Stulande GTX 980 Efter uppdatering till Geforce 361.43

Permalänk
Medlem

Stulande GTX 980 Efter uppdatering till Geforce 361.43

Hejsan! Strulet med mitt grafikkort började efter att jag uppdatera till Geforce 361.43 då den ena av mina två skärmar blev svart. inte så konstigt, utan jag starta om datorn och då fick jag ingen bild på någon skärm. Enda sättet jag kan få bild från datorn är om jag tar ut grafikkortet och kopplar skärmen direkt till moderkortet. Mitt moderkort, ett Gigabyte G1.SNIPER Z97 visar också ett felmeddelande. Felmeddelandet som det visar är 62 (Installation of the PCH runtime services). Vad Kan felet vara och hur felsöker jag vidare?

Permalänk

Provat avinstallera drivrutinerna, koppla in grafikkortet igen och se om det funkar?

Permalänk
Medlem

@RaZZeWolF:
Yes, det var det första jag gjorde innan jag fortmaterade om datorn. lutar mer åt att grafikkortet pajat, hur det nu skulle gått sönder av nya drivrutiner.

Permalänk

Ja det låter ju skumt, du har ingen annan dator att prova kortet i? Eller ett annat kort i din dator?

Permalänk
Medlem

@RaZZeWolF:
jag har tyvärr inget annat grafikkort att prova. men när jag satt in grafikkortet i min gamla dator så starta inte den heller. varför ska sådant hända lagom till julen när man är ledig och vill spela massa spel?

Permalänk

Hehe ja det var dålig timing
Jag har tyvärr ingen aning vad som kan ha hänt.

Edit: http://m.sweclockers.com/forum/trad/1244206-stannar-pa-q-kod-... prova och se om det funkar