Permalänk
Medlem

Alienware 13

Tjena!

Letade en 13'3 laptop för lite arbete och gaming, har tittat på Alienware 13 eftersom det verkar vara en bra kombination.

Såg att de precis uppdaterat hemsidan och de finns ny att beställa med Skylake.

Tänkte fler kanske var intresserade av detta

Visa signatur

Kriff Kriff

Permalänk
Skrivet av Flippin:

Tjena!

Letade en 13'3 laptop för lite arbete och gaming, har tittat på Alienware 13 eftersom det verkar vara en bra kombination.

Såg att de precis uppdaterat hemsidan och de finns ny att beställa med Skylake.

Tänkte fler kanske var intresserade av detta

Tjena!

Jag jobbar på Dell och jag kan säga att AW 13 klarar ju spel som WoW, CS, LoL,DOTA och sådant, självklart men ska du köra mer krävande spel som BF4, Battlefront, GTA V, etc så svider det ju lite.

Men som på alla märkes datorer så betalar du ganska mycket för märket med.

Kan starkt rekomendera den om du ska köra lättare spel och bara arbeta

Permalänk
Medlem

@Makaveli1: AW13 har minst ett 960M* och i5 så man klarar sig bra mer än WoW och CS.

_______________________________________________________________________________________________________________

Ägde en Alienware m17x R3 för ungefär 3 år sedan och var tvungen att få hem service till mig runt 5 gånger, vet inte ifall det var ren otur eller om det var självaste uppbyggnaden av datorn som inte klarade av pressen... Men supporten var väldigt bra dock, de kom utan tvekan och bytte ut delarna som inte fungerade!

Men du vet säkert att man kan få mer kräm för mindre pengar.

Kolla lite på Lenovo och Asus som t.ex. den här:

http://www.mediamarkt.se/mcs/product/_LENOVO-Y50-70,90952,155...

Visa signatur

RTX 4090 - Ryzen 9 7900X - Kingston 64GB DDR5 6000MHz CL36 FURY - ASUS B650 - Arctic Liquid Freezer II 240

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Flippin:

Tjena!

Letade en 13'3 laptop för lite arbete och gaming, har tittat på Alienware 13 eftersom det verkar vara en bra kombination.

Såg att de precis uppdaterat hemsidan och de finns ny att beställa med Skylake.

Tänkte fler kanske var intresserade av detta

En Alienware är inte värd priset sedan Dell köpte dem (knappt innan heller), de är mindre prisvärda än vad folk tycker en MacBook är (skillnaden är att en MacBook har ett högra andrahands värde).

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Skrivet av fabazo:

@Makaveli1: AW13 har minst ett 960M* och i5 så man klarar sig bra mer än WoW och CS.

_______________________________________________________________________________________________________________

Ägde en Alienware m17x R3 för ungefär 3 år sedan och var tvungen att få hem service till mig runt 5 gånger, vet inte ifall det var ren otur eller om det var självaste uppbyggnaden av datorn som inte klarade av pressen... Men supporten var väldigt bra dock, de kom utan tvekan och bytte ut delarna som inte fungerade!

Men du vet säkert att man kan få mer kräm för mindre pengar.

Kolla lite på Lenovo och Asus som t.ex. den här:

http://www.mediamarkt.se/mcs/product/_LENOVO-Y50-70,90952,155...

Ja, Personligen hade jag inte köpt en alienware, Hade nog gått på en MSI / Asus, Men då får du också sämre support.

Säger detta för jag vet hur supporten är mellan Dell och andra märken.

Det kan vara så att du fick ett så kallat ''måndags exemplar. Jag har inte märkt under den tid jag jobbat där att Alienware datorer går sönder mer än dom andra datorerna.

Skrivet av Rajat:

En Alienware är inte värd priset sedan Dell köpte dem (knappt innan heller), de är mindre prisvärda än vad folk tycker en MacBook är (skillnaden är att en MacBook har ett högra andrahands värde).

Det man betalar för är egentligen märket. Helt klart kan man få bättre kräm i andra burkar.

Permalänk
Medlem

@Makaveli1:

Var mest för det inte finns några 13" med ett 960 i som jag var lite intresserad av just Alienware 13.

XPS:erna kommer med 960 ochså i nya 15" arna och den är ju som en 14" i storlek.

Visa signatur

Kriff Kriff

Permalänk
Medlem

Själv väntar jag nog hellre på en XPS 13 Skylake i november så kan man köra extern GPU via Thunderbolt 3 Har nya Alienware 13 fortfarande den där proprietära kontakten för deras egna eGPU-lösning eller kör dom också helt på Type-C Thunderbolt?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Makaveli1:

Det man betalar för är egentligen märket. Helt klart kan man få bättre kräm i andra burkar.

Precis, innehållet är ungefär det samma.