Tänka köpa ny dator under black friday rean, (runt 30 000)

Permalänk

Tänka köpa ny dator under black friday rean, (runt 30 000)

Hej!

Nu är det dags att bygga ny jobbdator.

Datorn är till för att jobba med 3D (gpu rendering, ) och klippa film.

Det jag är säker på är att jag vill ha 2x 980Ti, men inte vilket, gärna så billigt refkort som möjligt.
32gb ram
mycket ssd.

Nån som kan hjälpa mig sätta ihop ett monster under rean? bara burken behövs.

Visa signatur

/Erik

Permalänk
Inaktiv

Ingen aning alls om man ska ha xeon eller i7 för ditt ändamål, men quizcore här verkar ha en nedsatt i7 till socket 2011 i alla fall

http://www.quizcore.se/intel-core-i7-4820k-3-70ghz-10mb-s-201...

Permalänk

@anon34443:

i nuläget har jag en 3930k från 2012 men den börjar bli lite slö nu när nästan allt klipps i 4-6K Raw nu förtiden
men annars så är i7 bra. adobe stödjer multithreading så 12 threads är att föredra.

Visa signatur

/Erik

Permalänk

Vad sägs om denna?
http://www.ladda-upp.se/bilder/fvhjdjurgmrduv/
Räcker moderkortet för GPU'n?

Visa signatur

/Erik

Permalänk
Inaktiv

Kanske ska ha någon annan kylare en den som medföljer? Är momsen inkluderad i det priset eller är det super rabatt?
edit: du är inte intresserad utav ett corsair aircube 540, känns som att prylar kommer att gå varmare i en arbetsdator och med tanke på vilken setup du har, grafikkorten har dock en maxlängd på 320mm i det chassit
edit: nackdelen chassit fått var outnyttjat utrymme samt inge filter vid sidoplåten för luftintag nätagg, men det borde inte vara så svårt att fippla dit ett custom löstagbart filter

Permalänk

@anon34443:

Ahh, misstänkte att chassit kanske var för litet.

Skulle dessa två gpu'er funka i aircube 540? Och räcker moderkortet till? Tänker att gpuerna har eftermarknadskylning med stora fläktar och lull lull som tar plats

Visa signatur

/Erik

Permalänk
Inaktiv

@Erik_ande_85: lite sent svar, men har svårt att tänka mig att de inte får plats i det chassit på grund av biffigare kylare + så kommer luft obehindrat blåsa direkt på komponenterna