Jag vill reklamera mitt star wars köp, har jag lagen på min sida?

Permalänk

Jag vill reklamera mitt star wars köp, har jag lagen på min sida?

Jag köpte för en vecka sen star wars battlefront ifrån mediamarkt men känner mig grundlurad utav hur lite som finns i boxen. Eftersom spelet aktiveras på origen så gör det det svårare att lämmna tillbaks. Vad finns det i sverige's lag för ursäkter att använda för att lämmna tillbaka ett spel? måste jag ha någon gamebreaking bugg, kan jag lämmna tbx om jag bara är missnöjd? någon som har mer info på detta?

Permalänk
Medlem

Hitta detta på mediamarkets hemsida "Öppet köp gäller ej på abonnemangsknutna produkter, värdebevis, hygienprodukter, förbrukningsvaror och specialbeställningar. Mjukvara, spel, film, musik och mobiltelefoner tar vi endast tillbaka i obruten förpackning." Så tyvärr verkar det vara rätt kört för dig. Hela länken http://www.mediamarkt.se/sv/shop/retur_och_byte.html

Permalänk
Medlem

Av hur lite som finns i boxen?

Permalänk
Medlem

Det kan finnas möjlighet att få tillbaka pengarna när man köpt ett spel på Origin, frågan är väl om det gäller i ditt fall. Kontakta MediaMarkt är nog det bästa att göra.

https://www.origin.com/en-se/great-game-guarantee

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

Man kan ju inte tro att man kan lira ett spel en vecka och sen få byta det.
Alltså nivån för absurd får nya innebörder...

Permalänk
Medlem

Mediamarkt tvivlar jag på kommer ge dig pengar tillbaka. Du har använt koden och dom förlorar då allt på det. Du får som sagt ta det med EA/Origin och hoppas på det bästa.

Permalänk
Medlem

https://help.ea.com/se/article/what-s-the-great-games-guarant...

Hinner inte läsa igenom allt så vet inte om det bara gäller spel köpta på Origin eller spel som i allmänhet aktiveras i Origin.

Edit : saturday_sun var snabbare.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Om det tog en vecka att gräva igenom allt som fanns i boxen skulle jag tycka att det fanns mer än tillräckligt i boxen

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

@92_slayer:

Nej är svaret... verkligen... nej...

Du som konsument har även ansvar genom att du:
1. Måste läsa på om produkten du köper, vad den innehåller och vad du ska förvänta dig av produkten.
2. Veta vad för köperegler som återförsäljaren har för produkten.

Du har köpt grisen i säcken...

Visa signatur

CPU: i7-12700K Alderlake GPU: MSI RTX 3070 Ti Trio X PSU: Corsair RM1000x - White cables
MOBO: ASUS Z690 Formula RAM: Corsair Dominator DDR5 5600Mhz 32GB CL36 White FANS: Corsair SP120 x7
AIO: Corsair H150i Elite Capellix White CASE: Lian Li O11 Dynamic Evo White STORAGE: Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte riktigt vad du menar med att du är besviken på hur lite det var i boxen? Du köpte ett spel, så länge du kan spela spelet har du väl fått vad du köpt?

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Moderator
Moderator

Du kan häva ett köp på basis av att produkten inte överensstämmer med vad säljaren utlovat, inte på grund av att dina egna förväntningar inte uppfylls.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk

Tack för hjälpen ni som försökte hjälpa istället för bara skriva skyll dig själv. detta var vad jag själv hittade Varning för aftonbladet