Fundering kring Coil Whine ASUS R9 390 DCIII OC

Permalänk
Medlem

Fundering kring Coil Whine ASUS R9 390 DCIII OC

Skickade första kortet på RMA p.ga. coilwhine, fick hem det nya idag.

Nu till det roliga/konstiga;
Jag installerade om datorn etc och sedan körde jag Witcher 2 på High Settings (Använde programmets egna valfunktion) och då var det inget coil whine öht. Sedan så drog jag på Ultra efter ett par timmar (programmets egna) och då startade whinet. Prövade ta bort Hårinställningen samt slå på V-sync men det hjälpte föga.

Det blev sedan högre och högre ju längre tiden gick.
Så jag ställde ner grafiken igen till High genom deras egna program men det fortsätter låta lika jävligt som med Ultra?
Där ett tag lät det nästan som att något skulle gå sönder..

What is this sorcery?!

(Jag har ett Fractal Design Integra M 650W, tänkte att det kan vara relevant att veta)

Visa signatur

Intel 6600k
Asus Z170 Pro Gaming
EVGA 1070.
NZXT H440 NE
Samsung 850 EVO 500gb x2

Permalänk
Avstängd

Är det verkligen grafikkortet som låter? Ska inte ASUS ha solida komponenter som inte kan låta? Kolla så det inte är nätagget eller liknande som låter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolight:

Är det verkligen grafikkortet som låter? Ska inte ASUS ha solida komponenter som inte kan låta? Kolla så det inte är nätagget eller liknande som låter.

Någorlunda säker.
Efter att ha försökt spela in både PSU och GPU under flertal försök idag så lät det inte direkt nå från PSUn. Var svårt att bara höra med örat så jag klämde in telefonen mellan grafikkortet och CPU-kylaren och då lät det väldigt mycket.

Visa signatur

Intel 6600k
Asus Z170 Pro Gaming
EVGA 1070.
NZXT H440 NE
Samsung 850 EVO 500gb x2