Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

DisplayPort 144HZ Asus 24" *LÖST*

Halloj!

Som titeln säger så har jag lite problem med att uppnå 144HZ på min Asus gamingmonitor med DisplayPort.
Med DVI-I gick det fin fint, men alltså inte nu när jag har bytt till DisplayPort.
Drivers är uppdaterade osv. Valet att välja 144HZ finns helt enkelt inte i Nvidia Control Panel, kan inte välja mer än 60HZ.
Grafikkort är GTX 970.
Vet någon utav er varför?

Tack.

Permalänk
Medlem

Går det kanske att fixa direkt i Windows?

Eller vad händer om du gör det i Windows utan att det egentligen "går", dvs om du klickar i "visa frekvenser som min skärm inte stöder" eller något liknande.

Permalänk
Skrivet av Deuterocanon:

Halloj!

Som titeln säger så har jag lite problem med att uppnå 144HZ på min Asus gamingmonitor med DisplayPort.
Med DVI-I gick det fin fint, men alltså inte nu när jag har bytt till DisplayPort.
Drivers är uppdaterade osv. Valet att välja 144HZ finns helt enkelt inte i Nvidia Control Panel, kan inte välja mer än 60HZ.
Grafikkort är GTX 970.
Vet någon utav er varför?

Tack.

Har samma problem själv. Har du hittat en lösning?

Visa signatur

Lian Li 011 Air Mini | Ryzen 7800X3D | EK-Nucleus AIO CR240 Lux | | G.Skill Trident Z5 NEO DDR5 6400mhz | Radeon 7900 XTX Hellhound | Asus ROG Strix B650-A Gaming | DeepCool PX1200G | Western Digital SN850X 2TB | Crucial P3 4TB | +Femtioelva rgb-fläktar^^

Permalänk

LÖST

Hej!

Jag löste det, visade sig att jag bara behövde scrolla längre ner i Nvidia Control Panel.
Det som var i bockat först var UHD.
Scrolla längre ner till PC och där kan du välja rätt resulotion samt refresh rate
Enkelt ordnat.

Permalänk
Skrivet av Deuterocanon:

Hej!

Jag löste det, visade sig att jag bara behövde scrolla längre ner i Nvidia Control Panel.
Det som var i bockat först var UHD.
Scrolla längre ner till PC och där kan du välja rätt resulotion samt refresh rate
Enkelt ordnat.

Hittar inget block som heter UHD. Hittar inte heller någon flik i nvidia control panel som heter "PC" :/

Visa signatur

Lian Li 011 Air Mini | Ryzen 7800X3D | EK-Nucleus AIO CR240 Lux | | G.Skill Trident Z5 NEO DDR5 6400mhz | Radeon 7900 XTX Hellhound | Asus ROG Strix B650-A Gaming | DeepCool PX1200G | Western Digital SN850X 2TB | Crucial P3 4TB | +Femtioelva rgb-fläktar^^