Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Ljud till Tvn

Hej, jag vet inte om tråden ligger i fel forum eller inte men jag gör ett försök!
Jag har en LG-tv kopplad till datorn via HDMI, och allt har fungerat perfekt ända tills jag bytte till Windows 10 från Windows 7. Det verkar bugga lite ibland när jag byter mellan ljudinställningar på datorn ifall jag vill att ljudet ska gå ut i tvn eller mina högtalare.
När det buggar ut så väljer jag tvn som ljud, men inget ljud kommer, utan det är fortfarande i högtalarna, det brukar fixas med en omstart av datorn.
Problemet då, jag ville ha ljudet i högtalarna men det byttes inte dit från tvn, och eftersom jag inte ville starta om datorn gick jag in i inställningarna och jag tror jag tryckte på inaktivera tvn, och ljudet kom då till högtalarna så jag var nöjd och tänkte inte mer på det.
Men nu är tv-ikonen borta och jag vet inte hur jag gör nu för att få ljudet till tvn när jag kollar på film eller liknande. Bilden fungerar ju fortfarande, men ljudknappen är borta. Ser ut såhär:

1:an som förut var LG TV är försvunnen.

Hur fixar jag detta? :S

Permalänk
Medlem

Det är inte så att du Avaktiverat 1:an och den är inställd på att dölja Avaktiverade enheter? Högerklicka isåfall bara i rutan och kryssa i Visa avaktiverade enheter (Eller vad det nu står på svenska).

Visa signatur

/dev/null

Permalänk
Medlem

Nånting är knas. Borde bara finnas en Digital Display Audio-enhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tudz:

Nånting är knas. Borde bara finnas en Digital Display Audio-enhet.

Nä det kommer upp en för varje digital ljudutgång som finns. Så alla HDMI och DP portar får en egen.

Visa signatur

/dev/null

Permalänk
Medlem
Skrivet av webbson:

Det är inte så att du Avaktiverat 1:an och den är inställd på att dölja Avaktiverade enheter? Högerklicka isåfall bara i rutan och kryssa i Visa avaktiverade enheter (Eller vad det nu står på svenska).

Tack så mycket! Sweclockers levererar alltid när man är noob

Permalänk
Medlem

@webbson: Då förstår jag! Kan hända att det inte är så på äldre kort. Har ett 6970 med HDMI och DP men bara en "enhet".

Permalänk
Medlem
Skrivet av tudz:

@webbson: Då förstår jag! Kan hända att det inte är så på äldre kort. Har ett 6970 med HDMI och DP men bara en "enhet".

Mycket möjligt. Med mina dubbla 7970 har jag en hel hög såna, har dock valt att inte visa o-anslutna enheter där så jag slipper se dem.

Visa signatur

/dev/null