Permalänk

Nvidia shadow play

Shadow play funkar inte i BF4!? Funkar tex i WOT. Någon med ideer?

Permalänk

vad händer när du försöker köra shadowplay då?

du vann just priset för årets sämsta beskrivning på ett fel... grattis.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Entusiast

@Maple_Leaf:
Se till så att du har valt fullscreen i spelet, windowed mode eller windowed fullscreen fungerar inte.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

vad händer när du försöker köra shadowplay då?

du vann just priset för årets sämsta beskrivning på ett fel... grattis.

Rätt där, den var mager...

Permalänk

Det fungerar att spela in med Shadowplay i både Borderless windowed mode och Windowed mode om man har Aero-temat aktivt i Windows, kräver dock att man klickar i "Record desktop" i Shadowplay-menyn.

Permalänk
Entusiast

@Ravengaard:
Aero existerar inte i win 8 samt 10, hur fungerar det där?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Jag har BF4 installerat på F och anger följaktligen det i Geforce experience och det hittas och optimeras där.
När jag sedan startar spelet genom Geforce experience startar inte origin. Detta måste jag starta "manuellt" och först då får jag tillgång till servrarna. Detta borde ju gå automatiskt som när jag startar från startmenyn typ. Misstänker att det kan vara detta som gör att inte shadow play startar. Hur får jag till denna "startautoatik" i Geforce experience?

Permalänk
Skrivet av Maple Leaf:

Jag har BF4 installerat på F och anger följaktligen det i Geforce experience och det hittas och optimeras där.
När jag sedan startar spelet genom Geforce experience startar inte origin. Detta måste jag starta "manuellt" och först då får jag tillgång till servrarna. Detta borde ju gå automatiskt som när jag startar från startmenyn typ. Misstänker att det kan vara detta som gör att inte shadow play startar. Hur får jag till denna "startautoatik" i Geforce experience?

Nu funkar det. Installerade senaste drivrutinen...;-)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Firkraag:

@Ravengaard:
Aero existerar inte i win 8 samt 10, hur fungerar det där?

Skickades från m.sweclockers.com

Inte den blekaste tyvärr

Permalänk
Skrivet av Firkraag:

@Maple_Leaf:
Se till så att du har valt fullscreen i spelet, windowed mode eller windowed fullscreen fungerar inte.

Windowed fullscreen funkar väl? Kör med det på alla mina spel

Permalänk
Entusiast
Skrivet av xBumbiBjörn:

Windowed fullscreen funkar väl? Kör med det på alla mina spel

Jag är ganska säker på att jag var tvungen att använda vanlig fullscreen för att streama med Shadowplay, kanske bara var för DSR då. Eller så har det ändrats sen jag försökte sist.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Testpilot

Shadowplay har vad jag vet inget med spelkonsoler att göra så jag flyttar din tråd till Geforce-avdelningen istället då det är en Geforce-specifik funktion. Kolla gärna en extra gång i framtiden så du skapar dina trådar i rätt avdelning.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]