Permalänk
Medlem

I lördags morse skickade jag ett mail till er. 09:43 idag fick jag svar, svaret var att jag skulle skicka er mitt kundnummer. Det gjorde jag, men ska jag behöva vänta i 48 timmar till innan ni svarar på det mailet?

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Medlem

Hej

Finns det något rabattkod för sweclockers medlemmar idag?

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem

Hej CDON

Ser att ni har "rea" på CDON+ http://cdon.se/cdon-plus/cdon-p24610370
Jag har redan köpt CDON+ för några dagar sedan som tar vid där mitt nuvarande slutar den 1 dec.

Min fråga: Kan jag redan nu , eller efter den 1 dec, köpa ytterligare ett CDON+ som då tar vid när mitt plusmedlemskap så småningen avslutas om ett år i dec 2016?

MVH
andii

Permalänk
Medlem

Nu har min order stått som "ej levererad" och klickar man på den "behandlas" i två dagar. What's happening?

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Medlem

@CDON.COM Fick nyss mitt asus strix 970 från black friday rean.

Kommer ni skicka ut "bullets or blades" till dessa?

http://cdon.se/hemelektronik/nvidia_bullets_or_blades/

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

@CDON.COM Fick nyss mitt asus strix 970 från black friday rean.

Kommer ni skicka ut "bullets or blades" till dessa?

http://cdon.se/hemelektronik/nvidia_bullets_or_blades/

Låter som självklart tycker jag, ingår bl.a. med alla GTX 970, oavsett vilket pris man betalade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seal33:

Låter som självklart tycker jag, ingår bl.a. med alla GTX 970, oavsett vilket pris man betalade.

Jag fick precis min NVIDIA Bullets or Blades code på mailen.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av FiftyFifty:

Jag fick precis min NVIDIA Bullets or Blades code på mailen.

I en butikstråd som denna är det väldigt viktigt att man citerar den man svarar på annars drunknar det lätt bland andra inlägg om helt andra saker och blir bara inlägg utan någon egentlig mening eller diskussionsvärde.

***

Jag har raderat ett annat inlägg som inte förde diskussionen framåt, se §1.6 i reglerna.

*Inlägg raderat*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

@svalle:

Samma sak för mig, beställde tidigt på Black Friday Morning.
Misstänker att de kanske är lite underbemannad på paketeringen...

Visa signatur

{|XSX|PS3|PS4|}

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wixner:

@svalle:

Samma sak för mig, beställde tidigt på Black Friday Morning.
Misstänker att de kanske är lite underbemannad på paketeringen...

Jag beställde runt 01 tiden natten till fredagen, men idag fick jag ett mail av Lekmer att de har börjat med min order. Det går inte jättefort

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av svalle:

Nu har min order stått som "ej levererad" och klickar man på den "behandlas" i två dagar. What's happening?

Min order har stått så i 4 dagar, som grädde på moset skickade de även ut fakturan samma dag. Enda svaret från cdon jag fick var att den nog inte hunnits skicka än... var dock chatten vilket ger sämre support..

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyriQ:

Min order har stått så i 4 dagar, som grädde på moset skickade de även ut fakturan samma dag. Enda svaret från cdon jag fick var att den nog inte hunnits skicka än... var dock chatten vilket ger sämre support..

Sämre än mail? Då vill jag inte tänka på hur dålig den är. Hade en beställning som jag la när det strulade som mest. De drog 297:- från mitt paypal konto utan att jag fick någon orderbekräftelse. Jag mailar dem och efter över 48 timmar får jag svar att de vill ha mitt kundnummer, jag ger dem det. Hör ingenting och rätt som det är så sätter de tillbaka pengarna på mitt konto, jag har fortfarande inte hört något från dem, ingen förklaring, ingenting! I mitt första mail skrev jag dessutom att jag inte vill ha pengarna tillbaka utan jag vill ha det jag har beställt.
Som tur är la jag en till beställning på samma grejer och den verkar ha gått igenom, dock så försvann en grej i varukorgen när jag betalade.
Riktigt uselt hanterat av kundtjänst tycker jag.

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av svalle:

Sämre än mail? Då vill jag inte tänka på hur dålig den är. Hade en beställning som jag la när det strulade som mest. De drog 297:- från mitt paypal konto utan att jag fick någon orderbekräftelse. Jag mailar dem och efter över 48 timmar får jag svar att de vill ha mitt kundnummer, jag ger dem det. Hör ingenting och rätt som det är så sätter de tillbaka pengarna på mitt konto, jag har fortfarande inte hört något från dem, ingen förklaring, ingenting! I mitt första mail skrev jag dessutom att jag inte vill ha pengarna tillbaka utan jag vill ha det jag har beställt.
Som tur är la jag en till beställning på samma grejer och den verkar ha gått igenom, dock så försvann en grej i varukorgen när jag betalade.
Riktigt uselt hanterat av kundtjänst tycker jag.

Nu har jag inte haft så mycket med cdon tidigare att göra (men som var åtminstone en positiv upplevelse förra gången) men en kollega på jobbet har berättat att kundtjänst via chatten ger svar direkt men de ger som bäst samma information som står på sidan, oftast hänvisar dem tydligen till mail för avbeställning och liknande.
Jag chansade dock på chatten men händer inget med ordern imorgon eller svar här från cdon om de har något som strular generellt så får jag maila. Kanske blir det så att de tar bort ordern helt, vem vet...

Permalänk
Cdon.com

Vi har hög belastning på lagret efter denna helgen. Det kan innebära att det tar ett par extra dagar att leverera varorna. Vi räknar med att beställningarna från i fredags levereras inom 1-5 arbetsdagar (alltså kan det dröja två dagar extra på de lagerhållna varorna) efter beställningen är lagd. Vi kämpar på att kunna leverera så snabbt som möjligt!

Skrivet av svalle:

Nu har min order stått som "ej levererad" och klickar man på den "behandlas" i två dagar. What's happening?

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com

Svar: JA! Det funkar fint. Medlemskapen väntar och går igång när det tidigare avslutas.

Skrivet av andii:

Hej CDON

Ser att ni har "rea" på CDON+ http://cdon.se/cdon-plus/cdon-p24610370
Jag har redan köpt CDON+ för några dagar sedan som tar vid där mitt nuvarande slutar den 1 dec.

Min fråga: Kan jag redan nu , eller efter den 1 dec, köpa ytterligare ett CDON+ som då tar vid när mitt plusmedlemskap så småningen avslutas om ett år i dec 2016?

MVH
andii

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Att klaga på att det tar lite extra tid att få sina saker levererade när man har shoppat till kanske årets bästa priser under en av årets tyngsta shoppinghelger är ju lite som att gå på mellandagsrea på Elgiganten och klaga på att det är mycket folk och trångt... Skärp er nu!

@CDON.COM Kan ju passa på att tacka för de extremt sjyssta rabatterna på vinylskivor i fredags, beställde en hel hög som jag gärna väntar på

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

@CDON.COM

Det har vi (eller är det bara jag?) full förståelse för, men jag kan också förstå att vissa personer tycker det är magstarkt att systemet skickar en faktura innan ordern är behandlad. Något att se över kanske?

Visa signatur

{|XSX|PS3|PS4|}

Permalänk
Medlem

Tycker deras live support är riktigt jävla usel, hjälper inte en för fem öre.

Tycker också att det är löjligt att det ska ta sån jävla tid för att få varorna levererade, visst är Black Friday ett rimligt skäl ifall det inte var för att alla era konkurrenter levererar varor i tid förutom er. Sista gången jag köper något från CDON, that's for damn sure.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wixia:

Att klaga på att det tar lite extra tid att få sina saker levererade när man har shoppat till kanske årets bästa priser under en av årets tyngsta shoppinghelger är ju lite som att gå på mellandagsrea på Elgiganten och klaga på att det är mycket folk och trångt... Skärp er nu!

@CDON.COM Kan ju passa på att tacka för de extremt sjyssta rabatterna på vinylskivor i fredags, beställde en hel hög som jag gärna väntar på

Skrivet av Wixner:

@CDON.COM

Det har vi (eller är det bara jag?) full förståelse för, men jag kan också förstå att vissa personer tycker det är magstarkt att systemet skickar en faktura innan ordern är behandlad. Något att se över kanske?

Ja det var egentligen detta som gjorde att jag reagerade och undrar varför varan inte skickats. Speciellt när detta står på hemsidan (min fetmarkering och jag kopierade inte hela texten):

"Fakturan ska betalas inom 14 dagar från fakturadatum (för företag gäller 30 dagar). Fakturan skickas som e-post, alternativt med post mot en avgift på 19 kr. Fakturan skickas när din order skickats från lagret. Observera att detta ej gäller restnoterade produkter samt produkter med framtida releasedatum....."

Permalänk
Cdon.com

Det stämmer! Precis som det står på samlingssidan du länkade till. Det spelar ingen roll att det var rea på varan!

Skrivet av hultron:

@CDON.COM Fick nyss mitt asus strix 970 från black friday rean.

Kommer ni skicka ut "bullets or blades" till dessa?

http://cdon.se/hemelektronik/nvidia_bullets_or_blades/

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

@CyriQ: Detta med att skicka fakturan innan leveransen har pågått rätt länge. Jag hade nyligen ett längre samtal med Qliro (som är faktureringsbolaget) om detta. Även de lovar att inget ska skickas ut innan leverans, vilket alltså verkar stämma dåligt för CDON. Jag tycker du ska ringa Qliro och påtala problemet. Ju fler som ringer, desto större chans att det händer något.

För övrigt håller jag med @wixia, CDON är en lågprisbutik redan från början. Om de då sänker rejält och många gör bra affärer tycker jag att man bör acceptera några dagar extra leveranstid. Annars finns ju alltid Amex och fina gatan om sekundservice är det viktigaste.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av svalle:

I lördags morse skickade jag ett mail till er. 09:43 idag fick jag svar, svaret var att jag skulle skicka er mitt kundnummer. Det gjorde jag, men ska jag behöva vänta i 48 timmar till innan ni svarar på det mailet?

därför man skickar med sånt i första mailet

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

@CyriQ: Detta med att skicka fakturan innan leveransen har pågått rätt länge. Jag hade nyligen ett längre samtal med Qliro (som är faktureringsbolaget) om detta. Även de lovar att inget ska skickas ut innan leverans, vilket alltså verkar stämma dåligt för CDON. Jag tycker du ska ringa Qliro och påtala problemet. Ju fler som ringer, desto större chans att det händer något.

För övrigt håller jag med @wixia, CDON är en lågprisbutik redan från början. Om de då sänker rejält och många gör bra affärer tycker jag att man bör acceptera några dagar extra leveranstid. Annars finns ju alltid Amex och fina gatan om sekundservice är det viktigaste.

Jag tror inte det hjälper att påtala detta för Qliro då CDON har samma ägare som Qliro, men visst bryter CDON mot Qliros köpvillkor som står på deras hemsida (om man kan definiera som att de bryter mot detta, vi vet inte vad som står i avtalet mellan Qliro och CDON).

Permalänk
Medlem
Skrivet av noob:

därför man skickar med sånt i första mailet

De har ju min mail, det är väl bara att söka för dem

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk

får man inte längre unika rabattkoder som cdon+medlem? står nämlingen inget om detta längre på cdon+sidan

Permalänk
Medlem
Skrivet av hephaestus:

får man inte längre unika rabattkoder som cdon+medlem? står nämlingen inget om detta längre på cdon+sidan

Fick 50kr den 19/11 som gäller till julafton.

Permalänk
Skrivet av SUMITOMO:

Fick 50kr den 19/11 som gäller till julafton.

Har också fått den men tidigare brukade de skriva att man som plus-medlem får rabattkoder på cdon plus-sidan dock när jag förnyade medlemskapet igår märkte jag att detta har tagits bort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av svalle:

Nu har min order stått som "ej levererad" och klickar man på den "behandlas" i två dagar. What's happening?

Likadant på min order.

Kan inte ens avbeställa ordern för att systemet säger att ordern behandlas enligt Cdon.

Prata med chatten runt 9.30 i Måndags och har sedan både mailet och skickat pm till dom här på Sweclockers och alla säger likadant ordern går ej att avbeställa när systemet säger att ordern behandlas.

Men Qliro fakturan skickades ut i måndags utan att paketet ens skickats från Cdon ännu.

Första butiken som ej kan avbeställa min order när inte paketet ännu ej skickats och står Ej Levererad även nu när jag loggar in.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Likadant på min order.

Kan inte ens avbeställa ordern för att systemet säger att ordern behandlas enligt Cdon.

Prata med chatten runt 9.30 i Måndags och har sedan både mailet och skickat pm till dom här på Sweclockers och alla säger likadant ordern går ej att avbeställa när systemet säger att ordern behandlas.

Men Qliro fakturan skickades ut i måndags utan att paketet ens skickats från Cdon ännu.

Första butiken som ej kan avbeställa min order när inte paketet ännu ej skickats och står Ej Levererad även nu när jag loggar in.

Verkar vara något fel med systemet som uppdaterar statusen, har två beställningar från CDON, båda har statusen "ej levererad" och "behandlas", trots det så fick jag mitt ena paket idag men statusen på den varan är fortfarande "ej levererad" och "behandlas".

Permalänk
Medlem

Fick min Acer XF240H idag. Produkten levererades utan två kablar som skall vara med , med diverse repor runt dvi och Dp ingång och till och med utan skyddsplast på själva panelen. Jag kan tyvärr bara konstatera att jag har betalt för en ny produkt och fick begagnat.