Mystify Razer Boomslang 2500

Permalänk
Medlem

Mystify Razer Boomslang 2500

Vad tror ni, är det värt att förhandsbeställa en goo mus?

Det kostar 914kr med frakt

http://gamegear.fragzone.se/index.php?mode=item&id=913

Jag hade tänkt använda den till en Black Icemat med Superskatez

http://www.superskatez.2ya.com

låter det bra eller är jag ute och cyklar ?

Visa signatur

“It’s not that you can’t speak. It’s that other people can hear you. And they’re telling you what you’re saying is crazy.” -Elizabeth Gumport

Permalänk
Medlem

Om du gillar att städa rullarna i musen med tops och aceton var annan dag så be my guest, köp den. Rullarna i Razermöss är som smutsmagneter.

Visa signatur

P4 2.8GHz @ 3.5GHz C1 | 512MB Corsair XMS3500 DDR | Abit IT7 Max2 V.2 | Hightech Radeon 9700 Pro @ 415/362 | Dual 19" TFT | 0.8TB S-ATA-converted 8MB cache | Addtronics 7896A | 600W PSU [2*300W] | Eheim 1048 | Maze 3 | AC Twinplex | DD Heatercore | 3dmark 03 - ~6000p and climbing | 3dmark 2001 SE - ~20000p and climbing

Permalänk
Avstängd

låter bra, men skulle rekomendera att köpa från killen han på www.superskatez.2ya.com 100kr halvmetern för skatez praktiskt taget samma fast mycket billigare, jag skulle köpt en av logitechs underbara MX-möss också

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dosman
Samlar Icemat mer damm än andra mattor ?

Nej det skulle jag inte säga att den gör. Har haft min icemat i ett halvår nu och den har inga hygienproblem

Permalänk
Medlem

Köp inte en Razor mus, har haft en, vart väldigt besviken..

Visa signatur

IBM Thinkpad x60s - Gentoo Linux

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Mr.Ice-
Köp inte en Razor mus, har haft en, vart väldigt besviken..

Vad var det fel på den?

Om du inte visste det så den nya versionens elektroniksystem ombyggt nästan helt från grunden.

Läs lite på länken ovanför.

Permalänk
Medlem

Köp kula!

Slipper du det störande problem med att den inte hänger med vid snabba rörelser.

Permalänk
Medlem

Har inga problem med min Dual Optical... Lite tweaks i regedit så äger den det mesta.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Avstängd

MX500 har INGA absolut INGA problem med rörelse, tror mer på att razer musens hjul snurrar vidare och man blir irriterad på det+ smuts, en MX500+black icemat med skatez eller MX500+fUnc är dem helt klart bästa kombinationerna

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk

Jag hade precis tänkt att ställa frågan om vilket som vore bäst:
Razer Boomslang 2500 (2 års garanti!!!)
MX500
eller den där mojängen som Microsoft kallar för mus

Jag skulle nog rekommendera Func eftersom den har ju alltid
två sidor som man kan använda och så har Icemat haft vissa
svårigheter med optiska möss... fast det skall nog vara löst nu

Och jag vill bara veta om KNAS snackar ur egen erfarenhet eller om
det är en gammal aptiva mus eller liknande han har haft
Jag har en 5 år gammal kul mus som fortfarande funkar bättre än en
touchpad iaf

Visa signatur

Swim, swim, hungry

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_Dopefish
Och jag vill bara veta om KNAS snackar ur egen erfarenhet eller om
det är en gammal aptiva mus eller liknande han har haft
Jag har en 5 år gammal kul mus som fortfarande funkar bättre än en
touchpad iaf

Jag talar definitivt ur egen erfarenhet. Köpte en Boomslang 1000 vid decembersnåret förra året. Den fungerade korrekt i ungefär tre timmar tills muspekaren började fladdra runt slumpmässigt. Problemet gick inte att råda bot på. Jag skickade tillbaks den till webbutiken som jag köpt den från och fick tillbaks en mus av en nyare revision. Den fungerade perfekt förutom det hela med smutsen på rullarna.

Jag hade en microsoftkulmus innan Boomslangen och den var överlägsen Boomslangen vad det gällde rena musrullar. Man fick serva den en gång i månaden genom att pilla bort smutsen. En rätt enkel procedur. Med Boomslangen var det värre. Den fick man rensa två gånger i veckan. Inte nog med det var proceduren mycket svårare, smutsen satt på ett mer ingrott sätt.

Det blev mycket irriterande med smutsen som gjorde musen okontrollerbar. Försökte man sig på finare manövrar med den orengjord var det väldigt frustrerande.

Nu har jag en M$ intellimouse explorer 3.0 som jag är mycket nöjd med.

Visa signatur

P4 2.8GHz @ 3.5GHz C1 | 512MB Corsair XMS3500 DDR | Abit IT7 Max2 V.2 | Hightech Radeon 9700 Pro @ 415/362 | Dual 19" TFT | 0.8TB S-ATA-converted 8MB cache | Addtronics 7896A | 600W PSU [2*300W] | Eheim 1048 | Maze 3 | AC Twinplex | DD Heatercore | 3dmark 03 - ~6000p and climbing | 3dmark 2001 SE - ~20000p and climbing

Permalänk
Medlem

Leon: mx hänger med med alla röresler men inte iaf den gammla razorn... den e oskön allt m.m den gammla versen asså, jag tror inte den här e så mycket bättre

Visa signatur

IBM Thinkpad x60s - Gentoo Linux

Permalänk
Hedersmedlem

om någon ville veta, har logitech 5års garanti på alla sida produkter...

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

29 April kommer den.

Förhoppningsvis så får SweC upp en recension innan den kommer så att du kan läsa den.

Permalänk
Avstängd

dpi är inte allt, sagts förr, tror inte det är värt att betala över dubbla för den jämfört med MX500 iaf

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Avstängd


As Razer announced today, after the release of the rb2.5k next plans go for a much higher dpi-count and special features:
Due the high sensivity and extraordinal power consumption a water cooling device as been attached. Just connect the two valves with a tap, and the mouse stays cool in every situation. Also a 230V power socket, wlan support and a vga port will certainly increase gamers fun. Furthermore an integrated hard drive will be offered, so the only thing you need for playing is your rb 10k (codename blindworm) and a monitor.
The new Razer Blindworm will be aviable by the end of March 2003 for about 39 € As soon as we get a model we´ll post a full report on this new and thrilling gaming device

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem
Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk

Haha...

Kanske någon framtida modd det.

Leon från Seth Staplez dator.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Mr.Ice-
Leon: mx hänger med med alla röresler men inte iaf den gammla razorn... den e oskön allt m.m den gammla versen asså, jag tror inte den här e så mycket bättre

Oskön? Haha... den var rolig den, den är ju hur mysig som helst.

Leon från Seth Staplerz dator.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KNAS
Om du gillar att städa rullarna i musen med tops och aceton var annan dag så be my guest, köp den. Rullarna i Razermöss är som smutsmagneter.

MRSB 2500
har en massa kvalitets förbättringar, har för mig att detta är en sådan, att dammskyddet är bättre.

Visa signatur

Scout som är sugen på en utmaning?

Permalänk
Medlem

MX-musar > allt ^^

Visa signatur

"Den sötaste användaren på sweclockers.com är defenitivt "o3w1". Han blev medlem i December 2001 och har sedan dess skrivit mycket trevliga inlägg och gjort söta kommentarer." - 118100 Svarar på allt!

Permalänk
Medlem

Jag har ägt 3st Razer-möss och av dessa har 2 st varit defekta, mina värderingar är därför inte de högsta.
Jag sålde dem, gick vidare och här sitter jag nu med min IME 3.0 och är mycket nöjd.

Visa signatur

XP2200+ | 512ddr | Ti4600 | 959NF | MX 310 | func surface

What did the dick say to the condom? - Cover me, I'm going in!