Nyinstallation av windows 7, problem med internet

Permalänk

Nyinstallation av windows 7, problem med internet

Hej Sweclockers!

Jag installerade precis windows 7 efter att ha suttit på windows 10 betan lite för länge
Under installationen var jag tvungen att rensa hårddisken, så alla drivrutiner och liknande är nu borta. Problemet nu är att när jag försöker ansluta till inernet så står det att drivrutinerna för nätverks adaptern är felinstallerade. Själv trodde jag att nätverks rutinerna låg inbyggda i typ moderkortet, jag kan ju liksom inte ladda ner några drivisar utan internet. Vet någon hur man fixar det här? Tack så mycket!

Permalänk
Skrivet av RatusDesigns:

Hej Sweclockers!

Jag installerade precis windows 7 efter att ha suttit på windows 10 betan lite för länge
Under installationen var jag tvungen att rensa hårddisken, så alla drivrutiner och liknande är nu borta. Problemet nu är att när jag försöker ansluta till inernet så står det att drivrutinerna för nätverks adaptern är felinstallerade. Själv trodde jag att nätverks rutinerna låg inbyggda i typ moderkortet, jag kan ju liksom inte ladda ner några drivisar utan internet. Vet någon hur man fixar det här? Tack så mycket!

Drivisarna för nätverkskortet finns på hemsidan för din moderkortstillverkare.
Ladda ner från en annan dator och släng över på usb-->stoppa in i den utan internet sen äre klart

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk

@Hassel fd Jompenleet: Tack så mycket! Jag gick in på Asrocks hemsida, vilka drivrutiner är det jag behöver egentligen? c:

Permalänk
Medlem

Chipset, Nettverk, Lyd, USB3.