program som gör mp3 --> midi

Permalänk
Medlem

program som gör mp3 --> midi

topic säger allt

Visa signatur

Jag rockar :)

Permalänk
Avstängd

innan jag svarar på frågan så måste jag fråga dig en fråga, vet du vad midi är och varför det är så litet?

Permalänk
Medlem

Det han menar är att midi bara är "noter" som datorn spelar upp med hjälp av de inbyggda ljuden i ditt ljudkort. Att skriva ett program som du efterfrågar är i teorin omöjligt. Det finns visserligen program som är ämnade för den uppgiften men jag tänker inte ens nämna dem eftersom de bara är hjälpmedel; du måste fortfarande göra det mesta manuellt.

Permalänk
Avstängd

exakt, jag har själv testat de programmen som finns och det finns inget som är värt att nämnas

Permalänk
Medlem

men asså jag ska ha det till att göra om låtar till polyfoniska ringsignaler......... och mobilen e ändå inte VERSTA highttec så det spelar ingen roll om det e lite keffigt bara man hör lite vilken låt d e

så nu får ni nämna program istället

Visa signatur

Jag rockar :)

Permalänk
Medlem

I förtäckta ordalag tror jag mig höra ett "Ge upp" från föregående talare. Jag dristar mig att säga att med den erfarenhet jag kan utläsa ur ditt bristfälliga språk lär det ta dig avsevärd tid att ens starta de program som endast är hjälpmedel i den komplicerade process som det faktiskt är att konvertera MP3 till MIDI.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

det går snabbare och blir bättre om du gör låtarna från grunden. det kräver lite musik kunnande dock men det är det enda som gäller

Visa signatur
Permalänk

Att datorn ska seperera alla instumment och sång till olika midi instrumment är ganska ologiskt ,om man tänker efter. En stor massa ljud ska bli ett digitaltavtyck som går att urskilja instummenten i. Kanske att vissla i en microfon och få det att låta som Eminem funkar utmärkt.

Permalänk
Medlem

Så det finns alltså inga program

Visa signatur

Jag rockar :)

Permalänk
Hedersmedlem

Scalp: Har du inget vettigt att komma med, så kom inte med något alls.

Permalänk
Medlem

http://www.intelliscore.net/

Tog första länken som passade in på din beskrivning när jag googlade.

Visa signatur

berta, gamla berta, du är en underbar maskin...