Windows mediaplayer/classic, fullscreen funkar inte

Permalänk

Windows mediaplayer/classic, fullscreen funkar inte

jag har ett problem med fullscreen i windows media player och media player classic. Det blir inte fullscreen, när jag trycker alt + retur, eller högerklickar och väljer fullscreen eller trycker på fullscreen knappen, så blir det inte helskärm alltså.

det blir 2 stora/feta borders uppe och nere, alltså 2 stora svarta ränder på flera cm. jag har en 19tums skärm, kör upplösning 1280x1024, har provat att ändra upplösning men det hjälper inte.

i media player classic så går det med numpad siffrorna att ändra/justera bilden, men då när jag ändrar, ända tills skärmen är helt täckt så blir det avlång bild. det går att titta på, men det är rätt så jobbigt/irriterande.

i DIVXplayer kan jag köra fullscreen utan några som helst problem, men den kan inte köra alla filmformat, som mpg osv.

tack

Visa signatur

jag känner Printscreen, i verkligheten också.

Permalänk

Vad händer när du dubelklickar på den blå överkanten? Min blir stor. Ock din. Blir den stor :);)

Permalänk
Hedersmedlem

Antagligen har filmsnutten du tittar på annat format än 4:3?

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk

damme: uhm, har ingen aning, kan vara så. men det är typ 3-5 filmer som det är samma sak på. tack ändå.

sundström: mediaplayern går fullscreen, men filmen blir ändå inte fullscreen.

Visa signatur

jag känner Printscreen, i verkligheten också.

Permalänk
Hedersmedlem

Det går att välja vilken renderare du vill använda i mpc, lek lite med det och med inställningar för overlay osv.
testa även menyn->view->video frame->touch window from inside

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk

JAAAAAAAAA. fixade det med : menyn->view->video frame->touch window from inside.

tack tack OCH TACK TACK TAAAACK!! aphex!!! apheexxx!!

ps. tack så jätte mycket!!

Visa signatur

jag känner Printscreen, i verkligheten också.