Permalänk
Hedersmedlem

WinAMP 2.90 !

Jajjemensan, det verkar som om Nullsoft också förstått att wa3 helt enkelt sög för mycket ***..
Nu finns Winamp 2.90beta HÄR
Har inte hunnit testa den själv än, men det står ju vad som är nytt.. utseendet är detsamma som förut iaf.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Tydligen ruggiga buggar i betan, men men... Kul att de på ett diskret sätt erkänner att de gjort bort sig

Jag klarar mig bra på 2.80 SE.

Visa signatur

- "Sometimes you make the right decision,
sometimes you make the decision right."
/Dr. Phil

Permalänk
Medlem

och varför fixar de inte skiten genom att släppa en 3.x eller så istället?

Permalänk
Medlem

2.80 är lätt den bästa versionen. hata winamp 3

Visa signatur
Permalänk
Medlem

2.80 rockar fett med kung!!

finns ingen, enligt mig, bättre mp3 spelare med samma funktioner, finesser, plugins och snygga skins

WinAmp + MP3 = Sant

Visa signatur

copyright toffie, citera mig om du vill ha ett svar..

Permalänk
Medlem

Är väldigt skeptisk mot filmgrejerna... Snart byter de väl namn till windows media plejer eller gör ett helt operativsystem av det

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mirza
Är väldigt skeptisk mot filmgrejerna... Snart byter de väl namn till windows media plejer eller gör ett helt operativsystem av det

Precis. 2.81 it is

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk

Jag kör Winamp3 + MMD3 skin. det är perfa. WA3 är segt att starta men det är väl allt. funktionaliteten är helt utomordentlig med MMD3 skinet,dvs minimera och docka det längst uppe på skärmen. winamp 2.8 klarar inte det. Ingen chans jag byter tillbaka med dena utomordentliga musiksetup

Permalänk

Ehm...skulle inte 2.80 gå att docka? Nu pratar du allt i nattmössan

Winamp 3.0 är i mina ögon en mardröm. Den inbyggda fadingen gör att B i playlist gör att nästa låt börjar om sisådär tre sekunder, men då har man redan tröttnat på att vänta och satt på en cd i stället. Ischlo pischlo.

Visa signatur

www.uu.se - some kind of university | www.hirr.org.uk - ain't no mountain high enough | www.bajenfans.se

Permalänk
Medlem

härligt härligt ganska starkt av dde att våga döpa den till 2.90 för att visa att winamp3 var "fel".

Permalänk
Medlem

joel.lindgren...
tror inte du någonsin använt WA 2.80...

du snackar ju om funktioner som FINNS...
såklart det går att docka, det funkar perfekt med att minimera det på alla möjliga vis...

förklara dig...

Visa signatur

copyright toffie, citera mig om du vill ha ett svar..

Permalänk
Medlem

Att man inte kan välja enque på kataloger i utforskaren med winamp3 är en dödssynd enligt mig. Avskyr treans playlist system.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2pac
Att man inte kan välja enque på kataloger i utforskaren med winamp3 är en dödssynd enligt mig. Avskyr treans playlist system.

Håller med fullständigt! Winamp 2.8x Rulez!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk

Trevligt! Dock kommer jag nog aldrig uppgradera till den
Klarar mig perfekt på 2.76

Permalänk
Medlem

Gillar inte playlistsystemet, laddningstiden, videoskitet eller "Thinger". Det enda positiva med WA3 är de otroligt förbättrade möjligheterna att anpassa programmet med skins, samt att AVS inte laggar så infernaliskt.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Hedersmedlem

Såg på ett annat forum att de tänker släppa plugins för Ipod/Nomad enheter nån gång efter att 2.9 kommer ut officiellt.

Citat:

Next week or maybe the week after, we will be releasing Winamp 2.9. The expected changes from 2.8 will be:
* Video support (Directshow formats and NSV)
* Media library support (This rocks! Includes a lot of things including SHOUTcast listing support, CD support, portable device support via plugins and an API (we will release an iPod plugin and Nomad Jukebox plugin to start))
* A _bunch_ of new plugin API/IPC calls for plugins to use. These include things like generic window frame creation for tighter integration.
* Digital CD extraction for CD playback
* a lot of other fixes and improvements.

Väldigt väldigt trevligt.

Har f ö kört 2.9 ett tag nu, och det är i stort sett samma spelare som förr, fast med lite fler funktioner (media library/videosupport) bland menyerna. Inget som märks på ytan alltså, och den drar knappast mer kräm än tidigare heller.
Enda knöket är väl att det inte kommit några skinn som stöder de nya delarna än.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk

Känns bra, kör med waves platinum genom adaptx.
Stabil hela kvällen. Lite onödigt att läga till video.
3.0 kan dö. Har inte samma plugins möjligheter.
Som ett annat sämre program. Kul att de utvecklar 2.x
Varför snackar alla om 2.80, är den bättre än 2.81:an?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toffie
2.80 rockar fett med kung!!

finns ingen, enligt mig, bättre mp3 spelare med samma funktioner, finesser, plugins och snygga skins

WinAmp + MP3 = Sant

Tycker faktist att XMMS fungerar lite bättre än Winamp, det är extremt mycket snabbare på att ta reda på tiden på MP3 låtar när man har lagt in dem i listan. Både Winamp och XMMS har samma gränssnitt och XMMS stödjer winamp skins.
Det enda problemet med XMMS är ju att det inte fungerar i Windows, gäller ju bara om man kör windows förståss

Men det är trevlegt att det kommer en ny winamp version

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem

Bara att i Winamp3 ta bort en funktion som "j" (snabbsökning) är ju en tillräcklig anledning att inte byta från 2.81...

Visa signatur

Livet är ganska bra om man ser till alternativet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Overkill
Bara att i Winamp3 ta bort en funktion som "j" (snabbsökning) är ju en tillräcklig anledning att inte byta från 2.81...

Den är inte borttagen, den ligger på deras ToDo-lista.

On Topic: Älskar Winamp 2.x, alltid kul när det kommer en ny verre

Permalänk
Hedersmedlem

Det är den funktionen som ska in direkt efter att playlisten är numrerad för fan. De kan ju inte släppa en version UTAN.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Det är den funktionen som ska in direkt efter att playlisten är numrerad för fan. De kan ju inte släppa en version UTAN.

håller med fullt och fast

Visa signatur

Livet är ganska bra om man ser till alternativet

Permalänk
Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Visa signatur

01001000 01100001 01110010 00100000 01100100 01110101 00100000 01110100 01110010 10000110 01101011 01101001 01100111 01110100 00111111 00100000 00111010 00101001

Permalänk

Ja , om den kom för tvä dagar sedan. Har vatt ute ett tag.
Vad läser ni för sidor<?
http://www.fileconnect.net/modules.php?name=News&file=categor...

Permalänk
Medlem

Jag har en version som är daterad till 1:a april och den har fungerat problemfritt hittills.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem

Winamp Library är en väldigt smidig funktion.. men vad som hade varit ännu smidigare var om man hade kvar sökvägarna typ, så att man på ett enkelt sätt (via en knapp eller något) kunde uppdatera biblioteket när man får nytt material på burken..

Visa signatur

"Jag kommer aldrig att glömma det här... öh, vänta lite..." - NalleN