt att försöka avgöra vem som är säljare när det dyker upp flera artiklar av samma produkt i sökresultatet. Alternativet är att ni listar direkt i sökresultatet vem som är säljare.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

La en order på 4 prylar varav 1 var framme idag. Inget fel med att ni delar upp paketeringen.
Men då allt finns i lager är det inte smidigare och billigare för er att skicka allt på samma gång? Blir bara jobbigt att hämta ut flera paket vid olika tillfällen.

Min andra fundering är inte så mycket till en fundering utan mer något som behöver åtgärdas.
Då 1 sak blivit postat så stod de andra 3 som postade också, vilket jag fått bekräftat efter kontakt med kundtjänst att så inte var fallet utan att min order fortfarande var påväg ut från deras lager.

Detta borde justeras så att det står "Order mottagen" eller dylikt på paket som inte skickats, det är missledande för oss konsumenter. Nu var jag tvungen att vända mig till kundtjänsten för att ta reda på varför det inte fanns något Kolli-Id på dom 3 sakerna utan bara på 1 så att jag kunde veta om jag kunde åka hem från stan eller inte.

Inga större bekymmer för mig, men underlättar som sagt för alla om det står korrekt status på ordrar

Permalänk
Medlem

Jag hade ingen aning om att CDON lagt ner sin tekniska support.

I förra veckan la grafikkortet i en rätt ny laptop av, och efter dom vanliga åtgärderna, dvs uppdatera allt som går, inte gav nån ändring så försökte jag ringa in. Efter massa letande efter ett telefonnummer att ringa fråga jag till sist i chatten. Och får till svar att dom har ingen telefonsupport längre.

Uppenbarligen var det så många kunder in med problem och reklamationer som ringde in att dom tyckte det var bäst att lägga ner telefonsupporten.

Och hon i chatten kunde inte heller hjälpa till för hon kunde inte nått om nått. Hon vara bara anställd för att chatta.

Så jag blev uppmanad att skicka in ett mail med ordernummer och beskrivning av problemet. Det skickades i onsdags förra veckan.

I söndags kom ett svar, efter 4 dygn............. Dock inte ett svar på mina frågor, eller nån hjälp överhuvudtaget. Utan en uppmaning att skicka in mer information som serienummer etc.

4 dygn och sen ingen hjälp är ju helt oacceptabelt när det gäller väsentliga produkter som datorer.

Så man kan bara dra slutsatsen att dom inte bara lagt ner telefonsupporten dom har lagt ner alla ambitioner på att ha en fungerande support.

Dom har väl bestämt sig för att vara en bok, film, spel och klädhandel. Där behövs ju ingen support.